Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Du kanske kan göra en rektangulär sjal/halsduk med släppta maskor? Jag gillar det här mönstret:

Lägg upp valfritt jämt antal maskor, sticka några varv rätstickning.
varv 1: *1 rm, 1 omsl* avsluta med 1 rm
varv 2: *1 rm, släpp omslag* avsluta med 1 rm
varv 3+4: sticka alla maskor räta
Upprepa varv 1-4 till lagom längd.
Avsluta med lika många rätstickade varv som du började med.
Maska av.

Det funkar säkert att sticka den slätstickad också om man hellre vill det.
Användarens profilbild
Av MuuM
Är det någon som är medlem i Sticka och har lust att tala om för mig hur man gör flätan på dessa muddar? Jag kan göra det i tvåändsstickning och vill gärna lära mig i vanlig stickning. Jag ska gå med i Sticka men det har bara inte blivit av... :roll: :hide:

http://entill.typepad.com/entill/2011/1 ... kning.html
Användarens profilbild
Av MuuM
glis skrev:Hehehe, nu skall jag lägga upp till en Aviatrix... Gnuggar händerna...
Ett tips: Gör den bara till tösen, inte till kisen. De är inte alls lika fina på större barn. *been there, done that* ...
Användarens profilbild
Av glis
MuuM skrev:
glis skrev:Hehehe, nu skall jag lägga upp till en Aviatrix... Gnuggar händerna...
Ett tips: Gör den bara till tösen, inte till kisen. De är inte alls lika fina på större barn. *been there, done that* ...
Tack, kisen vill bara ha "tygmössor" just nu. Tur att hans mamma kan sy sådana "på en dag bara"
Är det någon som har bättre tur med google än vad jag har idag? Jag letar efter två saker och det vill sig bara inte.

1) Jag vill hitta ett rött garn som är ca 54m / 50 gram alternativt en bra beskrivning på en "spiralhalsduk" som man kan anpassa till det garn man får tag i. Jag orkar inte inte försöka klura ut något själv, hostig och trött som jag är.

2) En stickadventskalender (dvs en där det kommer upp en ny bit av beskrivningen varje dag)?
erisara skrev: 1) Jag vill hitta ett rött garn som är ca 54m / 50 gram alternativt en bra beskrivning på en "spiralhalsduk" som man kan anpassa till det garn man får tag i. Jag orkar inte inte försöka klura ut något själv, hostig och trött som jag är.
Eskimo är 50 m/50g, stickfasthet 10 m=10 cm.
Sandnes Alfa är 59 m/50 g, 13 m=10 cm.

Båda finns i toksnygga röda nyanser. :)

På fråga nr två har jag inget svar tyvärr.
zandrama: Jag bockar och bugar för sökhjälpen.

Frågan är om jag ska våga mig på en adventskalender? Chansen att jag hinner göra den är ju i stort sett lika med noll men jag tycker om att tro att jag ska hinna (sedan gör jag ju aldrig det, men då har man ju hela mönstret och kan sticka klart efteråt).
Halloj, halloj!

Svar på fråga sökes! :help:
Jag ska flyga till London på tisdag förmiddag och känner att jag behöver ha med mig ett handarbete av något slag. Står i valet och kvalet om jag ska påbörja en virkning, då jag vet att virknålar är ok på flyg, eller om jag ska försöka ta med mig min stickning.

Frågan som följer är: Någon som vet om man får ha med sig stickor typ ProKnit på flyget, eller om de måste packas ner i bagaget?
Användarens profilbild
Av MuuM
CAKirre skrev:Halloj, halloj!

Jag ska flyga till London på tisdag förmiddag och känner att jag behöver ha med mig ett handarbete av något slag. Står i valet och kvalet om jag ska påbörja en virkning, då jag vet att virknålar är ok på flyg, eller om jag ska försöka ta med mig min stickning.

Frågan som följer är: Någon som vet om man får ha med sig stickor typ ProKnit på flyget, eller om de måste packas ner i bagaget?
Jag flög Stockholm-Helsingfors-Shanghai för två veckor sen och hade med mig både en metallrundsticka och fem trästrumpstickor, alla 2,5. Jag lade dem i ett pennskrin tillsammans med två pennor. 8) Rundstickan kunde jag avvara och trästickorna kunde Nakum avvara, om det blivit så att de konfiskerats. Men jag har med alla hem. Och två och en halv strumpa. :)

MEN jag skulle nog inte flyga med stickor i handbagaget som jag inte vill mista, det känns som att det är lite godtyckligt om man får ha dem eller inte.
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:
CAKirre skrev:Halloj, halloj!

Jag flög Stockholm-Helsingfors-Shanghai för två veckor sen och hade med mig både en metallrundsticka och fem trästrumpstickor, alla 2,5. Jag lade dem i ett pennskrin tillsammans med två pennor. 8) Rundstickan kunde jag avvara och trästickorna kunde Nakum avvara, om det blivit så att de konfiskerats. Men jag har med alla hem. Och två och en halv strumpa. :)

MEN jag skulle nog inte flyga med stickor i handbagaget som jag inte vill mista, det känns som att det är lite godtyckligt om man får ha dem eller inte.
Jag har dem också bland pennorna i pennskrinet för säkerhets skull :) hittills har det alltid gått bra!
  • 1
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 291

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?