Hejsan. Mammagumman har i huvudsak rätt vad gäller konstruktionen. Emeibaby är en patenterad konstruktion som just kombinerar bärsele och bärsjal. Finessen är enkelheten för bäraren - när man väl justerat in den första gången så är det klart, så att säga. Givetvis måste man justera i takt med att barnet växer och det är där ringkonstruktionen kommer in - det är lätt att få exakt stöd för barnet. "Bärsjalsdelen" är ju där för att just ge optimalt och rätt stöd för barnet oavsett det är en nyfödd på 2,5 kg eller en 3 åring på 15kg. Daniella, som ligger bakom Emeibaby, tog fram den till sitt eget barn då hon inte hittade något som fungerade för henne. De som uppskattar den gör det för just enkelheten och komforten för barn och bärare. De framhåller speciellt att den är bekväm att bära länge - även med "tyngre" barn. Men det finns också de som tycker den verkar krånglig men faktiskt ofta (inte alltid) ändrar inställning när de provar den. Emeibaby har massa remmar att dra i här och där - det är sant - men det är just för att den ska vara lätt att snabbt justera för olika bärare. Min hustru är 155cm liten och jag är 189cm stor och vi kan båda få vad vi tycker perfekt passform. Jag ska erkänna att jag själv tyckte den såg besvärlig ut men när jag väl provade den så gick det snabbare för mig att få på Emeibaby än en traditionell bärsele. Bärsjal ska vi inte tala om för min del - jag får fortfarande "panik" när en kund vill ha en demo i butiken (lite överdrivet men...

).
Sedan är det ju med Emeibaby som med allt annat: en del gillar den - andra inte. En del tycker det är det bästa de använt och för andra passar den inte alls. Om någon skulle ha vägen förbi vår butik på Lidingö så kom in på en fika och prova, vet ja!