Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej alla!

Jag ar just nu gravid i 5 manaden med en liten Susanna och har av en arbetskamrat fatt arva en ringsjal av modell mayaslingwrap (?) fran Kangaroo Kids, tillverkad pa Irland!

Naturligtvis blev jag jatteglad eftersom jag sa garna ville ha en barsjal, och har i Venezuela finns det inte att kopa nagonstans, i ovrigt sa ar de redan pa bb valdigt pigga pa att separera mor och barn sa mycket som mojligt...

Igar sa provade jag sjalen, med en stor mjukisanka :oops:
och visade min man, det gick perfekt nar bebisen ar sa pass liten att hon ligger ner, men kvinnan som gav mig ringsjalen sager att hon bar sin dotter upp till 2-3 ars aldern i den. Hon sade att innan benen borjar hanga ut nedanfor sjalen sa satte hon sin dotter utat men med korsade ben. Efter att ha tittat pa dena har sidan sa har jag forstatt att det kallas Buddha, men hur satter man bebisen i buddha i en Ringsjal? Jag har bara sett bilder pa Buddha i langre sjalar.

Ar det nagon som kan vara sa gullig och hjalpa mig med att forklara hur man gor? jag skulle bli jatteglad, eftersom bebisen vaxer snabbt och hon kan ju inte ligga hela tiden, och jag vill garna kunna bara ett bra tag.

Kramar!

Bits
Användarens profilbild
Av diddeldi
man kan bära i buddha, men jag tycker att det är bättre att bära med barnet vänt mot sig (upprätt mage mot mage). det finns en instruktioner under "knyta" på sjalbarns förstasida. där kan du även se hur man bär på ryggen och höften.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Man kan ju bära lite halvbuddha. Sätta bebben upp i vaggan så att h*n kan vända huvudet både utåt o inåt. Fast då får man kanske stötta ryggen lite med vänster arm, fast det tycker jag man gör ändå i ringsjalen.

Det kan nog bli lite svårt att få ner en större bebis buddha däremot. Större barn bär man nog gärna på höften har jag förstått, med ringsjalen alltså och då får ju barnet rätt fri sikt.

Så hur få barnet i buddha? Jag har sjalen ganska löst, stoppar ner rumpan och viker upp benen framför antingen i lite kors eller typ med fotsulorna mot varandra. Drar åt sjalen så att barnet kommer i rätt höjd. Drar sen åt den nedre kanten och ser till att den ligger lite innanför barnets rumpa mot min mage. Så det blir en liten påse att sitta i. Justera sen övre kanten så den är lagom spänd.

Jag tycker det är mysigt att bära i buddha fast det är inte så smidigt. Man får mycket bebis framför sig. :wink:
Användarens profilbild
Av April
Ville mest bara tipsa om trikåsjal, den första tiden ;-) :-D

Lycka till med allt!

Kram
Av bits
Tack snalla ni for era svar! Jag tyckte ocksa att det verkade lite knoligt med buddha pa en storre bebise, sa jag skall titta pa KNYTA pa Forstasidan som Diddeldi foreslog. Jag gillar iden att bara barnet pa hoften, det verkar bekvamt och ar ju sa som man vanligtvis bar.

Jag onskar att jag kunde fa tag pa en trikasjal, men det finn tyvarr inte har i Venezuela och jag kan inte sy, kopa pa internet ar svart eftersom man inte far kopa dollar har, och man maste soka tillstand for att fa kopa pa internet och snart ar aven det olagligt... :cry:

Kramar

Bits
Användarens profilbild
Av Suskiv
Höften är nog det absolut smidiagste sättet att bära större barn. Går faktsikt bar att gära med pyttisar också, men då måste tyget gå upp ända upp till nacken och man måste få¨till knytningen ordentligt.
Användarens profilbild
Av diddeldi
bits skrev: Jag onskar att jag kunde fa tag pa en trikasjal, men det finn tyvarr inte har i Venezuela och jag kan inte sy, kopa pa internet ar svart eftersom man inte far kopa dollar har, och man maste soka tillstand for att fa kopa pa internet och snart ar aven det olagligt... :cry:
jo, den gode hugo har ju sina idéer för sig :roll:

men du kan pm:a mig om du vill så kan jag se om jag kan hjälpa dig.
Av bits
Suskiv: Menar du att man kan bara aven pyttisar pa hoften med en slingwrap? Da skall jag prova hemma med ankan igen da :D

Diddeldi: Jag ar imponerad av att du ar sa informerad! :o
Utomlands har folk oftast en helt annan bild av var president an vi som bor har och lever mitt i alla forbud och alla oroligheter. :cry:
Vi far val se hur langt detta gar, det nyaste ar att kreditkort ej far anvandas utomlands, sakta men sakert sa blir vi mer och mer isolerade, min man och jag far val aka till Sverige innan det blir sa illa att han inte slapps ut harifran, usch det ar jobbigt.

Hur pm:ar man? Jag skulle garna vilja det men vet inte hur man gor, ar det samma sak som msn?

Kramar!
Användarens profilbild
Av Mia
under varje persons inlägg finns en liten knapp som heter pm!

sen kan du trycka högst upp i mitten på dina meddelanden. Där inne finns en knapp, "nytt meddelande" men då behöver du veta precis vad den personen heter som du ska skicka till

Lycka till!
Användarens profilbild
Av diddeldi
bits skrev:Suskiv: Menar du att man kan bara aven pyttisar pa hoften med en slingwrap? Da skall jag prova hemma med ankan igen da :D

Diddeldi: Jag ar imponerad av att du ar sa informerad! :o
Utomlands har folk oftast en helt annan bild av var president an vi som bor har och lever mitt i alla forbud och alla oroligheter. :cry:
Vi far val se hur langt detta gar, det nyaste ar att kreditkort ej far anvandas utomlands, sakta men sakert sa blir vi mer och mer isolerade, min man och jag far val aka till Sverige innan det blir sa illa att han inte slapps ut harifran, usch det ar jobbigt.

Hur pm:ar man? Jag skulle garna vilja det men vet inte hur man gor, ar det samma sak som msn?

Kramar!
jo, jag reste runt i venezuela för några år sen, strax före statskuppen (den som misslyckades). då hade han fullt upp med att konfiskera mark. jag kan väl inte alla detaljer precis, men jag förstår att det kan vara lite knepigt att bo där. men din man är från venezuela eller?

som mia säger så är det bara att trycka på pm-knappen under den persons inlägg som du vill skicka till.
Av bits
Tack sa mycket gulliga Mia! :D

Diddeldi: Ja, min man ar harifran, och min pappa var harifran (avliden) sa vi bor har bada tva, men jag bodde i Sverige fram tills 1999, da jag var 23 ar, nu har jag varit har i 6 ar, och man kan verkligen se alla forandringar, sarskilt i den kriminella statistiken, jag kanner arligt talat inte en person som aldrig blivit ranad eller pa annat satt blivit utsatt. Jag sjalv har blivit ranad pa min mobiltelefon, vi har haft inbrott hemma, min chef blev kidnappad en natt, flera pa jobbet har haft inbrott nar det varit folk hemma som blivit bakbundna, jag har blivit ogonvittne till ran pa gatan, och aven till ett kidnappningsforsok av en ensam kvinna i en bil. De kriminella har rajtan tajtan just nu, och det ar val inget nytt har, men det har blivit varre de senaste aren. Men jag PM:ar dig sa tjatar jag inte ut resten har... :lol:

Kram
Användarens profilbild
Av Mia
bits skrev:Tack sa mycket gulliga Mia! :D

Diddeldi: Ja, min man ar harifran, och min pappa var harifran (avliden) sa vi bor har bada tva, men jag bodde i Sverige fram tills 1999, da jag var 23 ar, nu har jag varit har i 6 ar, och man kan verkligen se alla forandringar, sarskilt i den kriminella statistiken, jag kanner arligt talat inte en person som aldrig blivit ranad eller pa annat satt blivit utsatt. Jag sjalv har blivit ranad pa min mobiltelefon, vi har haft inbrott hemma, min chef blev kidnappad en natt, flera pa jobbet har haft inbrott nar det varit folk hemma som blivit bakbundna, jag har blivit ogonvittne till ran pa gatan, och aven till ett kidnappningsforsok av en ensam kvinna i en bil. De kriminella har rajtan tajtan just nu, och det ar val inget nytt har, men det har blivit varre de senaste aren. Men jag PM:ar dig sa tjatar jag inte ut resten har... :lol:

Kram
OJ! Ta väl hand om dig och er familj!!
Av bits
Tack Tinaw! :D Det var precis sa jag menade, men det ser ju onekligen inte sa bekvamt ut for barnet pa fotona som ju inte ar bebis langre, jag hade nog foredragit att bara henne pa hoften istallet, jag far ju prova mig fram.

Mia: Ja, jag ar pa hugget hela tiden tyvarr, man maste alltid vara vaksam pa var man gar nagonstans och att inte ga till vissa omraden nar det ar morkt, och aven att alltid ha bilrutorna uppvevade o.s.v. Lite trottsamt faktiskt :(
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?