Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lilith
Brukar ni bära barn på magen framåtvända? Hur?

L har börjat att försöka vrida nacken ur led för att titta på allt runtom när man bär honom inåt så han vill uppenbarligen ha mer att titta på :)

Ibland bärs han i buddha-position i långsjal och det gillas, men dels tycker jag den är svår att få till (han är bra på att skjuta ifrån med benen när man ska få i honom i sjalen), och dels tycker jag den avlastar sämre (kanske för att tyngdpunkten kommer lite längre från kroppen).

Tips mottages tacksamt! Vi bär i vävd långsjal, MT och ergokopia och L är 7 månader.
Av Sofie
Jag tycker det börjar vara tungt att bära fram i den åldern och ännu värre att bära framåtvänt på magen pga att tyngdpunkten hamnar längre ut. Men jag har bara provar några få ggr.
När de vill se mkt i den åldern har jag föredragit att knyta en hög ryggknytning så de ser över axeln :-)
Av lilith
Sofie skrev: När de vill se mkt i den åldern har jag föredragit att knyta en hög ryggknytning så de ser över axeln :-)
Tack!

Blir till att öva ryggknytning med sjal då. Vilken är ditt bästa knut-tips? Har inte gjort det mycket eftersom jag inte har någon bärjacka (än 8) ) och det känns lite läskigt att bära så högt upp (plus att jag gärna vill se honom hela tiden, men jag har ju en backspegel.. och mössa som man knyter.. så det borde ju gå bra (peppar mig själv lite :Hahaa: )).

Antar att det är svårt att få till så höga ryggpositioner med MT eller sele? Sele på rygg inomhus har blivit en stor hit, men han ser ju bara åt sidorna.
Av Sofie
Sele kan ju vara knepigt. MT kan du tex knyta tibetanskt, för att få upp högt!
Sjal med för den delen.
Folk verkar tycka ryggsäck är enklast att få upp högt, men jag är lite enformig i min ryggknytning. Lärde mig ryggomslut först och har nöjt mig :lol:
Men jag tycker omslutet på ryggen går att få upp högt med.

Bara öva :tumup:

Jag bar på rygg i säkert två-tre veckor inomhus innan jag vågade mig ut ;-)
Men det är praktiskt vid matlagning och städning med förstås :D
Av Gerbera
Bära på höften kan ju vara ett alternativ, i alla fall kortare stunder. Det funkar bäst i kortsjal eller ringsjal. Men du kan ju prova med långsjalen först om ni tycker om bärpositionen. Då ser barnet ut men kan titta på dig med. Bästa ringsjalen enligt mig är Reboozo, den är tunn och lättjusterad och prisvärd :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?