Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Majaå
Knyttet & K skrev:Vi var och hälsade på min svärmor i veckan och då kom jag på vad jag ska göra till henne i antingen julklapp eller födelsedagspresent. Påsar för källsortering! Jag tror att jag tänker sy kassar som man kan ha papperspåsar i. Som ett överdrag typ. Jag gissar att de inte har källsortering i huset och då kan det ju vara skönt att ta med kassen och kunna slänga den sen. De är nog ganska bekväma när det gäller sånt. Men det ser ju finare ut om den har ett överdrag när den står hemma. Nu hade de papperskassar längst väggen vid matplatsen.
Jag undrar om jag har nåt passande tyg bara. Vi har ett på jobbet som hade varit perfekt, men det är lite för dyrt tror jag.
Vilken bra idé! Såna skulle jag också vilja ha att förgylla tidningsinsamlingen med, för den står framme!
Av corona
little_me skrev:
yonohanna skrev:
little_me skrev:Vi ska nog göra snöglober. :)
Vadå snöglober, som i sånna runda genomskinliga plast"rundor" o med lock på botten, o i ligger det glitter o vätska som man kan skaka?
Hhhhh jag älskar sånna!! Hur gör man det??
Precis sånna!! :app:
Lägger in beskrivningar asap!

LÄNK

Gör så här:
Hitta en en lämplig glasburk + en liten varelse som söker bostad + fagert glitter + superlim + glycerol (för att vattnet ska hålla sig fräscht, fast använda bara en gnutta). Limma fast varelsen i burklocket, häll i vatten, glitter och en gnutta glycerol.
Användarens profilbild
Av SCSI
chicaboom skrev:Jag har köpt lite gamla linnehanddukar för att göra brödpåsar, inspirerad av dessa:

Bild

från http://www.signerat.se/butik/mat-dryck/ ... /index.php

Funderar också på att sticka disktrasor i mosstickning, men vet inte vad som är bäst, rent bomullsgarn eller nåt med bambu i kanske? :hmm:
Bambu vore säkert bra, annars är lingarn toppen till disktrasor!
Jag har funderat lite på såna här: http://www.365slojd.se/?p=6561
Användarens profilbild
Av emindy
chicaboom skrev:Jag har köpt lite gamla linnehanddukar för att göra brödpåsar, inspirerad av dessa:

Bild

från http://www.signerat.se/butik/mat-dryck/ ... /index.php

Funderar också på att sticka disktrasor i mosstickning, men vet inte vad som är bäst, rent bomullsgarn eller nåt med bambu i kanske? :hmm:
nu förstår jag varför jag fick en hel kasse med gamla fina handdukar för ett tag sedan, för att göra brödpåsar såklart! :-)
Ville bara tipsa om att panduro har små hjärtan kakformar för 49 kr
Borde funka till sockerbitarna tänkte jag :)

Edit - Ja kan ju vara bra å slänga in länken med http://www.pandurohobby.se/Catalogue/90 ... 0/1/100032
Evasleva skrev:Nu blev jag också sugen på att sticka disktrasor!

Vet någon om man kan fylla vetevärmare med t.ex. ris?
Helt vete är ju så dyrt om man ska köpa lite och en 25kg-säck har jag inte plats för ;)
Jag vet ju att ni sitter med så mycket kunskap här!

Om jag skulle köpa vete och sy vetevärmare, vad är instruktionerna?
hur länge ska de värmas i ung/micro?
Användarens profilbild
Av mattlo
Hörni hur går det? :app:

Jag råkade göra fel kant förlängd på min supermariofilt så nu har jag lååångt kvar att virka när jag kunde varit klar :roll: men slutresultatet blir ju en större filt så det blir nog bra ändå :heart:
För att vila mig i virkningen så stickar jag en sånhär ring-halsduk som är så poppis. Jättehärligt garn från min svärmor! Tänkte ge den till någon av mina systrar.
Av Sia
Evasleva skrev:
Grönöga skrev:ca 3 - 5 min på full effekt i mikro. Ställ med ett glas vatten så håller veten längre. (ångan fuktar veten istället för att de annars skulle sakta rostas)
Tack!!! :tumup:
Jag säger att et räcker gott och väl med två minuter.
Lilleman ska få en lila virkad/amigurumi-katt (som han själv valt garn och modell till). :loving: Funderar också på att sticka eller virka något till hans favoritnalle.

Maken ska få en rolig fyrkantsmössa som han önskade sig typ förra året när jag gjorde en till ett pysselbyte. 8)

En liten kille på ett år i bekantskapskretsen ska få en virkad amigurumi-råtta.

Sen har jag inte kommit längre. Ska ju hinna med bytespysslorna också. :tumup:
Nu ska jag läsa vad ni andra har skrivit.

Edit: lägger till (som jag kom på nu när jag läste) att min syster ska få handledsvärmare också. Sånna som man syr tumhål på och som går ner lite över knogarna. Hon har tydligen apkallt på jobbet på vintern.
exiteme skrev:Min familj gillar inte hemtillverkat. Det ska helst sitta en dyr prislapp på :?
Men jag håller på att virka en sjal till mig själv och funderar på att göra en till en väninna också. Den är superenkel (bara stolpar), så man kan sitta och titta på tv samtidigt. :tumup:

Bild
Stcika fint och sätt på en flashig prislapp från en dyr affär, och säg med förvånad röst när de öppnar paketet: men ojdå glömde jag ta bort prislappen, vad pinsamt! :tumup:

Men det låter annars guld att göra en julklapp till sig själv som man verkligen kommer uppskatta! :D
millot skrev:Nejmen jag skulle ju gå och lägga mig. Istället blev att-göra-listan tre gånger längre :roll:
:fnissa: Och jag skulle bara gå in och svara på ett PM och sedan gå och äta kvällsmacka och så hamnade jag här... :tomte:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 20
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?