Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammatillE
Jag funderar på att köpa något bärdon i julklapp till min man 8) . Men vad?
Vi har bärdonen som syns i min signatur. Han bär oftast kortare stunder hemma vid tex matlagning och ibland ute när vi handlar tex. När jag börjar vara borta lite mer hemifrån kommer han behöva tröst-bära och söva mer i bärdon..

Han gillar Becon, särskilt på ryggen. Och har provat ringsjalen en del nu vid matlagning - då accepterar vår lilla tjej oftast inte ryggbärande utan vill SE och vara med och passa på att mysa med pappa förstås. Jag tror han gillar ringsjalskonceptet och det är en bra grej eftersom han har svårt att bara vanligt på höft (utan bärdon), men han tycker åtminstone än så länge att det är svårt att ställa in ringsjalen bra. Har väl övat på det en månad eller så. Han har burit lite grann i trikåsjal (den är han säker på) och lite i vävd sjal men han tycker nog det är lite meckigt/omständigt att knyta ibland. Det är jag som bär mest.

Budgeten är inte så jättestor.. Tänker nåt begagnat här på SB.
Han är smal som attan och 180 cm lång.

Vad säger ni sjalvänner? :D

Det är ju inte så att det här hushållet direkt lider brist på bärdon men jag tänker att det kunde vara lite kul för honom med ett eget bärdon som passar honom och man kan ju aldrig få för många bärdon 8)
Användarens profilbild
Av mammagumman
Den här tråden syns när man inte är inloggad, om maken är här och snokar alltså :wink:

Min man har mest burit i omslutet kryss på magen med Zara samt i ergo på ryggen. Och även om jag är partisk för att jag säljer just dessa så har vi faktiskt ägt en hel massa andra bärdon som han dock inte använt lika frekvent 8)
Användarens profilbild
Av Cisco
Min man gillar Manducan. Den går även att använda på ryggen och höften, inte alltför krångligt tycker jag. Passar bra till långskånkar! :tumup:
Av mammatillE
mammagumman skrev:Den här tråden syns när man inte är inloggad, om maken är här och snokar alltså :wink:

Min man har mest burit i omslutet kryss på magen med Zara samt i ergo på ryggen. Och även om jag är partisk för att jag säljer just dessa så har vi faktiskt ägt en hel massa andra bärdon som han dock inte använt lika frekvent 8)
Haha klokt tänkt. Fast om han ska snoka blir han nog medlem o då är det ju kört ändå. :roll: Funderar på o önska mig sjal i julklapp nämligen :wink: . Får hoppas att han fattar att man inte får läsa hemlis-trådar.. Påmint om att man inte får kolla varandras mejl iaf. Det gör vi annars.. Lånar varandras o så..

Mm ergo är jag lite skeptisk till. Iofs bara provat på mage men gillade den inget vidare då.. Sjal på magen kan han nog bli säker på men frågan är om han ids.. :hmm:
Av mammatillE
Isadora skrev:Den här är jag lite nyfiken på. kanske kan vara något om man bär mycket på höften.
http://www.mammabarn.se/?id=1777
Hm.. Mycket bra idé! Tror de skulle gilla det båda två.. Vad är det för skillnad på den o mei hip tro? Finns det fler höftselar?

Jag är nog allra mest inne på en höftsele just nu till honom.. De är så fina ihop när han bär :heart:
Senast redigerad av mammatillE den lör nov 26, 2011 18:11, redigerad totalt 1 gånger.
Av mammatillE
Cisco skrev:Min man gillar Manducan. Den går även att använda på ryggen och höften, inte alltför krångligt tycker jag. Passar bra till långskånkar! :tumup:
Ja manduca vill jag prova vid tillfälle.. :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?