Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mimmi m 4 pojkar
Hej!
Jag skulle behöva era kloka råd då jag är helt ny på detta med sjal.
Jag har en stork 5,2 meter och min son är 3 månader men stor (8½ kg) och mycket stadig. själv är jag liten, 157 cm och strl 36.
Vilka knytningar skulle ni rekommendera?
Har jag skaffat en för lång sjal tror ni då det alltid blir så mycket tyg "över"?
Vilken sjallängd och sjal skulle ni rekommendera mig?
Jag kör mest med på magen kryss (gillar både jag och sonen)
har även prövat vagga som inte alls är bekväm för nån av oss.
och Buddha.
Vilken knytning rekommenderas om man vill ha på sjalen länge utan att det ska kännas för mycket i ryggen?

Många frågor blev det och jag blir tacksam för alla svar!!
Användarens profilbild
Av Helen
Hej,
Den knytning du nu gör över magen tror jag är aldeles utmärkt.
När han klarar att hålla sitt huvud själv. ( brukar vara runt 4 mån) så kan ( beroende på hur du vill knyta)

När du knutit din debbelX på magen så mät hur mycket du har över av sjalen. Så vet du hur mycket kortare sjal du kan ha.

Jag har kunder som trots att de inte är långa eller kraftiga vill ha längsta sjalen för att de tycker det är skönt att vira den ett varv till om mage/höft.

Det är så olika det där.
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag har mest burit i Omslutet X på magen. Jag är 1,60 och strl 40. Till mig funkar en 4,6 meters sjal med sneda ändar utmärkt. En 5,2 meters skulle jag tycka var för lång. Min Rebozo är 5 meter utan avsmalnande ändar. Den är också lagom att knyta omslutet med knuten fram.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Jag hade en Leo Marin 5,2 från början och tyckte att det var alldeles för mycket tyg att hålla ordning på.
Jag är 158 cm men har nog snarare 40 i strl :oops:
Nu har jag Easycare i strl 4,2 (egentligen är de ung 4,5 m med raka ändar) och det tycker jag är perfekt.
Jag knyter dock i ryggen då men jag tycker att det funkar lika bra.

Jag brukar mest göra omslutet kryss som visas under knyta på första sidan.
Min kille är nu 6 mån men väger 7,5 kg och jag tycker att det funkar bra.
Jag tror det skulle funka jättebra med din kille. :)
Av mimmi m 4 pojkar
..med att svara!!
Jag ska gå och hämta mina större killar på dagis nu och ska försöka göra omslutskryss 1..
Få se hur det går!

Tack för hjälpen!!!!
Användarens profilbild
Av sus
Jag håller med dom att den är i längsta laget för dig, men om du inte själv besväras av det sp finns det ingen anlednign att byta.
Jag är ca 175 och har storlek 42/44, jag började med en 5,2 stork, som jag aldrig riktigt kom överrens med, sne byte jag till en 4,6 som kändes mycket kortare och lättare att hantera.
Användarens profilbild
Av April
Hej, hej!

Jag tror också att du skulle klara dig med 4,2 meter... (vissa knutar får du då göra på ryggen).

Kram
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag är 160 (egentligen 159) och drar 40 i kläder. Har en Stork 5,2 och en hoppis 4,7. de är i princip lika stora (skiljer 20 cm) och de är egentligen för långa. FÖr min del räcker det med en 4,7 defenitivt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?