Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

toffslan skrev:
ellla skrev:Jag är klar med en julklapp, en sjal till Samuels mormor!
:urule:
:iagree:
Användarens profilbild
Av melon
Smultronbarn skrev:
exiteme skrev:Min familj gillar inte hemtillverkat. Det ska helst sitta en dyr prislapp på :?
Men jag håller på att virka en sjal till mig själv och funderar på att göra en till en väninna också. Den är superenkel (bara stolpar), så man kan sitta och titta på tv samtidigt. :tumup:

Bild
Stcika fint och sätt på en flashig prislapp från en dyr affär, och säg med förvånad röst när de öppnar paketet: men ojdå glömde jag ta bort prislappen, vad pinsamt! :tumup:

Men det låter annars guld att göra en julklapp till sig själv som man verkligen kommer uppskatta! :D
:app: Fixa en tvättlapp också så kan de aldrig veta :fnissa:
Tänkte förutom sockerbitarna göra brända mandlar i strutar, som dottern ritat teckningar på. MEN när man gör socker blandningen till så ska man inte anta 2,5 dl socker i bara för att det var så mkt vatten, det kan då hända att det ALDRIG stenar :roll:

Hur stavs det? Stendnar, stenar? Jag börjar bli knäpp jag får verkligen inte hop stavningen och börjar fundera på hur man säger egentligen dessutom :hmm:
chicaboom skrev:Stelnar. :wink:

Om du tröttnar på att göra brända mandlar kan jag rekommendera dessa:

http://www.recept.nu/1.274787/leila_lin ... _barcelona

Bra idé med strutarna, det ska vi nog också göra! :tumup:
Lät gott och framför allt enklare, men jag tror inte de överlever en 24h tåg resa :?

TACK! jag började fundera på om skulle bli knäpp innan jag kom på det :lol:
Fjärilen skrev:

Lät gott och framför allt enklare, men jag tror inte de överlever en 24h tåg resa :?

En gång hade jag ett recept på sådana där råååsa brända mandlar, men har tappat bort det. Nån som har?
Verkar mest vara inne med sådana där marknadsmandlar som är vända i brun sockerlag, och tror de blir för hårda att äta för den tilltänkta mottagaren.

Ska kolla Leilas tips också. :tumup:
Smultronbarn skrev:
Fjärilen skrev:

En gång hade jag ett recept på sådana där råååsa brända mandlar, men har tappat bort det. Nån som har?
Verkar mest vara inne med sådana där marknadsmandlar som är vända i brun sockerlag, och tror de blir för hårda att äta för den tilltänkta mottagaren.

Ska kolla Leilas tips också. :tumup:
Dom jag gör ska man tydligen kunna göra råååååsa. Hur hårda dom blir vet jaginte... har inte fått till socker lagen än :lol:
men här är recpetet
http://receptfavoriter.se/recept/braenda-mandlar.html

Edit: Lägger till en bättre recept länk. http://www.kokaihop.se/recept/branda-mandlar
Användarens profilbild
Av Fryle
Smultronbarn skrev: Maken ska få en rolig fyrkantsmössa som han önskade sig typ förra året när jag gjorde en till ett pysselbyte. 8)
Bild och beskrivning, tack! :D
Om man gör snöglober kan man köpa en flaska glycerol på apoteket och ha i nån droppe i det destillerade vattnet - då faller glittret/snön saktare till botten! :tumup:
Broderiet till farmor blir inte klart innan jul - måste i första hand tentaplugga.. plan B - ett sånt där fint förkläde som nån hade länkat till i tråden! :tumup:

Projekt som jag behöver fixa:

1. 2 st kontrasttavlor
2. Alvkläder och trollkläder till M
3. Förkläde farmor
4. Julstrumpa syster
5. Änglavingar mamma
6. Dekorerade ljus
7. Recept bok
8. Sadelvärmare

Ojojoj.. snart är det jul.. mellan den 10 dec och den 24 hur mkt hinner jag sy tror ni??? :roll: 8)
Av Sia
little_me skrev:Broderiet till farmor blir inte klart innan jul - måste i första hand tentaplugga.. plan B - ett sånt där fint förkläde som nån hade länkat till i tråden! :tumup:

1. 2 st kontrasttavlor
3. Förkläde farmor
4. Julstrumpa syster
5. Änglavingar mamma
6. Dekorerade ljus
7. Recept bok
8. Sadelvärmare

Ojojoj.. snart är det jul.. mellan den 10 dec och den 24 hur mkt hinner jag sy tror ni??? :roll: 8)
Ska jag göra iordning ett gästrum så att du kan bo här eller??!?!
Sia skrev:
little_me skrev:Broderiet till farmor blir inte klart innan jul - måste i första hand tentaplugga.. plan B - ett sånt där fint förkläde som nån hade länkat till i tråden! :tumup:

1. 2 st kontrasttavlor
3. Förkläde farmor
4. Julstrumpa syster
5. Änglavingar mamma
6. Dekorerade ljus
7. Recept bok
8. Sadelvärmare

:Hahaa:
kanske vore bra! :P
Har iaf hittat ett perfekt tyg till förklädet i mina gömmor så nu måste jag bara införskaffa grytlappsvadd! :tumup:
Behöver dessutom en snutt vitt linnetyg, är det nåt du äger? Behöver nog bara en spillbit modell större.. 8)
Måndag kan jag inte, hade förträngt att jag ska jobba, troligtvis så får det bli efter nästa helg iaf - återkommer! :heart:
Ska jag göra iordning ett gästrum så att du kan bo här eller??!?!
Av Sia
Jag hade ju kunnat bo hos dig om det inte varit för att det luktar så äckligt i erat trapphus :spyr:
(Oj förlåt skulle jag har varnat först innan jag postade kräksmajlin, hoppas ingen blir kränkt nu..)
Sia skrev:Jag hade ju kunnat bo hos dig om det inte varit för att det luktar så äckligt i erat trapphus :spyr:
(Oj förlåt skulle jag har varnat först innan jag postade kräksmajlin, hoppas ingen blir kränkt nu..)
I know... :sick:
När jag flyttat till det andra trapphuset kan du komma hit!! :vågen:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 20
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?