Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Alltså, det är säkert den 5-6 selen i ordningen jag syr och helt plötsligt så får jag inte dit axelbanden! :shock:

Dt enda skillnaden är att jag denna gång vill att axelbanden ska gå en bit ner på selens långsidor, ca 1 cm ner. Nu har jag sytt fast remmarna och vänt på selen och VIPS så lutar axelbanden lite neråt istället för uppåt mot mina axlar. Ska se om jag får till en bild till kvällen. Det är liksominte hela axelbanden som går åt fel håll utan just den biten som är ute på långsidan som liksom inte vill vara med.

:help: Känner mig lite lätt korkad...... :oops: :D
Senast redigerad av Anso den lör okt 06, 2007 22:10, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av bani
När jag sydde min MT satt jag säkert i 45 minuter och klurade på just detta. Maken som är mer rumsuppfattningsbegåvad fick rycka in. :lol: Otroligt irriterande! Jag har inga råd alls. :oops:
Användarens profilbild
Av Anso
Bild 1, dvs avigsidan av selen:
Bild
och utsidan av selen, otroligt irriterande för axelbandet pekar rät tut åt sidan eftersom tyget dras nedåt av den del av axelbandet som fäster lite ner på selens långsida:

Bild
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag känner igen problemet. Ska du inte bara vinkla dem helt åt andra hållet då? Så att de pekar nedåt på avigsidan.
Användarens profilbild
Av Panakeia
ahh! nu fattar jag hur du menar! snygg sele blir det iaf när den bli klAR!!

felet du gör tror jag är att du inte sneddar tilläckligt, du behöver in med övre hörnet längre in i selen, hajjar du hur jag menar? om du lägger bandet pååepå selen så som u vill att vinkeln ska vara så ser du att övre delen av bandet e längre in än undre....oj va svårt detta var med ord då!!! :hopmad:

hoppas du förstår iaf....

vinkeln på snutten på avigsidan ska va samma som du vill ha på utsidan
Användarens profilbild
Av Anso
Panakeia skrev:ahh! nu fattar jag hur du menar! snygg sele blir det iaf när den bli klAR!!

felet du gör tror jag är att du inte sneddar tilläckligt, du behöver in med övre hörnet längre in i selen, hajjar du hur jag menar? om du lägger bandet pååepå selen så som u vill att vinkeln ska vara så ser du att övre delen av bandet e längre in än undre....oj va svårt detta var med ord då!!! :hopmad:

hoppas du förstår iaf....

vinkeln på snutten på avigsidan ska va samma som du vill ha på utsidan
JAPP, hajar, TACK! Ska bara morra över min amningshjärna i några timmar till och ta fram sprättkniven när barnen har lagt sig. Den SKA bli klar innan veckan är slut! :D Kan inte förstå att det skulle bli fel nu helt plötsligt när det har fungerat så bra förut. Axlenbanden är ca 18 cm breda så jag har ju gjort ett veck på mitten på det för att smalna av det vid infästningen på selen så lite halvpilligt blir det att sprätta upp och vika om det hela. Jag borde ha tråcklat vecken precis som jag hade tänkt men jag var för lat. :duh:
Användarens profilbild
Av bellisbella
snyggt tyg! hoppas få se den klar! :lol:
ska sy mig en sele i veckan men har inte hittat band till den än, var hittar ni det??
Användarens profilbild
Av Anso
bellisbella skrev:snyggt tyg! hoppas få se den klar! :lol:
ska sy mig en sele i veckan men har inte hittat band till den än, var hittar ni det??
Naturkompaniet eller www.baranara.se :D
Användarens profilbild
Av Anso
FÄRDIG!
Och den är kanonskön att bära med. Den har fått ett vadderat avbärarbälte med svart nylonband och plastspänne precis som t.ex Ergo men axelbanden är ca 18 cm breda och 2 meter långa. Höööög är den, en Toddlervariant så till och med Hanna sitter jättebra i den. Blir finfin att ta med på nästa tur till Stockholm tror jag. :D

Bild

Och så slänger jag in en bild på de små bubarnen. :heart:
Bild
Användarens profilbild
Av Bina
Bild
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :love:

Bild
:loving: :loving: :loving: :loving: :loving: :loving: :loving: :loving: :loving: :loving:
Användarens profilbild
Av bani
Tjusig sele, tjusiga bubarn! :heart:
Användarens profilbild
Av melon
HJÄLP! :shock: va snygg den blev!!! :urule:

Å så söta barn du har! :loving:
Av eamane
Blev ju jättebra till sist :D
Och dina barn är så söta :love:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Anso skrev:Bild
Tjuuuuuuuuusig!!
Är det bara jag som blandar ihop saker, eller är inte det där mönstret ett man kan återfinna på becosar?
Anso skrev: Och så slänger jag in en bild på de små bubarnen. :heart:
Bild
Gullungar!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?