Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
elara skrev:
melon skrev:Jag vet att det är en sticktråd, men av och till är det ju också en garntråd :mrgreen: Jag vill bara visa att jag äntligen har lärt mig att spinna garn!! :vågen:

Bild
Tretrådigt Polwarth, ullen beställde jag från USA. 225 meter på 110 gram, vad ska det bli tro?
Jösses vad snyggt! Men är det mjuuuuuukt?
Jag tycker ju det, men det är ju du som är min ullkännare. Polwarth jämställs med merino i mjukhet, om jag minns rätt nu.
Användarens profilbild
Av elara
melon skrev:
elara skrev:
melon skrev:Jag vet att det är en sticktråd, men av och till är det ju också en garntråd :mrgreen: Jag vill bara visa att jag äntligen har lärt mig att spinna garn!! :vågen:

Bild
Tretrådigt Polwarth, ullen beställde jag från USA. 225 meter på 110 gram, vad ska det bli tro?
Jösses vad snyggt! Men är det mjuuuuuukt?
Jag tycker ju det, men det är ju du som är min ullkännare. Polwarth jämställs med merino i mjukhet, om jag minns rätt nu.
Bring it, and I shall squeeze and cuddle it for you.

Sedan får du min bedömning. 8)
Användarens profilbild
Av sofin
Jag blev kär i en liten barntröja idag :) Så nu måste jag fråga er om ni har sett något liknande mönster någonstans!? Den var liksom a-linjeformad och lite längre som en tunika, en liten krage och knäppning i bak. Här kommer några snabba mobilbilder som jag fick lov av mamman att ta :D

Bild
Bild
glis skrev:
solängel skrev: Har ni kollat på colourmart? http://www.colourmart.com

Den är lite jobbig att söka på, men man kan hitta superfina garner till riktiga vrakpriser. Det är sådana garner som modehusen spinner upp till sina kollektioner och så köper de in resterna.
Hua! jag blir inte lite sugen! Någon som har provat/ vill prova?
Jag har inte provat själv, men en som ska sticka en tröja till mig (mot att jag julbakar till henne) har köpt en en hel del därifrån, så jag har klämt på lite garn från dem. Det jag kände på var då inte alls särskilt otäckt. Speciellt inte med tanke på priserna...
Användarens profilbild
Av glis
leonie skrev: Det är ett väldigt fint garn men jag tycker det är lite stickigt, så jag skulle inte sticka en tröja i det.
Tack för att du räddade mig! (Och kul att se dig, som vanligt)

Jag mejlade Garnkorgen för de har Cascade 220 som tweed, men det finns inget hemma. Det var inga problem att beställa så jag fick en länk till färgkartan. Nu skall jag bara bestämma mig... Jag velar mellan mörkblå och lila... En klassisk Arrantröja passar väl bäst i blått?
Jag brukar ofta ofta läsa i den här tråden och sucka avundsjukt över att ni stickar så fina saker.
Men nu har jag äntligen kommit över min egen tro att jag inte kan eller vågar och har stickat tre stycken mössor :vågen:

En pippimössa åt mig själv, vit med röda och blå ränder, en mössa åt en vän som fyllde år och nu sist en mössa med öronlappar som jag har fodrat med fuskpäls som ska ges bort till barnens tonårskusin i julklapp.

Jag är så stolt över mig själv. :vågen:

Pälsmössan

Bild

Bild

Den var svår att fota, men jag lovar. Den är fiiin :loving:
Användarens profilbild
Av Mosan
Vi är några stycken som startat stickcafe på kvällar i Sthlm. Om det är någon som är intresserad så pma gärna!
Ponyo skrev:
leonie skrev:
Ponyo skrev:
zandrama skrev:Nu behöver jag lite hjälp. Jag vill sticka en fuskpolo till bebisen. Den ska ha knappar eller snörning eller nåt sånt så man inte behvöer dra en polokrage över huvudet, dessutom ska den gå ner en bit över bröst, axlar och rygg så de är skyddade mot vind och drag och sånt. Finns det nåt sånt mönster eller måste jag försöka sticka på fri hand?
Den bästa fuskpolon V har haft är denna:
Bild
Som är oket på denna:
Bild

Han har haft den från bebis upp till tre år.
Var hittar jag det mönstret?
Jag tror inte att det är ett gratismönster. Jag har det hemma i en bok. Men jag ska kolla.
Tack! Jag är jätteintresserad av att få till oket och kragen, ser ut att vara en perfekt fuskpolo!
glis skrev:
leonie skrev: Det är ett väldigt fint garn men jag tycker det är lite stickigt, så jag skulle inte sticka en tröja i det.

Jag mejlade Garnkorgen för de har Cascade 220 som tweed, men det finns inget hemma. Det var inga problem att beställa så jag fick en länk till färgkartan. Nu skall jag bara bestämma mig... Jag velar mellan mörkblå och lila... En klassisk Arrantröja passar väl bäst i blått?
Tja... det är väl inte jättekul att krossa andras garnfantasier, men varsågod! Och när jag ändå håller på: en klassisk Aran-tröja är väl vit?
Användarens profilbild
Av glis
leonie skrev:
glis skrev:

Tja... det är väl inte jättekul att krossa andras garnfantasier, men varsågod! Och när jag ändå håller på: en klassisk Aran-tröja är väl vit?
:Hahaa: Men det finns väl gränser för hur klassisk man behöver vara? Det blev mörkblått.
  • 1
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 291

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?