Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Perovskaija
Jag tänkte önska mig en bok om stickning i julklapp. Har ni några tips? Jag behöver typ Grundkurs 1A :D Jag kan aviga och räta, men ska det ökas eller minskas eller göras nåt annat extravagant så måste jag gå och sätta mig vid datorn och googla fram en beskrivning med bilder. Känns opraktiskt!

Så gärna en bok med fina, tydliga bilder. Förklaringar till de vanligaste sakerna som man gör när man stickar. Kanske nåt mönster, nåt om olika garner... Annat som ni tycker att en Bra Stickbok bör innehålla?
Av Sia
Sticka! har jag lånat på biblioteket huuur många gånger som helst!!
Väldigt basic. Enkel och användbar!
Bild
I lördags så köpte jag Sticka småvarmt hoppas att den lever upp till mina förväntningar.
Användarens profilbild
Av tweed
Sticka mera av Eva Vincent! Ett uppslagsverk i stickning. Visar det grundläggande och sen en massa om mönster- och spetsstickning mm och detaljer som fickor och annat.
Bild
Av Enid
kvarnvik skrev:Sticka mera av Eva Vincent! Ett uppslagsverk i stickning. Visar det grundläggande och sen en massa om mönster- och spetsstickning mm och detaljer som fickor och annat.
Bild
Den är jättebra!!! Jag fick den för 3 år sen och har haft massor av nytta av den fast jag stickat i 20 år innan dess. Den är superenkel att förstå även för den som aldrig stickan och ändå intressant och matnyttig för den som kan :tumup: .
Användarens profilbild
Av Perovskaija
Enid skrev:
kvarnvik skrev:Sticka mera av Eva Vincent! Ett uppslagsverk i stickning. Visar det grundläggande och sen en massa om mönster- och spetsstickning mm och detaljer som fickor och annat.
Bild
Den är jättebra!!! Jag fick den för 3 år sen och har haft massor av nytta av den fast jag stickat i 20 år innan dess. Den är superenkel att förstå även för den som aldrig stickan och ändå intressant och matnyttig för den som kan :tumup: .
Låter som boken för mig! :D
Användarens profilbild
Av semla
Bild

Denna har jag, originalet heter "Vogue knitting. The ultimate knitting book by the editors of Vogue knitting magazine"

Jag stickar inte jättemycket, men jag har haft stor nytta av boken när jag inte fattat något i stickbeskrivningar, och när jag tappat maskor :roll: Tydliga illustrationer och enkla förklaringar :tumup:
Av Smultronbarn
Jag tassar här! :D
Användarens profilbild
Av Perovskaija
semla skrev:Bild

Denna har jag, originalet heter "Vogue knitting. The ultimate knitting book by the editors of Vogue knitting magazine"

Jag stickar inte jättemycket, men jag har haft stor nytta av boken när jag inte fattat något i stickbeskrivningar, och när jag tappat maskor :roll: Tydliga illustrationer och enkla förklaringar :tumup:
Å den har visst kommit i ny upplaga, såg jag på Bokus.
Användarens profilbild
Av ellla
Perovskaija skrev:
semla skrev:Bild

Å den har visst kommit i ny upplaga, såg jag på Bokus.
Och där finns ALLT!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?