Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

På ett Ottobremönsterschema står det att man ska ha två framstycken i yttertyget och två framstycken av fodertyget och innan 2:an vad gäller fodertyget finns det en saxsymbol, likadant vad gäller bakstycket 2 st i yttertyget, 1 st i fodertyget och saxsymbolen innan 1:an. Vad betyder denna sax?
Kan det betyda att du ska klippa separata delar av fram- och bakstycket och sy ihop och göra en snygg stickning på vardera sida av sömmen? Men verkar konstigt att ha fler sömmar än nödvändigt i ett foder.

Jag syr byxor ur Ottobre nu och då gör jag så med yttertyget på knäna fram och på rumpan bak.
Fodertyget ska vara mindre än yttertyget om du tittar på översikten så ser du nästan hur dom menar, fodret klipps efter de överstan linjerna på fram och bakstycke, när du sedan syr så kommer yttertyget en bit in på insidan av jackan och det finns inte en chans att fodret tittar ut...

Hoppas du blev lite klokare av detta, annars fråga igen...
emmy_ackevik skrev:Fodertyget ska vara mindre än yttertyget om du tittar på översikten så ser du nästan hur dom menar, fodret klipps efter de överstan linjerna på fram och bakstycke, när du sedan syr så kommer yttertyget en bit in på insidan av jackan och det finns inte en chans att fodret tittar ut...

Tusen tack för hjälpen! Ja, nu när du säger det så verkar det ju självklart att det ska vara så. Tack för erbjudandet om mera hjälp. Jag kommer absolut att fråga mer. Börjar nu även om det blir lite OT : Borde det inte vara likadant i ärmsluten att fodertyget ska vara kortare där också? Jag skapar en ny tråd för en annan fråga jag har...
Eloem skrev:
emmy_ackevik skrev:Fodertyget ska vara mindre än yttertyget om du tittar på översikten så ser du nästan hur dom menar, fodret klipps efter de överstan linjerna på fram och bakstycke, när du sedan syr så kommer yttertyget en bit in på insidan av jackan och det finns inte en chans att fodret tittar ut...

Tusen tack för hjälpen! Ja, nu när du säger det så verkar det ju självklart att det ska vara så. Tack för erbjudandet om mera hjälp. Jag kommer absolut att fråga mer. Börjar nu även om det blir lite OT : Borde det inte vara likadant i ärmsluten att fodertyget ska vara kortare där också? Jag skapar en ny tråd för en annan fråga jag har...

det hade ju varit rätt logiskt tycker jag, men det står ju inte så i beskrivningen...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?