- fre dec 16, 2011 00:20
annars är det liksom mat, vatten, sågspån, sandbad, som vilka husdjur som helst liksom.
Just nu bor dom i källaren för att jag är för lat att springa ut i lagårn varje dag för att tända och släcka lampan på vintern.
Men dom värper faktiskt bättre än hönsen någonsin gjorde, dock sjuuukt små ägg.
SaraLj skrev: Vad glad jag blir att du tyckte om dem!Det svåraste med vaktlar är att dom ska ha lugn och ro, dom är väldigt lättskrämda,![]()
![]()
![]()
Visst är det fantastiskt mjukt med angoramen galet svårt att få ihop fibrerna jag trode att jag skulle bli galen ett tag.
(Därav slända och inte spinnrock).
Jacobs ägare (inte jag alltså) hävdar med bestämdhet att angora är 40% varmare än vanlig fårull. Har ingen aning om var hon har fått den siffran ifrån....
Oooh! Har alltid drömt om egen äggproduktion, skulle kännas så mycket bättre än att köpa (det äts mycket i denhär familjen) och vaktelägg är ju så söta!Är det svårt att hålla? Inte för att det är aktuellt då vi bor mitt inne i stan men endå
![]()
Jag har precis fått en avi från posten och väntar inget annat paket så snar har jag nog också fått mitt byte...
annars är det liksom mat, vatten, sågspån, sandbad, som vilka husdjur som helst liksom.

Just nu bor dom i källaren för att jag är för lat att springa ut i lagårn varje dag för att tända och släcka lampan på vintern.
Men dom värper faktiskt bättre än hönsen någonsin gjorde, dock sjuuukt små ägg.
Jag sjalfrälser...