Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
emindy skrev:
Lojse skrev:visste inte vart jag vågade lägga upp denna... men tänkte att den kankse får smyga sig in här :hide:
http://tosh.comedycentral.com/blog/2011 ... d_facebook
*rofl*

Snygg touch med broderiet runtom...
Frågade maken om han ville ha såna i julklapp. -Ja (höll sig helt allvarlig, men jag hoppas att han ändå skojade) :roll:
Jag lägger nog hellre min lilla sticktid på saker jag inte blir lätt illamående av att se.
:fnissa: På mellandagsstickningen kanske? Alla makar får fina saker till nyårsnatten. :bryn:
:Hahaa: Kan man inte göra en omlottöppning på själva, ja, :oops: den långa biten, så blir det enklare för männen. Både att kissa och :bryn:

:Hahaa:
erisara skrev:zandrama: Jag bockar och bugar för sökhjälpen.

Frågan är om jag ska våga mig på en adventskalender? Chansen att jag hinner göra den är ju i stort sett lika med noll men jag tycker om att tro att jag ska hinna (sedan gör jag ju aldrig det, men då har man ju hela mönstret och kan sticka klart efteråt).
Jag håller fortfarande på med förra årets ;)
Användarens profilbild
Av glis
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
emindy skrev:
Lojse skrev:visste inte vart jag vågade lägga upp denna... men tänkte att den kankse får smyga sig in här :hide:
*rofl*

Frågade maken om han ville ha såna i julklapp. -Ja (höll sig helt allvarlig, men jag hoppas att han ändå skojade) :roll:
Jag lägger nog hellre min lilla sticktid på saker jag inte blir lätt illamående av att se.
:fnissa: På mellandagsstickningen kanske? Alla makar får fina saker till nyårsnatten. :bryn:
Då kan vi jämföra hur breda och långa.. långa bitar vi måste sticka till våra respektive :oops:
Användarens profilbild
Av MuuM
glis skrev:
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
emindy skrev:
*rofl*

Då kan vi jämföra hur breda och långa.. långa bitar vi måste sticka till våra respektive :oops:

Vid närmare eftertanke... Nja.
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
glis skrev:
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
emindy skrev:
*rofl*

Vid närmare eftertanke... Nja.
Jag börjar ana vad det rör sig om och har inte lust att hänga på den här urartade diskussionen :Hahaa: så jag kontrar med ämnesbyte:

Hörrni, har vi bestämt när vi ska mellandagssticka?
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:Hörrni, har vi bestämt när vi ska mellandagssticka?
Jag kan nog alla dagar men kommer vara upptagen en kväll. Vilken kväll vet jag inte än, men det kommer antagligen inte vara den 27:e eller den 30:e. Skall vi vara hos Kvarnvik eller här?

Föresten, hur kul det än är att sukta alla stackars utsocknes, kanske läge för en egen tråd?
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev:Hörrni, har vi bestämt när vi ska mellandagssticka?
Jag kan nog alla dagar men kommer vara upptagen en kväll. Vilken kväll vet jag inte än, men det kommer antagligen inte vara den 27:e eller den 30:e. Skall vi vara hos Kvarnvik eller här?

Föresten, hur kul det än är att sukta alla stackars utsocknes, kanske läge för en egen tråd?
Bra idé, gör så :mrgreen: :tumup:
Användarens profilbild
Av glis
Någon som har tips på prisvärt tweedgarn i klara färger? Jag har provat Debbie Bliss Dongreal luxury tweed men tycker att de är för ojämnt (och dyrt). Det kan få vara lite tunnare också, DB är 18m/ 10 cm st 5 mm.
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Någon som har tips på prisvärt tweedgarn i klara färger? Jag har provat Debbie Bliss Dongreal luxury tweed men tycker att de är för ojämnt (och dyrt). Det kan få vara lite tunnare också, DB är 18m/ 10 cm st 5 mm.
Inte billigt alls men jättefint garn: Rowan Felted Tweed http://www.garnkorgen.se/index.php?cPath=265_269

Jag har inte stickat, bara klappat. Jag är kräsen när det gäller tweed men det här garnet blev jag nästan kär i :loving:
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
glis skrev:Någon som har tips på prisvärt tweedgarn i klara färger? Jag har provat Debbie Bliss Dongreal luxury tweed men tycker att de är för ojämnt (och dyrt). Det kan få vara lite tunnare också, DB är 18m/ 10 cm st 5 mm.
Inte billigt alls men jättefint garn: Rowan Felted Tweed http://www.garnkorgen.se/index.php?cPath=265_269

Jag har inte stickat, bara klappat. Jag är kräsen när det gäller tweed men det här garnet blev jag nästan kär i :loving:
Ja visst ja. Det mörkblå :loving: Men jag skulle vilja ha råd med en hel tröja till mig.
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev:

Ja visst ja. Det mörkblå :loving: Men jag skulle vilja ha råd med en hel tröja till mig.
Aouch, ja det blir dyrt.
melon skrev:
glis skrev:
melon skrev:

Aouch, ja det blir dyrt.
Har ni kollat på colourmart? www.colourmart.com

Den är lite jobbig att söka på, men man kan hitta superfina garner till riktiga vrakpriser. Det är sådana garner som modehusen spinner upp till sina kollektioner och så köper de in resterna.
Nu behöver jag lite hjälp. Jag vill sticka en fuskpolo till bebisen. Den ska ha knappar eller snörning eller nåt sånt så man inte behvöer dra en polokrage över huvudet, dessutom ska den gå ner en bit över bröst, axlar och rygg så de är skyddade mot vind och drag och sånt. Finns det nåt sånt mönster eller måste jag försöka sticka på fri hand?
Av Ponyo
zandrama skrev:Nu behöver jag lite hjälp. Jag vill sticka en fuskpolo till bebisen. Den ska ha knappar eller snörning eller nåt sånt så man inte behvöer dra en polokrage över huvudet, dessutom ska den gå ner en bit över bröst, axlar och rygg så de är skyddade mot vind och drag och sånt. Finns det nåt sånt mönster eller måste jag försöka sticka på fri hand?
Den bästa fuskpolon V har haft är denna:
Bild
Som är oket på denna:
Bild

Han har haft den från bebis upp till tre år.
  • 1
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 291

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?