- fre dec 09, 2011 11:46
Jag har burit skruttan i en trikåsjal sen hon var 2veckor ungefär. Nu har jag köpt min första vävda och skruttan har hunnit bli 5månader. Jag brukar knyta såhär http://www.edenbaby.se/pages/omslutetkryss.php.
Problemet är bara att hon blir fly förbannad när jag märker att hon är trött och jag försöker peta över sjalen över huvudet som stöd. Har en envis liten tjej så ibland liksom "lutar" hon lite åt ena sidan allt för att undvika att vara under sjalen
Jag tror inte jag knyter fel (kan ju ta kort och visa) för det känns bra och hon är nöjd när hon är vaken! Väntar ni tills era små har somnat helt innan ni lägger under huvudet?
Nu löder jag det genom att när hon knorrat ett tag och praktiskt taget sover så håller jag handen över hennes huvud (då somnar hon på 2min) och när hon somnat tar jag över sjalen. Det är ju helt okej att göra så också, är väl lite bortskämd me att i vagga somnar hon "av sig själv" medan jag pysslar och grejjar. Kan man knyta vagga med vävd sjal?
Ska försöka ge mig på ryggknytning senare också tänkte jag. Någon som bor i jönköping och vill visa? Har sett väldigt få som sjalat på stan, blir cirkus när jag och dottern är ute och många vill titta och frågar
Problemet är bara att hon blir fly förbannad när jag märker att hon är trött och jag försöker peta över sjalen över huvudet som stöd. Har en envis liten tjej så ibland liksom "lutar" hon lite åt ena sidan allt för att undvika att vara under sjalen

Ska försöka ge mig på ryggknytning senare också tänkte jag. Någon som bor i jönköping och vill visa? Har sett väldigt få som sjalat på stan, blir cirkus när jag och dottern är ute och många vill titta och frågar