Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lisaui
Jag har burit skruttan i en trikåsjal sen hon var 2veckor ungefär. Nu har jag köpt min första vävda och skruttan har hunnit bli 5månader. Jag brukar knyta såhär http://www.edenbaby.se/pages/omslutetkryss.php.

Problemet är bara att hon blir fly förbannad när jag märker att hon är trött och jag försöker peta över sjalen över huvudet som stöd. Har en envis liten tjej så ibland liksom "lutar" hon lite åt ena sidan allt för att undvika att vara under sjalen :roll: Jag tror inte jag knyter fel (kan ju ta kort och visa) för det känns bra och hon är nöjd när hon är vaken! Väntar ni tills era små har somnat helt innan ni lägger under huvudet? :hmm: Nu löder jag det genom att när hon knorrat ett tag och praktiskt taget sover så håller jag handen över hennes huvud (då somnar hon på 2min) och när hon somnat tar jag över sjalen. Det är ju helt okej att göra så också, är väl lite bortskämd me att i vagga somnar hon "av sig själv" medan jag pysslar och grejjar. Kan man knyta vagga med vävd sjal? :hmm:

Ska försöka ge mig på ryggknytning senare också tänkte jag. Någon som bor i jönköping och vill visa? Har sett väldigt få som sjalat på stan, blir cirkus när jag och dottern är ute och många vill titta och frågar :D
Av Hell Cat
Jag kan absolut inte stoppa in Edvins huvud innan ha somnat, för då blir han ARG som ett litet bi :mrgreen:
Se till att sjalen går ordentligt upp i nacken så stabiliserar det tills hon somnat och du kan dra upp tyget över hennes huvud. För att träffa andra sjalare rekommenderar jag att efterlysa under "Sjalträffar" :tumup:
Av Sofie
Jo, visst kan man väl ha barn i vagga i vävd?

Jag har inte heller fått stoppa in huvudet innan de somnat :lol:

På ryggen tycker jag det har varit ett mindre problem, lutningen gör att de har legat med huvudet mot mig på ett annat sätt. Visst har huvudet slängt bak ibland men det lägger sig snabbt tillrätta igen. Men vid ryggknyt har jag ofta känner mig mer ledig.
Nu kommer jag på att det kanske iofs är för att mina alltid velat amma när de sitter fram :lol:
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Här har vi inte heller fått in huvudet innanför sjalen förrän han somnat och sovit tillräckligt djupt. :D Har stöttat lätt med handen ibland och andra gånger har han mer somnat med huvudet rätt in i mig och därefter blivit inputtad efter en stund.
Av lisaui
Haha okej då vet jag :D Använder ni oftast samma knytning som mig eller finns det nån bättre? Ska försöka få till så hon får stöd vid nacken iaf. Brukar era vara ledsna eller somnar de bara rätt som det är? Knyter man vagga på samma sätt som med trikå? Många frågor! :roll:
Av Sofie
Jag tycker omslutet kryss som du knyter är väldigt bekväm så den har jag använt.
Jag har aldrig burit i vagga men tror jag sett folk lägga bebisen i vagga i den knytningen i vävd. Den är ju lättare att reglera än trikåknytet med vävd.
Mina barn har nästan alltid velat amma när de sitter fram så de har sällan varit ledsna, svårt att gråta med tutten i munnen :lol:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?