Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Meja närmar sig 8 kg ovh jag tycker inte tat BabyBundlern avlastar alls lika bra längre..

Vill nu veta vilken sjal jag bör använda istället till en 8 kgs guldklimp?. En vävd antar jag?

Vad skiljer de olika modellern aåt?
EllaRo, Hoppediz?

Vill gärna ha en som är relativt sval eftersom jag är varmblodig.. 8)
Har en ringsjal samt en Patapum som vi använder mycket, men vill komplettera med en sjal som avlastar bra och som Meja trivs i :)
Hon trivdes såbra i sin BabyBundler när man frog för tyget så att hon fick lugn och ro..

Och vilken längd bör jag ha?
Jag är 167 cm och min man är 176 cm.
Vi vill främst knyta ryggknyt samt typ Xomslut och vill inte ha onödigt mycket tyg över...

HjälpHjälp! :roll:
Användarens profilbild
Av Helena
Det finns två olika typer av vävda sjalar:

Diagonalvävda, kypert kallas sättet de är vävda på, exempel på sådana är:
Didymos
Easycare
Bebina
Storchenwiege
Hoppediz
Girasol

Sedan finns det andra som är lite stummare i tyget, men ändå lite stretchiga, de är vävda i tuskaft. De är lite tunnare och passar bra på sommaren:
Ella Roo
Amazonas antigua
Rebozo

Det räcker nog med en 4,6 m lång sjal till dig. Då kan du göra x-omslut.
De diagonalvävda är allra skönast tycker jag och de avlastar bättre än de som är vävda i tuskaft. Hoppediz och Girasol är de billigaste sjalarna. Easycare, Didymos och Bebina är dyrast. Storchenwiege ligger någonstans mitt i mellan i prisklass.
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Vi har en Ellaroo wrap och den är tunn och det blir inte så tjockt när man knyter men jag kände på en stork häromdagen och de är ju mjukare och mysigare måste jag säga. Men jag gillar vår Ellaroo absolut! Den kanske blir mjukare när den är tvättad ett par ggr. :D
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Okej...Tack!

Frågar vidare :wink:

Vad är fördelen med diagonalvävda jämfört med de som inte är diagonalvävda?

Vilken typ är lttast att knyta och blir smidigast färdigknuten?
Användarens profilbild
Av Ezereht
diagonalvävda avlastar bättre och är aningens lite lättare att knyta för det finns lite giv i dem (stretch) men inte alls som i babybundlern, men nog för att det ska jämna ut lite och vara mer bekvämt än de vävda i tuskaft som är helt stum.

Jag röstar för en Storchenwiege 4.6m. Jag älskade min *ahuuum*. Om jag skulle köpa en ny skulle jag ta storchenwiege igen. Kanske Bebina är fina också? men jag har inte sett någon i verkligheten.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag tycker att Storken är den bästa vävda sjalen! Jag tror att de randiga är något svalare än Leo-varianterna, men det är marginellt i så fall. Jag har burit runt på David i öknen i Egypten i min Ulli-stork utan att det blev för varmt. Man får anpassa knytningen helt enkelt och knyta något som inte ger flera lager tyg om det är varmt (typ hoppis-X eller ryggsäck).
Användarens profilbild
Av April
Om jag varit som du skulle jag köpt en Bebina stjärntecken - den är mjuk, tunn och avlastar bra (de andra "Bebinorna" är inte likadana i tyget - vad jag förstått :? )

Kram
Användarens profilbild
Av diddeldi
du kommer nog få lika många olika svar som det finns folk härinne :wink: . bästa är ju om du kan gå på sjalträff och prova lite olika! :D
Användarens profilbild
Av Helen
Jag säger som diddelidi ( blev det rätt? ) att prova på en sjalträff är kanon.

Jag trivs utmärkt i min stork. gillar den skarpt och skulle rekomendera en kypertvävd sjal nu på höst och vinter.

På sommaren är min favorit Antiguan som faktiskt är min mest använda sjal. Den tjänstgjorde ute hela förra sommaren, inne under förra vintern och nu ute i sommras. ( Antigua och Ella roo är likvärdiga)

Man förlorar lite i bärkomfort med de tuskaftsvävda sjalarna ( sommarsjalarna) men på sommaren är de helt klart av föredra.
Inne på vintern är de inte heller så dumma.

Men som sagt en diagonalvävdsjal hade jag satsat på.
Hoppediz är prisvärd och Storken är en underbar sjal. Även den mycket prisvärd.

Flera av de andra har jag provat några gånger, men inte tillräckligt för att kunna ge något utförligt svar om dem.
Användarens profilbild
Av mexanemma
Jag slår ett slag för rebozon då, eftersom du nämnde SVAL sjal! Jag står ut i Mexiko-värmen med min rebozo i dubbeltXomslut, 4.5m-sjal, och min dotter väger just runt 8kg! Vad jag vet är det den svalaste vävda sjalen som finns på marknaden just nu! Men som sagt, den är tuskaftsvävd som de andra redan nämnt.
Jag har hört mycket gott om EasyCare, och den är diagonalvävd och också rätt så tunn vad jag förstår.
Lycka till!

/Emma i Mexiko
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tycker inte att jag blir så gräsligt varm i de diagonalvävda sjalarna, men jag bär ju bara på ryggen och höften. Jag tycker att det är mysigt med lite tjockare tyg på vintern. Man får klä sig så att man anpassar sig efter sjalen, jag har aldrig långärmat när jag bär i sjal inomhus, då blir jag för varm.

Men skulle jag välja en lång sjal idag, skulle jag köpa en Easycare, Bebina eller Didymos. Jag tycker att Storken är aningen grövre än de andra, men jag gillar den som jag har som är 3,6 m.
Användarens profilbild
Av Helen
Som du märker så är det väldigt personligt vad man föredrar och vilken sjal som är favoriten just nu. :D

Har du en sjalträff i närheten så är det all idé att gå dit. Be dem ta med lite av varje så du kan testa.
Eller se om det finns någon sjalambassadör i din stad.
Bärsjalsföräldrar är ett vänligt släkte som gärna ställer upp och knyter in varandra :lol:

Jag kan inte tänka mig annat än att varje försäljare som finns ställer upp på det samma. I grund och botten är de flesta av oss sjalföräldrar från början :D

Som sagt ut och prova!

Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?