Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Annah78
Har en liten dotter på 5 veckor som gillar att bli buren.Så vi har skaffat en BB-active eftersom jag verkligen gillade min BB jag hade till sonen.Men den här gången känns det inte alls bra,får ont i axlarna direkt!!
Vill då helst investera i en sele man kan ha länge...Sen gillar jag att kunna ha barnet framåt när det blir mer nyfiket,men det finns väl inga andra än BB som har den funktionen eller??
Ge mig era tips och råd,ni som kan det här med selar :oops: :D
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
den enda sele jag har är en ergo ng, och den tycker jag jag super! från början kan du ju bära med "babyinsert" alt med benen innanför, så barnet sitter i groda inne i selen. har testat beco med som många verkar helt kära i, men jag tyckte inte alls den var lika bekväm..

har aldrig burit min lilla framåt, och det är inget jag har saknat, de kan ju se åt sidorna, ochdet har räckt flr att stilla min lillas nyfikenhet, alt kan man ju bära dem på höften. tror inte att framåtbärande kan bil lika bekvämt som "mage mot mage", varken för bärare eller den som blir buren.
lycka till!
Användarens profilbild
Av Anso
Det finns betydligt skönare selar än BabyBjörn, inte tu tal om det. De som är vanliga här på forumet har alla ett avbärarbälte viket gör att det blir betydligt mindre vikt på axlarna.

Med till exempel en Ergo är det busenkelt att bara vrida sele och barn till höften och då ser barnet mer framåt utan att behöva sitta framåtvänd. Så fort man vänder barnet framåt så blir det tyngre för den som bär, barnet tappar ögonkontakt med sin förälder och barnet sitter betydligt sämre eftersom benen då hänger raka vilket gör att barnets normalt rundade rygg sträcks ut.

Beoende på var du bor i landet så brukar det ordnas många träffar där man kan få titta på selar och sjalar innan man slår till och köper en själv. Titta under "Bärsjalsträffar"
Användarens profilbild
Av LillaG
Det finns olika modeller av ergonomiska selar.
Några vanliga i Sverige är Beco, Ergo & Patapum. Utomlands kan man hitta fler modeller.
Fler utav de som har annons till höger säljer dessa selar & där kan du också läsa om dem.

Jag tror det är vi vuxna som skapar barnens behov av att sitta framåtvänd i en sele.
Barnet gör vad det är vant vid och tycker helt enkelt om att bli burna.
Av Annah78
Vad är Beco??Var kan man hitta fakta??Är det nån sele som liknar Ergo?
Patapumen kan väl inte användas från början,eller?
Mycket frågor :lol:
Jag var hos dig och provade innan jag köpte min Patapum,Anso...tror det var du :oops:
Användarens profilbild
Av LillaG
Annah78 skrev:Vad är Beco??Var kan man hitta fakta??Är det nån sele som liknar Ergo?
Jag var hos dig och provade innan jag köpte min Patapum,Anso...tror det var du :oops:
Sök på Beco här på forumet, så får du massor med träffar om selen.
Tillverkarens websida är www.becobabycarrier.com .
Det finns vissa detaljskillnader på Beco & Ergo, och det är en smaksak vilken man gillar bäst. De sitter lite olika, eftersom vi är olika byggda.
Användarens profilbild
Av Anso
Annah78 skrev:Vad är Beco??Var kan man hitta fakta??Är det nån sele som liknar Ergo?
:lol: :lol:
Men då får jag väl ta och hjälpa dig med Patapumen då! Syr du/vi in den på bredden så fungerar det ska du se.
Skicka ett pm om du vill. :wink:
Av Annah78
Nu är det ju tyvärr så att jag trodde inte jag skule ha fler barn....så jag sålde den :cry: :oops:
Men du menar allltså att det går att anväda Patapumen från början?
Användarens profilbild
Av Anso
Annah78 skrev:Nu är det ju tyvärr så att jag trodde inte jag skule ha fler barn....så jag sålde den :cry: :oops:
Men du menar allltså att det går att anväda Patapumen från början?
Aj då!
Nja, det är samma sak med den, den är för bred i sitsen men man kan vika in och sy små sömmar och göra den lite smalar till en pyttebebis. Det man får tänka på är att det inte finns så mycket sidostöd på en sån sele för ett litet vingligt knytte.
Av Annah78
Ok...men Ergon är stadigare då?Hur funkar "babyInsert"??Är det nåt extar som de sitter i eller hur är det utformat??
Av Annah78
Ingen som har bild på Ergo m spädis i....där det syns bra hur barnet sitter...??
Användarens profilbild
Av Scharlott
Annah78 skrev:Ingen som har bild på Ergo m spädis i....där det syns bra hur barnet sitter...??
Här kommer ett par bilder på nyfödd i ERGO på infant insert
Bild
Bild

samt en bild med liten bebis med fötterna innanför
Bild
Bild
Av Annah78
Tack för bilderna :)
Då har jag ännu en fråga :shock: Är det nån som vet nån om sidan"Mallgroda",där man tydligen kan hyra Ergo-selar...kanske vet nån som hyrt??Om det är ett bra ställe el bättre att köpa en istället?Var finns då bäst priser?
Så...nu tror jag inte att jag har fler frågor,just nu ialla fall :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?