Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av loly
Postar och hoppas det funkar med bilden!

Jag har virkat en väldigt enkel gallerfilt i ylle till bebisen som kommer i slutet av oktober. Den blir nog lagom varm i mjukliften i höst/vinter.

Bild
Användarens profilbild
Av Isanna
Superfina! Vad mysigt bebis ska ha i filten!
Användarens profilbild
Av sacha42
jättefin :D
Användarens profilbild
Av hermana
Den var fin! :D
Vad är det för mönster (virknovis) och garn?
Av loly
Tack! :D

Mönstret är lånat från en tråd på familjeliv där den som postade hade lånat det från en annan tråd så jag hoppas att jag inte trampar någon på tårna genom att lägga in det här.

Mönster till virkad gallerfilt:

Varv 1.
Lägg upp X antal luftmaskor löst så att du får filten så bred som du vill ha den, detta antal maskor skall vara delbart med 3. Och därefter en extra luftmaska. (Exempelvis 91 luftmaskor= 90+1, svårt att säga hur brett detta blir eftersom det är beroende på hur hårt/löst du virkar).
Varv 2.
Virka därefter 5 luftmaskor och gör en stolpe i den nionde maskan från nålen. Virka 2 luftmaskor, hoppa över 2 maskor och gör en stolpe i nästa maska. Fortsätt så hela varvet ut. (På slutet ska du göra den sista stolpen i den sista maskan om du lagt upp rätt antal maskor från början). Du ska nu ha den första raden med massa "hål".
Varv 3.
Virka 5 luftmaskor och gör en stolpe i den näst sista stolpen på föregående varv. Virka 2 luftmaskor och gör en stolpe i nästa stolpe från föregående varv. Fortsätt så varvet ut......
Varv 4.
Upprepa varv 3 tills filten är så lång som du vill ha den. När du gjort det sista varvet är det bara att klippa av garnet och dra det genom den sista maskan, ta en nål och fäst garnet genom att "sy" fast garn-änden tillbaka i de virkade maskorna.

Jag använde ett ullgarn som heter Drops Karisma och en virknål i strl 4.
Användarens profilbild
Av mejamy
Vilken fin! :D

Jag håller också på att virka en filt till min bebis :mrgreen: Har gjort alla rutor...nu återstår "bara" att virka ihop det snyggt och prydligt :roll:
Användarens profilbild
Av Bina
Jättefin!!

Naimiez... scrolla upp :wink:
Användarens profilbild
Av naimiez
Bina skrev:Jättefin!!

Naimiez... scrolla upp :wink:
Tack! :oops:
Användarens profilbild
Av Elinea
Supersnygg :D Jättefina färger
Användarens profilbild
Av Lydia
Vad smart med en gallerfilt i ylle!
Användarens profilbild
Av P
Vilken fin, önskar att man kunde virka
Användarens profilbild
Av Asereht
Superfin! :rock:

Jag är kass på att virka, hyfsad på att sticka men kass på att virka. Önskar jag kunde få ihop en filt med mormorsrutor för det är så himla fint. Svärmor gjorde en åt minibusen när han väntades och den är så fin.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?