Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

En avdankad busschaufförsjacka.
Bild

Ett urklippt "U" från en avdankad barntäckjacka.
BildKlippte hål i bussjacka (ca 10 cm smalare än "U:et"). Sparade flärpen som blev i rygghålet på bussjackan för senare användning.
Bild

Sydde fast U i bussjacka med hjälp av kantband.
Bild

Delade flärpen på mitten, klippte ur lite upptill så det blev ett ganska runt hål, fodrade kanten med fleece från avdankad tröja.
Bild

Sydde ett piffigt kantband + applikation av gammalt lakan för att dölja röda band och bussmärken. Klart! Kostnad: 30 kr (2 m kantband)
Bild

Den delade flärpen läggs över axlarna på bebisplutt å omlott på lilla ryggen (svårt att ta kort på sin egen rygg...). Bild
Bebile74 skrev:´Gud vad du är duktigt. :tumup:
Tack, jag kan bara hålla med :mrgreen: Känner mig otroligt nöjd. Men jag måste ha sällskap när jag ska använda den, klarar inte av att få i och ur bebisen på egen hand.
Smart och riktigt snyggt! :tumup:
super bra !!

för många år sen gjorde jag med en hel kil på ryggen o dragsko så jag även skulle kunna ha den när jag inte bar .. sonen vart aktiv på att åka upp o ner ..då var kilen gjord i reng/vind tätt tyg ... för när dom e äldre o åker upp o ner måste ju dom ha egna kläder !!
letar efter bilden men kan inte hitta den :oops:
trollmamma skrev:super bra !!

för många år sen gjorde jag med en hel kil på ryggen o dragsko så jag även skulle kunna ha den när jag inte bar .. sonen vart aktiv på att åka upp o ner ..då var kilen gjord i reng/vind tätt tyg ... för när dom e äldre o åker upp o ner måste ju dom ha egna kläder !!
letar efter bilden men kan inte hitta den :oops:
Åh, det vore kul att se! Jag funderade på en sån konstruktion men det verkade för svårt, så jag bestämde mig för att göra på enklast möjliga sätt. Nackdelen är förstås att det ser jättemärkligt ut om man inte har nån unge på ryggen. Hoppas du hittar bilden, jag vill se!
jag har hittat en från bloggen den e inte jätte beskrivande Bild

men det jag gjorde var:
jag sicksackade två ränder lodrätt över Hela jackan(ryggen ) med ca 2cm mellan
klippte mellan o sydde på kant o regntyget

hade 4st dragsko i med gummiband en uppe en nere o två mellan eller en :roll: minns illa ...

då kan man ha olika stora ban i o använda jackan när man e utan barn på ryggen .. kan säkert fodra regntyget o göra mer snyggt men jag bor i skåne så det blir lagom o visst lite drar det men då jagar man barn så det om !!
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har förresten också sytt en bärjacka en gång, har den nu på jobbet och visar ibland som kuriosa. När jag sydde den så klippte jag inte bort något tyg, utan gjorde ett fyrkantigt upp- och nervänt U på ryggen, sydde i fleecekilar i sidorna och fleecekanter upptill. Den är alltså inte helt vind- och vattentät, men har funkat bra de få gånger jag använt den.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?