Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik skrev:
Fryle skrev:Jag tänkte sticka eller virka en regnbågsfärgad bebisfilt, men hittar inget bra garn. Tidigare har jag använt Evillas regnbågsfärgade, men hittar det inte nu.Bild
Andra tips på gosiga regnbågsfärgade garn i naturmaterial?
Kaunis regnbåge är jämförbart med Evilla i kvaliten, men finare i färgerna, det är längre sträckor av de andra färgerna mellan grundfärgerna om man säger så. Det är eq som är regnbågen. Jag tycker kauni är mycket drygt, beroende på hur stor filt du ska ha så tror jag att ett nystan räcker, jag har stickat en kortärmad, ganska lång kofta, i strl m på drygt 1,5 nystan.
:tumup: Då kör jag på det!
Användarens profilbild
Av Elflin
kvarnvik skrev:
Trulsamin skrev:
kvarnvik skrev:
Trulsamin skrev:
kvarnvik skrev:Nu har jag suttit och dreglat på garnkorgen en stund och givetvis funderar jag på om jag inte behöver såna där rostande stickor :roll: :wink: Synd att det inte finns några såna små set med bara de tunna resp grova stickorna som det gör av knitpro, för jag hade lätt köpt på mig en extra omgång tunna stickor. Sen undrar jag varför metallstickorna heter lace, är det för att de är spetsigare? Det är ju annars samma storlekar i båda seten.
Jag satt också och dreglade över de rostande jättedåliga stickorna igår :love: men det är mycket pengar... fast med 20% rabatt blir det genast lite mer överkomligt... och frakten är bra med...
Jag skulle kanske kunna sälja mina knitpro, men jag gissar att jag nog inte skulle kunna skiljas från dem utan nog "behöver" båda i så fall. Fast grova stickor behöver jag verkligen inte fler, har aldrig använt de grova storlekarna i mina knitpro, kanske är någon här som mest stickar på grova och vill dela ett set`? :D
Vad var det de kostade nu igen sa du... :Hahaa: För jag funderade på att köpa några grova :hide:
Trä eller metall? Vi kan ju sova lite på saken 8)
Beställ nu inte direkt, jag ska hem till trulsan i morgon och funderade på en sambeställning, så slipper vi kanske frakten...
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:Jag tänkte sticka eller virka en regnbågsfärgad bebisfilt, men hittar inget bra garn. Tidigare har jag använt Evillas regnbågsfärgade, men hittar det inte nu.Bild

Hur är Kauni?, räcker ett nystan till en filt? Svårt att se färgerna på den, tycker jag. Är EQ regnbågig?
Bild
Zauberballs 1702, Kleiner Fuchs, är den regnbågig? hur blir det med nylon i en bebisfilt?
Bild
Kidsilk Haze Stripe 205 Circus är också fin, men kostar 199 kr/50g, fast med 425m/50g räcker kanske två nystan till en filt?
Bild

Andra tips på gosiga regnbågsfärgade garn i naturmaterial?
Sen finns Östergötlands visjögarn i färgen ljus karamell också. Jag har inte stickat med just den färgen (men glis har) så jag googlade fram en bild:

Bild
Användarens profilbild
Av tweed
Elflin skrev:
kvarnvik skrev:
Trulsamin skrev:
kvarnvik skrev:
Trulsamin skrev:
kvarnvik skrev:Nu har jag suttit och dreglat på garnkorgen en stund och givetvis funderar jag på om jag inte behöver såna där rostande stickor :roll: :wink: Synd att det inte finns några såna små set med bara de tunna resp grova stickorna som det gör av knitpro, för jag hade lätt köpt på mig en extra omgång tunna stickor. Sen undrar jag varför metallstickorna heter lace, är det för att de är spetsigare? Det är ju annars samma storlekar i båda seten.
Jag satt också och dreglade över de rostande jättedåliga stickorna igår :love: men det är mycket pengar... fast med 20% rabatt blir det genast lite mer överkomligt... och frakten är bra med...
Jag skulle kanske kunna sälja mina knitpro, men jag gissar att jag nog inte skulle kunna skiljas från dem utan nog "behöver" båda i så fall. Fast grova stickor behöver jag verkligen inte fler, har aldrig använt de grova storlekarna i mina knitpro, kanske är någon här som mest stickar på grova och vill dela ett set`? :D
Vad var det de kostade nu igen sa du... :Hahaa: För jag funderade på att köpa några grova :hide:
Beställ nu inte direkt, jag ska hem till trulsan i morgon och funderade på en sambeställning, så slipper vi kanske frakten...
:this: Inte komma och sno min chans till ett halvt stickset :wink:
kvarnvik skrev:
Elflin skrev:
kvarnvik skrev:
Trulsamin skrev:
kvarnvik skrev:
Trulsamin skrev:
Jag gillar metall men kan tänka mig trä med :) Är inte jättenoga med material och stickar både med plast metall och trä... Älskar mina vanliga trästickor men gillar som sagt metallstickor bäst på rundstickor ;) Men välj du och så ser vi vad mer roligt vi kan hitta ;)
Användarens profilbild
Av tweed
Trulsamin skrev:
kvarnvik skrev:
Elflin skrev:
kvarnvik skrev:
Trulsamin skrev:
kvarnvik skrev:
Trulsamin skrev:
Jag gillar metall men kan tänka mig trä med :) Är inte jättenoga med material och stickar både med plast metall och trä... Älskar mina vanliga trästickor men gillar som sagt metallstickor bäst på rundstickor ;) Men välj du och så ser vi vad mer roligt vi kan hitta ;)
PM:ar dig senare :D
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
Fryle skrev:Jag tänkte sticka eller virka en regnbågsfärgad bebisfilt, men hittar inget bra garn. Tidigare har jag använt Evillas regnbågsfärgade, men hittar det inte nu. Andra tips på gosiga regnbågsfärgade garn i naturmaterial?
Sen finns Östergötlands visjögarn i färgen ljus karamell också. Jag har inte stickat med just den färgen (men glis har) så jag googlade fram en bild:

Bild
:tumup: Deras ombrégarn har jag stickat i tidigare, gosigt vill jag minnas. Visste inte att de hade regnbågsfärgat och i sektioner. Kanske blir det ett sådant, gillar att det är svenskt (för det är det väl fortfarande?).
Användarens profilbild
Av glis
Fryle skrev:
melon skrev:
Fryle skrev:Jag tänkte sticka eller virka en regnbågsfärgad bebisfilt, men hittar inget bra garn. Tidigare har jag använt Evillas regnbågsfärgade, men hittar det inte nu. Andra tips på gosiga regnbågsfärgade garn i naturmaterial?

Bild
:tumup: Deras ombrégarn har jag stickat i tidigare, gosigt vill jag minnas. Visste inte att de hade regnbågsfärgat och i sektioner. Kanske blir det ett sådant, gillar att det är svenskt (för det är det väl fortfarande?).
Ja det är svenskt, men jag har bara stickat i det mörka.
Användarens profilbild
Av Fryle
ellla skrev:Jag har stickat med både ljus och mörk karamell. Det är mycket gosigare än de flesta ullgarn men färgerna är finare i kauni och ännu hellre schoppelwolles frische fische.
Jag hittar inte frische Fische, bara 1564 Fische. Är det samma? Är den mer regnbågig än kleiner Fuchs? Hur blir en bebisfilt med 25% polyamid? Östergötlands gosighet kanske vinner över de andras färgskala?

Mycket snack om lite garn :roll: .
Användarens profilbild
Av ellla
Fryle skrev:
ellla skrev:Jag har stickat med både ljus och mörk karamell. Det är mycket gosigare än de flesta ullgarn men färgerna är finare i kauni och ännu hellre schoppelwolles frische fische.
Jag hittar inte frische Fische, bara 1564 Fische. Är det samma? Är den mer regnbågig än kleiner Fuchs? Hur blir en bebisfilt med 25% polyamid? Östergötlands gosighet kanske vinner över de andras färgskala?

Mycket snack om lite garn :roll: .
Det ser ut att vara samma fische ja! Kleiner fuchs är tvåtrådig medan fisken är entrådig. Det tvåtrådiga blir blurrigare i färgen men det entrådiga kan dra sig lite.

Arvid har haft mössor i det garnet, det är mysigt!

Jag gillar östergötlands som är spunnet på en spinning Jenny! Det är tjockare än schoppel wolle. Schoppel är välgigt tunt, typ stickor 2,5 och på karamellen kanske 3,5.
  • 1
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 291
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?