Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Usch, nu är vintern snart här på riktigt. I vanliga fall hade jag längtat efter snö men nu är jag mest orolig. Linnéa har blivit buren sen födseln och har aldrig gillat vagn. Trodde hon skulle gilla sittvagn bättre men det funkar bara en liten stund ibland, ofta slutar det med att hon bärs sista biten hem. Och jag är lat och tycker att det är enklare att bara bära henne från början, för då kan jag knyta bättre än om hon ska i sjalen utomhus.

Men jag är livrädd för att gå på halt underlag! Har varit så de senaste åren, inte för att jag brukar ramla utan nog snarare för att jag blivit mer rädd för att tappa kontrollen rent allmänt. Känner jag att underlaget är halt blir jag nästan paralyserad och vågar knappt gå vidare, hjärtat slår fort och jag tar pyttesteg.

Maken tycker att hon ska åka vagn om det är halt, men jag vill ju helst bära. Är det så mycket säkrare med vagn? Tänker på om man halkar i en backe eller nåt, och tappar taget om vagnen?

Vilka skor är bäst? Broddar har jag men de fungerar ju bäst på ren is och det är ofta fläckvis här, alternativt snö.

Är det säkrare att bära på mage än på rygg? Beror kanske på hur man landar, men tänker att om jag bär på mage kan jag ta emot med knäna eller händerna? Om jag hinner alltså. Bär jag på rygg finns väl en stor risk att jag landar på henne känns det som.

Är sjal, mt eller sele säkrast? Kan hon flyga ur om jag skulle ramla?

Tusen frågor men jag går och oroar mig och inbillar mig att jag är mindre rädd om jag vet mer...
Tänkte också på det idag, gick en lite längre väg för att jag tyckte det verkade lite läskigt att gå i trappor(utan räcke). Har tyvärr ingen lösning, undrar också :hmm:
På vagnen kan ni ha ett såntdär säkerhetslinagrejs som man kan ha runt handen typ. Ska kolla vad deg heter när jag sitter vid datorn :tumup:

Vi har broddar när vi är ute och går, fungerar utmärkt!Testade nu när det var snorhalt häromdagen, märkte inte ens att det var halt efter att jag tagit på mig broddar. Stor skillnad! Jag tycker nog att det känns tryggare att bära, men vagnen är nog helt ok det med.
Vilken typ av broddar funkar när det är fläckvis halt och resten barmark? De jag köpte förra vintern är som spikskor och blir jättejobbiga att gå med på asfalt. Bor man som jag i stan är det oftast hyfsat snöröjt och har man broddar tycker jag det är jobbigare än om det ligger snö och is kvar.

Bild

De här har jag nu.
honungsmarmelad skrev:
fabriksmoln skrev:Vi har dessa:
Bild
Kanske inte ska kalla det broddar, de kallas snökedjor på den sidan iaf :hmm:
Går att köpa här:
http://www.addnature.com/product.aspx?p ... TRAXWALKER
Finns de i mindre storlekar någonstans? 43 låter änna stort.
Jo, googla yaktrax Jag har strl S på mina, drar 38 på skor. Köpte från Babyboden, men det finns ju inte längre.
Jag försöker att inte bära när det är halt. Om man ramlar över barnet och inte kan ta emot sig med händerna är det ju riktigt farligt. (tänk: barnhuvud dänger i asfalten och mammas fulla tyngd på bebisen direkt efter.) Om en barnvagn välter rullar ju barnet mer ur efter att vagnen vält. (hu vilka otäcka bilder jag målar upp...)
Yatrax finns även på sportkedjan XXL såg jag i deras reklamblad. Själv har jag broddar från intersport i vanlig variant. Funkar bra. Använder broddar och går sakta och försiktigt. ( Med broddar är det snarare lurigt när man kommer in i trapphuset och ska gå i stentrappan.) Har bara burit på mage vid halka då det har känts tryggare. Men kan också tänka mig att det är än mindre risk att halka med vagnen om barnet är i vagnen och jag har broddar när jag kör. Men med vagnen blir allt så krångligt om det är som förra vintern med höga snövallar, oplogat plus halka. Då föredrog jag att bära framför att inte ta mig fram med vagnen.
lejonunge skrev:Jag försöker att inte bära när det är halt. Om man ramlar över barnet och inte kan ta emot sig med händerna är det ju riktigt farligt. (tänk: barnhuvud dänger i asfalten och mammas fulla tyngd på bebisen direkt efter.) Om en barnvagn välter rullar ju barnet mer ur efter att vagnen vält. (hu vilka otäcka bilder jag målar upp...)
Det är onekligen läskigt :?. Svårt hur man ska lösa det hela när pluttisen totalvägrar att ligga i vagnen. :hmm: BVC tipsar om att gå tills han slutar skrika, har t om testat fast det tar emot massor. För att inse att jag har en otroligt envis son(som tycker att det är obehagligt att ligga ner och är för liten för sittvagn)!! Broddar kommer det garanterat bli dock!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?