Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Kan man bära en två månaders i väåvd sjal? Har sett Hell Cat och hennes bebis i vävd sjal på bilder så det antar jag att man kan, men hur gör man. Gärna bilder och tips!
Av mly
Men hur får man i bebisen när det inte är så mycket stadga i dem? Kan man knyta först och stoppa i sedan som man gör med trikåsjalen? Tror jag har sett det någon stans...
Av Sofie
Jag tycker det går bra att knyta precis som vanligt med vävd.
Omslutet kryss fram sätter man bebisen i fickan fram och sedan fixar axelbanden/ändarna.
På ryggen har jag lyckats bäst med ryggsäck, fast jag inte alls gillar ryggsäck när bebisen blir äldre.
Då har jag lagt liten i mitten av sjalen och dragit ihop den som en sån tygbit man ser storken bära bebisar i näbben med :lol: så huvudet är i också.
Och sedan försiktigt svingat/föst över axeln med fötterna före och lagt tillrätta på ryggen, sedan flyttat ena knyttampen över huvudet så jag har en på vardera axeln samtidigt som jag har en säker hand på bebisen.
Så har jag knutit ryggsäcken med bebisens knän upputtade ordentligt och fötter och huvud i sjalen typ.

Men fram är enklare :D bara att knyta som vanligt, ta det lugnt och öva :tumup:
Av mly
Nu har jag testat, det blev inte vackert men det gick :tumup:
Får öva lite tror jag...

Va inte meningen att peka ut dig hell cat, men hade precis sett en bild på dig och bebisen (som jag inte minns namnet på :oops: ) i zaran.
Av Hell Cat
emmy_ackevik skrev:Nu har jag testat, det blev inte vackert men det gick :tumup:
Får öva lite tror jag...

Va inte meningen att peka ut dig hell cat, men hade precis sett en bild på dig och bebisen (som jag inte minns namnet på :oops: ) i zaran.
Kände mig verkligen inte utpekad, det är kul att du sett oss :D Bebisen heter Edvin :loving:
Av mly
Hell Cat skrev:
emmy_ackevik skrev:Nu har jag testat, det blev inte vackert men det gick :tumup:
Får öva lite tror jag...

Kände mig verkligen inte utpekad, det är kul att du sett oss :D Bebisen heter Edvin :loving:
Så va det ja! Minnet är inte det bästa. Föresten är min thowida köpta sjal också jätte fin!!!
Av Sofie
emmy_ackevik skrev:Nu har jag gjort det igen, gud vad lätt hon blir!!!
Visst är det skönt! :tumup:
Av mly
Sofie skrev:
Ja, har idag använt min icke favorit trikå sjal och då känns skillnaden enorm, men jag lyckas inte med att knyta själv än, av någon anledning räcker inte sjalen till att knyta den fram och jag litar inte på att bebisen sitter tillräckligt stabilt för att jag ska våga knyta på ryggen själv...
Av Sofie
emmy_ackevik skrev:
Sofie skrev:
Ja, har idag använt min icke favorit trikå sjal och då känns skillnaden enorm, men jag lyckas inte med att knyta själv än, av någon anledning räcker inte sjalen till att knyta den fram och jag litar inte på att bebisen sitter tillräckligt stabilt för att jag ska våga knyta på ryggen själv...
Knyta själva knuten bak?
Testa stående på knä i sängen :D

Är det inte en väldigt halkig sjal så kan man gå omkring med sjalen helt oknuten!
Jag har haft bebis fram i "fickan" och gått från vardagsrummet till hallen tex med tamparna hängande. Jag gillar lite "sträva"/strukturerade sjalar som storchenwiege Leo, didymos indio mfl som bär av sig själva eller hur jag ska säga.
Öva så kan du snart knyta själv :D
Av mly
Sofie skrev:
emmy_ackevik skrev:
Sofie skrev:
Knyta själva knuten bak?
Testa stående på knä i sängen :D

Är det inte en väldigt halkig sjal så kan man gå omkring med sjalen helt oknuten!
Jag har haft bebis fram i "fickan" och gått från vardagsrummet till hallen tex med tamparna hängande. Jag gillar lite "sträva"/strukturerade sjalar som storchenwiege Leo, didymos indio mfl som bär av sig själva eller hur jag ska säga.
Öva så kan du snart knyta själv :D
Ja det är knuten som är problemet, men jag ska testa i sängen :tumup:
Av mly
Testade med att bara stå framför sängen och det gick, har gjort det ett par gånger själv nu, det blir väl kanske inte det vakraste, men det går... Tack för alla tips, nu ska vi öva lite mer på detta och sedan ska vi testa ryggen!!
Av Sofie
Kul att du får till det :D :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?