Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lindajv
Jag förstår att det känns som länge till jul, men tiden går jättesnabbt nu tycker jag (som ska börja jobba i januari) och den som väntar på något gott.. Vad roligt att ni också gillade den! Jag har väntat jättelänge innan jag slog till, för jag tänkte att det var en sele för lite större barn, men den var ju inte så stor. Fast hade jag inte väntat så här länge så hade inte 3g kommit och jag älskar de nya mönstrena.
Har någon av er prövat den med en nyfödd eller liten bebis under 3 månader?
Trivs så bra med vår 2G Boba, men det verkar himla bra att denna funkar från nyfödd.
Men hur tusan vet man innan om bebisen går med på att sitta groda innanför selen eller ej? Sonen gick inte med på att sitta så annat än första veckan, därefter försökte han resa sig upp :wink: .
Användarens profilbild
Av Lindajv
Jag har bara provat med större barn och förstår faktiskt inte riktigt hur man ska få till det med liten. Det finns några instruktioner på hur man spänner om och gör som en påse att sätta i bäbisen i. Min bebis ville inte sitta groda i någon sele när han var liten, så för oss hade den inte fungerat från nyfödd. Kanske någon annan har testat ochär förtjust dock?
Användarens profilbild
Av Andelle
Är ni fortfarande nöjda? Im måste vi verkligen komma iväg och prova, åker till mormor nästa vecka och jag vägrar åka tåg utan en rejäl sele.
Användarens profilbild
Av Andelle
Har bara burit någon timme än så länge men åh vad skön den är :vågen:
Vad skönt att kunna justera axelremmarna från 2 håll, perfekt passform.
Det blev inte Soho utan Dusk, jag kan inte motså gråbeige :love:

Dottern var dock inte lika nöjd, hon vill gärna ha armarna utanför selen och Boban är så hög att det inte går, det var av just den anlednigen jag ville ha en ny sele, känns ostadigt när hon "hänger över kanten". Antar att hon vänjer sig och trivs bättre snart.
Av Franneke
Jag är nyfiken om ni hunnit bära större barn. Anpa, har du testat med dina stora?

Vi har en Manduca som jag tycker börjar bli lite liten, tösen är 21 månader, typ 85-86 cm lång och, tja, ca 12 kilo tung. Hon har inte lång överkropp men långa ben. Tror ni Boban kan funka eller blir det bättre med Tulin eller annan stooor sele? :D

(Anpa: Bär du i KS på rygg eller främst på mage?)
Av anpa
Franneke skrev:Jag är nyfiken om ni hunnit bära större barn. Anpa, har du testat med dina stora?

Vi har en Manduca som jag tycker börjar bli lite liten, tösen är 21 månader, typ 85-86 cm lång och, tja, ca 12 kilo tung. Hon har inte lång överkropp men långa ben. Tror ni Boban kan funka eller blir det bättre med Tulin eller annan stooor sele? :D

(Anpa: Bär du i KS på rygg eller främst på mage?)
Jag har faktiskt inte burit de stora så mycket, då lillan mest blir buren. Men jag tycker absolut att den funkar de ggr jag provat. Men skulle jag varit större skulle jag ABSOLUT ha valt Tuli toddlern som sele för större barn, men den var som sagt för stor för mig. KS bär jag både fram och bak, den är ju större i panelen och därför också skön även för större barn. Nu har jag faktiskt använt Boban jättemycket då lillan ammar så ofta när jag är ute och den är så himla lätt att justera med alla vinterkläder och så är det smidigare än att knyta om KS.
Av Franneke
anpa skrev: Jag har faktiskt inte burit de stora så mycket, då lillan mest blir buren. Men jag tycker absolut att den funkar de ggr jag provat. Men skulle jag varit större skulle jag ABSOLUT ha valt Tuli toddlern som sele för större barn, men den var som sagt för stor för mig. KS bär jag både fram och bak, den är ju större i panelen och därför också skön även för större barn. Nu har jag faktiskt använt Boban jättemycket då lillan ammar så ofta när jag är ute och den är så himla lätt att justera med alla vinterkläder och så är det smidigare än att knyta om KS.
Låter bra det! Tack, anpa!

(Jag vill inte förstöra tråden om Boba, så jag ska skriva ett pm om KS till dig istället... :D )
Av Majema
kronärtskocka skrev:Har någon av er prövat den med en nyfödd eller liten bebis under 3 månader?
Trivs så bra med vår 2G Boba, men det verkar himla bra att denna funkar från nyfödd.
Men hur tusan vet man innan om bebisen går med på att sitta groda innanför selen eller ej? Sonen gick inte med på att sitta så annat än första veckan, därefter försökte han resa sig upp :wink: .
Nu har jag fått min Boba 3g och skulle prova att ta lillan i den när vi lämnade stora på dagis. Lillan är drygt 2 månader, ca 60 cm och ca 5,5 kg, stark och ganska stadig i nacken. Med overallen på gick det inte alls att ha henne i spädbarnsläget. Dels kändes den på tok för kort (fast jag vet att den ska vara lång i jämförelse med andra selar), kändes nästan som om hon skulle ramla ur när hon tog spjärn, dels lyckades hon trampa upp tryckknapparna (ni som har 3gn vet vad jag åsyftar) och klämde in sina små fötter i vecket däremellan så att säga.

Min slutsats är att hon redan är för stor/stadig för spädbarnsläget. Nu ska jag testa att låta henne sitta groda i det vanliga läget och hoppas att det går bra för den sitter väldigt bra på mig :) .
Av Madde O
Nu har vi äntligen fått hem vår sele! :vågen: Den är bara provad ännu och jag tycker att den var skönare på ryggen än på magen! Och faktiskt mycket skönare än sjal på rygg, tyckte ju jag då! :loving:

Men, jag får inte axelbanden rätt :? det skaver lite under armarna för spännet hamnar där när jag bar på magen och oavsett hur mycket jag drar och justerar dom så verkar det som om att ett band är lite, lite längre och glappar/glider av axeln. Det gjorde det även när jag bar på ryggen. och även om de inte åker ner pga spännet frampå/mellan så blir det ju snebelastning på axlarna...

Tips? Något fel måste jag väl ändå göra för såhär ska det väl inte vara? :hmm:
Användarens profilbild
Av mammagumman
Madde O skrev:Nu har vi äntligen fått hem vår sele! :vågen: Den är bara provad ännu och jag tycker att den var skönare på ryggen än på magen! Och faktiskt mycket skönare än sjal på rygg, tyckte ju jag då! :loving:

Men, jag får inte axelbanden rätt :? det skaver lite under armarna för spännet hamnar där när jag bar på magen och oavsett hur mycket jag drar och justerar dom så verkar det som om att ett band är lite, lite längre och glappar/glider av axeln. Det gjorde det även när jag bar på ryggen. och även om de inte åker ner pga spännet frampå/mellan så blir det ju snebelastning på axlarna...

Tips? Något fel måste jag väl ändå göra för såhär ska det väl inte vara? :hmm:
Olika selar brukar passa olika kroppstyper olika bra. Nu känner jag ju ännu inte Boba 3G men jag säljer 2G sen något år och min erfarenhet är att axelbanden på den kan skava i armhålorna på långa och stora personer. Det har att göra med att vadderingen på axelbanden är rätt kort samt att den vadderade delen är rätt rejält svängd. På korta nätta personer passar den oftast bättre. En annan sak jag märkt är att skavet kunnat uppstå när bäraren inte fått ner barnet ordentligt i panelen utan den legat lite ihopknölad under barnets rumpa.

Hur ser det ut på 3G? Är det likadant där? Ser axelbanden ut att vara svängda? Hur lång är vadderingen?

Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?