Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cisco
Kupan här säljer kläder för 5kr st eller 5 för 20 kr (!). Givetvis har jag fyndat. Idag blev det några byxor med underbart tyg, kostymbyxor som sitter illa på mig.. För korta, för långa i grenen, för breda - you name it!

Är det någon som har någon bra idé om hur man kan sy om byxor så att de antingen passar, eller vad man annars kan sy om dem till? Tacksam för alla tips 8)
Användarens profilbild
Av maltemalte
Knälånga kjolar!

Klipp av i lämplig längd och sprätta upp benen och delar av grenen. Jag har ibland gjort så att jag klippt ut två kilar av bentyget som är över och sytt in i grenen bak och fram. Då får man liksom en klockad (utsvängd) modell istället för ett rakt stycke bara. Fålla och sätt i en mudd i midjan. Lyxvarianten är väl en riktig gylf med dragkedja men det orkar jag aldrig krångla med.
Användarens profilbild
Av maltemalte
Är byxorna tillräckligt vida kan man behålla hela gylfen och linningen och sätta en mudd ovanför. Är man gravid sätter man dit en superhög mudd istället...

Se till att du får på dig kreationen först bara så du slipper sprättningseländet! :)
Användarens profilbild
Av ernamalin
Resår eller dragsko i bensluten för att skapa lite puff kan i sig göra underverk för ett par byxor. Jag tog det steget längre och sprättade innersömmarna med början strax ovanför dragskon och hela vägen över till nästa dragsko, sen sydde jag fast olika stuvbitar med olika mönster, först var det tänkt att bli en lång vid kjol med bensluten och dragskorna som detalj på utsidan benen men när jag var nästan klar sydde jag ihop nederkanten och vips hade jag superfräsiga haremsbyxor.
Användarens profilbild
Av Cisco
ernamalin skrev:Resår eller dragsko i bensluten för att skapa lite puff kan i sig göra underverk för ett par byxor. Jag tog det steget längre och sprättade innersömmarna med början strax ovanför dragskon och hela vägen över till nästa dragsko, sen sydde jag fast olika stuvbitar med olika mönster, först var det tänkt att bli en lång vid kjol med bensluten och dragskorna som detalj på utsidan benen men när jag var nästan klar sydde jag ihop nederkanten och vips hade jag superfräsiga haremsbyxor.
Det lät ju kul! Har du bildbevis för inspiration? :D
Användarens profilbild
Av ernamalin
Cisco skrev:
ernamalin skrev:Resår eller dragsko i bensluten för att skapa lite puff kan i sig göra underverk för ett par byxor. Jag tog det steget längre och sprättade innersömmarna med början strax ovanför dragskon och hela vägen över till nästa dragsko, sen sydde jag fast olika stuvbitar med olika mönster, först var det tänkt att bli en lång vid kjol med bensluten och dragskorna som detalj på utsidan benen men när jag var nästan klar sydde jag ihop nederkanten och vips hade jag superfräsiga haremsbyxor.
Tyvärr ganska dåliga bilder men jag lovar byxorna är numera ett par av mina favoriter och flitigt använda!
Har även sytt fast band som jag dragit åt sidan och sytt fast, lite samma princip som gardiner och gardinsnoddar, för att de inte bara ska hänga rakt ned. Har fått många positiva reaktioner :D

BildBild
Användarens profilbild
Av Cisco
ernamalin skrev:
Cisco skrev:
Tyvärr ganska dåliga bilder men jag lovar byxorna är numera ett par av mina favoriter och flitigt använda!
Har även sytt fast band som jag dragit åt sidan och sytt fast, lite samma princip som gardiner och gardinsnoddar, för att de inte bara ska hänga rakt ned. Har fått många positiva reaktioner :D

BildBild
Coola!! :tumup: :app:
Användarens profilbild
Av pif paf puf
Det är en bra idé att läsa färdigt innan man ber om något som kommer sen. :Hahaa:

Coola haremsbyxor! :tumup:
Användarens profilbild
Av Cisco
pif paf puf skrev:Det är en bra idé att läsa färdigt innan man ber om något som kommer sen. :Hahaa:
..va? :hmm:
Användarens profilbild
Av pif paf puf
Cisco skrev:
pif paf puf skrev:Det är en bra idé att läsa färdigt innan man ber om något som kommer sen. :Hahaa:
Ändrade mitt inlägg där jag efterfrågade bilder på byxorna som kom längre framme i tråden. :lol:
Användarens profilbild
Av Cisco
pif paf puf skrev:
Cisco skrev:
Ändrade mitt inlägg där jag efterfrågade bilder på byxorna som kom längre framme i tråden. :lol:
Ahaa! :D
Användarens profilbild
Av Cisco
ernamalin skrev:Har gjort några jeanskjolar också, av gamla jeans förståss.
BildBildBildBildBild

Även en jeansjacka fick jag ihop.
Bild
Wow, så fina! :loving: Du är ju görduktig!

Nu verkar min maskin ha lagt ner verksamheten.. grr, dålig timing när man äntligen har lite idéer!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?