Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har nyss bytt till mig en Patapum Toddler som jag håller på och testar men jag får fanken inte till det, nu behöver jag proffshjälp. :help:
När jag ska bära på ryggen så är det ju helknöligt att få till alla remmar rätt. Dels den som går från axelrem till höftbältet, den har ju en lite annorlunda placering än på de flesta andra selar och där får man ju liksom lirka in barnets ben så att det hamnar på rätt sida om remmen för att det inte ska klämmas när man bär. Och dels den där lilla extraremmen som går under armhålan, den är ju stört omöjlig att knäppa själv när barnet väl är på plats på ryggen. Iallafall kan inte jag det men jag kanske är ovig eller nåt :roll:

Finns det något knep? Gör jag fel på något sätt? Jag gillar verkligen selen annars, den är skön och avlastar bra så jag vill gärna få till det men att inte kunna använda den till ryggbärning utan assistans av en extra person går fetbort.
thowida skrev:byter sele :hide:
jag tycker patapum toddler med sin extra rem är superknölig
Neeeej, det var ju det svaret jag inte ville ha... :lol:
Jag mins inte hur maken gjorde när han bar i toddler (själv har jag aldrig burit i den), men de första gångerna var jag med och justerade och såg till att extra remmen blev där den skulle. Men han har ryggburit i toddlern utan att jag varit med vid på tagandet. Senare gick även maken över till att ryggbära med sjal, kanske var det för att sjalen alltid var med eller kan det ha varit för att det var krångligt med remmarna?
Man byter tillbaka till Patapum baby. Funkar lätt till min 6-åring fortfarande, när hon vill bli buren emellanåt. Fast hon sitter ju lite bättre i en sjal förstås!

Ettåringen bär jag nästan bara i Patapum Baby. På ryggen mest.
Jag älskade min toddler! :loving: Men jag minns ju inte hur jag gjorde.... minns att det var krånglgt när jag började, men sedan var det plätt lätt. Kanske att jag gjorde de där extra spännena så långa de gick, och sedan drog åt när hon väl satt i. Hmmm... var så länge sen ju....
Den lilla remmen knäpper jag aldrig upp... Jag sätter på selen och svingar upp barnet och petar sen igenom benen. Sen drar jag upp selen. Det är lite bökigare än med "andra" selar men jag tycker det funkar ganska smidigt ändå.
loppatoppa skrev:Jag sätter i benen först o svingar sedan upp D på ryggen i vår patapum. Funkar jättebra för oss :D
Ok, det låter lite som man gör med Beco Butterfly då? Fast att man måste hålla selen mot barnets axlar va?
hmm, låter som att det skulle kunna funka. Ska prova imorgon.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?