Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ms Morrison
När började ni med benen utanför? Jag tänker främst på Beco, Boba eller Ergo.
Min 6 veckors är långt ifrån redo för det. Benen når knappt ut ens och det protesteras vilt.
Jag har honom ibland i babyinsats men då tycker jag att han kommer så långt upp så det blir lite otympligt att bära.
Jag har ju sett foton av jämngamla som sitter med benen utanför så omöjligt kan det ju inte vara :lol:
Han är som sagt 6 veckor (född 2 veckor innan men normalstor för tiden) och ca 56cm numera.
Är han förliten storleksmässigt eller bara allmänt ovig :wink:
Användarens profilbild
Av Droppen
För liten!! Men otroligt söööt!! :heart:
Med Angelpacken kunde jag ha mina hyfsat tidigt, runt två månader, m benen utanför tack vare att sittdelen är så smal.
Av Enid
A satt med benen utanför redan som nyfödd (från några dagars ålder), han gillade inte att ha dom instoppade! Medan M inte ville ha benen hängande ens när hon var 3 månader gammal, jag mins inte exakt när hon började tycka det var okej men jag mins det som sent. När hon var 1 år gammal ville hon fortfarande helst bli buren i vagga :lol: .

Så jag tror det är olika vad bebisar har för preferenser.

Edit: Såg att det gällde i sele. Vi använde inte sele när de var så små däremot MT med extra smal sittdel. Ingen sele hade tillräckligt smal sittdel för att kunna ha benen utanför innan barnen var 5-6 månader (ingen hav de vi hade iaf, jag vet inte hur det är med de nya som finns idag).
Senast redigerad av Enid den tor nov 10, 2011 14:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av ZaZi
G sitter med benen utanför i butterfly II. med babyinsatsen. Det har han gjort sedan vi började med selen för ca två veckor sedan.
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
Jag har ergo, beco 4 och Boba 2g.
Okej då är han alltså lite förliten. Jag hade en Beco butterfly till storasyster men jag minns inte när hon började ha benen utanför.
Vi kör ju trikå men efter en hel dag kan det vara skönt med sele tycker jag så det blir lite varierande belastning på ryggen. Maken föredrar sele eftersom han helt enkelt inte tränat tillräckligt med sjalen och har svårt att fixa det själv.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Jag kör med benen innanför (som en liten boll) både i sjal, sele och meitai, det har jag gjort med dem alla i början vet jag.
Användarens profilbild
Av KATARINA
De brukar behöva vara ca 65 cm, lite kortare i en del selar. Leo var nog bara 2 månader men han var 58 cm när han föddes. Det vanligaste är som sagt vid 3-4 månader.
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
Uppdaterar och berättar att han ff är för liten för att ha benen utanför.
Han kan dock böja benen utåt så att han kan sitta i selen men med benen innanför. Det var inte så skönt för den vuxna med två knän in i magen.
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
KATARINA skrev:Såg inte att tråden var gammal. Är han redan 10 veckor alltså :shock:
Nej det kan inte stämma :hmm: Han föddes ju typ för några dagar sen :wink:
Användarens profilbild
Av fabriksmoln
65 cm, kan det stämma :hmm:
Vår 5 månaders är 64 cm nu och vi har kunnat bära med benen utanför i snart 2 månader :hmm: Vi har beco butterfly och en ergo-kopia. Vi använder inte bebisinsatserna utan det fungerar ändå. Hon kanske har långa ben :hmm: :lol:
Eller beror det lite på hur stadig bebisen är också? Vår har iaf vart väldig stadig från början :hmm:
Användarens profilbild
Av KATARINA
fabriksmoln skrev:65 cm, kan det stämma :hmm:
Vår 5 månaders är 64 cm nu och vi har kunnat bära med benen utanför i snart 2 månader :hmm: Vi har beco butterfly och en ergo-kopia. Vi använder inte bebisinsatserna utan det fungerar ändå. Hon kanske har långa ben :hmm: :lol:
Eller beror det lite på hur stadig bebisen är också? Vår har iaf vart väldig stadig från början :hmm:
Det kan vara ganska olika beroende på kroppsbyggnad, men vid 65 brukar de flesta sitta bra. Det med benen har ingenting med stadighet att göra dock.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?