Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag ska ev sy en volangklänning i trikå och har två frågor
- Ska volangerna vara dubbelt så långa som den del jag ska sy fast dem i?
- Ska man rynka volangerna innan man syr fast dem eller går det att bara sträcka tyget som när man syr en mudd? Det måste väl bli bäst att sy rynktrådar fast det är elastiskt tyg?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har sytt ett par volankjolar i lite styvare tyg, och då har det blivit fullt tillräckligt med att nästa våning är 1,5 gång så lång som den förra.

Utan att ha sytt rynktråd och markera åtminstone fjärdedelar på rundlarna hade jag nog blivit tokig.....
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Kaffemoster skrev:Jag har sytt ett par volankjolar i lite styvare tyg, och då har det blivit fullt tillräckligt med att nästa våning är 1,5 gång så lång som den förra.

Utan att ha sytt rynktråd och markera åtminstone fjärdedelar på rundlarna hade jag nog blivit tokig.....
Blir det ordentligt snurr på kjolen då också? Att den snurrar är en mycket viktig faktor i mitt fall.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Knyttet & K skrev:
Kaffemoster skrev:Jag har sytt ett par volankjolar i lite styvare tyg, och då har det blivit fullt tillräckligt med att nästa våning är 1,5 gång så lång som den förra.

Blir det ordentligt snurr på kjolen då också? Att den snurrar är en mycket viktig faktor i mitt fall.
Svårt att säga - som sagt så har jag haft mycket styvare tyg än trikå, så kjolen har liksom hållit ut sig själv.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?