Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
Jag har en beskrivning på halsdukspolo som är i stolpar. Kan man helt rakt av byta ut dem till fasta maskor? Jag har nämligen virkat den vanliga halsduken i samma mönster och den blev väldigt gles så det drar kallt om halsen. Skulle vilja prova att ha en halsdukspolo.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Cillan skrev:Jag har en beskrivning på halsdukspolo som är i stolpar. Kan man helt rakt av byta ut dem till fasta maskor? Jag har nämligen virkat den vanliga halsduken i samma mönster och den blev väldigt gles så det drar kallt om halsen. Skulle vilja prova att ha en halsdukspolo.
Det går säkert men du kommer att behöva göra fler varv eftersom fm inte bygger lika mycket som stolpar. Håll koll på storleken medan du virkar så går det nog bra.
Användarens profilbild
Av Cillan
Maddemoa skrev:
Cillan skrev:Jag har en beskrivning på halsdukspolo som är i stolpar. Kan man helt rakt av byta ut dem till fasta maskor? Jag har nämligen virkat den vanliga halsduken i samma mönster och den blev väldigt gles så det drar kallt om halsen. Skulle vilja prova att ha en halsdukspolo.
Det går säkert men du kommer att behöva göra fler varv eftersom fm inte bygger lika mycket som stolpar. Håll koll på storleken medan du virkar så går det nog bra.
Ja det har jag förstått men det gör inget, det kan man ju bestämma lite undertiden man gör arbetet värre är då med hur många luftmaskor jag ska göra för att den ska bli lagom stor :wink:
Användarens profilbild
Av Cillan
Någon som har eller har tittat i "Stora boken om virkning" av Margaret Hubert? Är den något att ha? Vad finns det i den för beskrivningar? Fick se den som hastigast i en bokaffär men man kan ju inte bläddra för mycket i affären. Tänkte det kanske kunde gå att önska den i julklapp från maken om den är bra.
Användarens profilbild
Av CAKirre
dolvis skrev:Tack Sofie! :vågen:
Och CAkirre för PM! :tumup:
Väl bekomme! :)
Användarens profilbild
Av Cillan
Jag har fortfarande inte kommit igång med min halsduk, ville avsluta ett annat projekt jag höll på med. Nu tänkte jag ta tag i halsduken men blev lite fundersam på garnet. Har två nystan Freja från svarta fåret som jag hade tänkt börja med och sedan köpa fler när de är slut. Funderar bara på nu om akryl, vilket Freja är, är det bästa valet för en halsduk. Värmer det eller är det bättre med ull? Ull är ju oftast rätt dyrt och det lär ju gå åt några nystan. Vill inte lägga ner allt för mycket pengar eftersom jag inte vet om jag kommer att gilla polomodellen. Vad tror ni? Är akryl bra eller dåligt val?
Av mly
Akryl är väl inte det bästa valet, men jag tänker att det ska ju inte direkt värma utan mer skydda mot blåst och så och då funkar det nog okej med akryl... Ull värmer på ett annat sätt, vet inte riktigt hur jag ska förklara. Hade inte gjort strumpor i akryl men halsduk känns okej...
Av Sofie
emmy_ackevik skrev:Akryl är väl inte det bästa valet, men jag tänker att det ska ju inte direkt värma utan mer skydda mot blåst och så och då funkar det nog okej med akryl... Ull värmer på ett annat sätt, vet inte riktigt hur jag ska förklara. Hade inte gjort strumpor i akryl men halsduk känns okej...
Ja, jag har några akrylhalsdukar från typ HM och de är inte lika sköna som en mjuk ullhalsduk, men helt dugliga.
Om du hinner färdigt innan jul och provar lite så kan du ju ge bort akrylen i julklapp och göra en ny i ull om du vill ha en ullig då?
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Ull är ju bra för att ull reglerar värmen själv lite grann och ullen blir inte fuktig på samma sätt som acryl kan bli om man blir varm och svettig, dock är det inget fel på acryl i sig, det värmer bra med acryl också.
Användarens profilbild
Av Cillan
exiteme skrev:Virkat mina första barnvantar. Jättekul och det går ju knappt åt något garn! Ger mig genast i kast med nytt par...
Bild
Så söta :love:
Användarens profilbild
Av dolvis
Det här med bebistossorna sket sig på kursen kan jag säga. Hittills i alla fall. Det fanns liksom ingen anvisning på vilken storlek man skulle ha på garn eller nål utan istället skulle man virka provlapp och ingenting stämde sen på nåt sätt ändå. :hmm: Kursledaren blev förvirrad av engelskan + att jag inte fick med mig bilden på tossorna så hon kunde inte visualisera hur de skulle se ut. Får se om jag vågar mig på det igen. :?
Här är mitt mobilfodral i alla fall. Det var lätt att göra, inget mönster att följa, bara virka på som man ville ha det liksom. :wink: Färgerna är starka egentligen, bilderna blir dassiga i novembermörkret för mig.
Bild
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?