[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 8652641
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
starkaste tråden till halsband? - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sofie
Hur grova är hålen?
Håller inte fiskelina? :shock:

Sentråd som man bla har till skinnsömnad är ju stark om man köper en bra sort, men jag vet inte hur den står sig emot fiskelina. Antagligen är sentråden starkare.

Grövre fiskelina?
Om hålen är stora nog tunn metallvajer?
Användarens profilbild
Av Fryle
Kevlartråd (går säkert att googla fram) använde min kusin med framgång när inte ens tandtråd kunde hålla kvar knapparna i hennes kappa.
Av Sofie
Fryle skrev:Kevlartråd (går säkert att googla fram) använde min kusin med framgång när inte ens tandtråd kunde hålla kvar knapparna i hennes kappa.
:Hahaa: jag tänkte svara kevlar som ett skämt i mitt första inlägg. Bra att veta att det finns att få tag i!
Användarens profilbild
Av Summer
Varför inte smyckeswire? Tunn metalltråd som man brukar använda då man gör halsband själv. Man brukar behöva klämpärlor för att "fästa" dvs klämma ihop den eftersom den inte går att knyta.
Tror det hänger lite på hur man ska fästa tråden också. Har en känsla av att tråden håller för en del, men att det kan släppa i fästet (tex där man klämmer ihop wiren med en liten klämma). De förslagen du fått är bra. :tumup:

Jag kan också tipsa om en sån där rund skinnrem som säljs på en meter för ca 20 spänn. Om man gör en sån knäppning där justerbara knutar tycker jag det håller rätt bra.
Användarens profilbild
Av AnKa
Har du trätt om det redan? Det finns en uppsjö starka trådar som är lämpliga till smycken.
Om det går sönder beror det oftast inte på att tråden är för svag utan vanligen på hur tråden är fäst. Knyta kan vara svårt men det finns som Boadieca skriver en mycket att hämta i fiskebranchen :wink:
En annan möjlig anledning till att tråd inte håller är att man använt metallpärlor som kan skava sönder tråd. Då är smyckeswire och klämpärlor ett bra val men det är viktigt att man fäster klämpärlorna rätt.
Vaxad lintråd eller hampatråd kan också vara bra alternativ om man har pärlor med lite större hål.
Bland fiskelinorna finns det många olika märken och den som Boadicea tipsar om Fireline är mycket populär bland smycksskapare, särskillt av dem som syr med nål och tråd. Fireline är styvmen samtidigt smidig, lättarbetad och stark.
Summa summarium, till ett enkelt trätt halsband skulle mitt val vara smycksewire och klämpärlor (där finns det ju också en del olika märken och kvaliteter att välja på men det är en annan historia).
Användarens profilbild
Av AnKa
Boadicea skrev:AnKa, jag tycker det är svårt att få till klämpärlorna ordentligt. :hmm: Men det kanske är bara jag. :lol:
Det tyckte jag också tills jag insåg att man inte ska ha för små klämpärlor.
Annars rekommenderar jag klämpärletång, det är mycket lättare med den.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?