Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ina
Jag skulle vilja ha en skötväska som är liten nog att få plats i ergo ryggan och som har ligg underlägg tycker att när man skall byta "ute" typ cafe eller restauranger så vill man ju ha sitt eget underlägg och jag vet inte riktigt vad jag skall hitta på å lägga ner i väskan annars.

Några tips och förslag??
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag brukar ha en liten handduk att lägga bebis på.
Användarens profilbild
Av sus
Jag har med en lagom stor bit plastad froté att byta på, tar ingen platsalls nästan.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
sus skrev:Jag har med en lagom stor bit plastad froté att byta på, tar ingen platsalls nästan.
Aha! Smart, tar ju mindre plats än handduk! :D
Användarens profilbild
Av Anna
vi har en bit plastad frotte och blöjor och tvättlappar + påse till använda blöjor i en vanlig neccesär (stavas?) och det funkar utmärkt. Brukar dock inte knöla ner påsen med använda blöjor i där igen när man påbörjat den. Då får den ligga brevid i väskan. Funkade bra härom dagen också när Hugo kissade ner sig på barngympan :? Då fick hans kläder och skor också platts i blöjpåsen.
Användarens profilbild
Av Aurian
Hmm... Man skulle ju lätt kunna fixa en skötdyna/förvaring så att man tar plastad frotté, och tex flanell och lite foder (köper IKEAS billigaste täcke och slaktar :lol: ) så syr man ihop det, viker lagom litet och slår i ett par tryckknappar! :lol:
Sen kan man förvara blöjor och tvättlappar inne i den!
Användarens profilbild
Av Ina
men jag vill att det skall vara lite mjukt

Har tittat på www.pippilotta.se dom har en som heter GR8X ( under sköt väskor) och längst ner på den sidan kan ni se, det var nått liknande så jag hade tänkt men visst handuk funkar men som sagt det blir ju inget vidare mjukt.
Användarens profilbild
Av Ina
Froggie skrev:Hmm... Man skulle ju lätt kunna fixa en skötdyna/förvaring så att man tar plastad frotté, och tex flanell och lite foder (köper IKEAS billigaste täcke och slaktar :lol: ) så syr man ihop det, viker lagom litet och slår i ett par tryckknappar! :lol:
Sen kan man förvara blöjor och tvättlappar inne i den!
De där var inte dumt kanske man skulle kunna göra två fickor och sy på bädden, som man sedan viker in så inget kan åka ur tänker jag och sedan när man då viker upp så är ju allt på plats. vore ju toppen.

Tack för tipset
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Flurstina skrev:Minibus har en variant som jag skulle kunna tänka mig. Titta under barnvagnar och skötväskor.

http://shop.hyrbarnvagn.com/
Oj, den verkar ju väldigt liten och kompakt! Någon som vet måtten i verkligheten?
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag sydde min egen:

http://www.kaja.info/jakob/arkiv/001303.shtml

Eller rättare sagt, jag sydde två, men den första var mycket större och klumpigare.

http://www.kaja.info/jakob/arkiv/001589.shtml

Jag hämtade mönstret härifrån: http://hem.passagen.se/februaribarn/vaska.htm och sedan förminskade jag det till min egen storlek. Första gången var det med bävernylonutsida, men andra gången så tog jag bara ett stadigt tyg, det blev mycket bättre. Andra gången skippade jag dessutom tryck-knappar till förmån för kardborreband för att fästa den plastade frottén.

//Kaja
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?