- mån nov 07, 2011 14:37
Om du vill ha fler bilder så har jag ett par på min 3 åring (drygt) i långsjal på ryggen och i ringsjal på magen 

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
verre skrev:så du menar inte så här då 92 lång 15 kgEller så här:
moggleif skrev:Snälla, citera inte inlägget med alla bilder...Blir så jobbigt att läsa då.Ja det är en sjal för båda. Jag vet inte om jag kan hitta någon knytbeskrivning till den, men i princip så knyter man som vanligt för barnet på ryggen. Innan man ska knyta ihop så tar man ut båda sjaländana och brer ut tyget och sätter de mindre av barnen på magen. Man tar upp ändan och brer ut dem över barnet i ett kors och fäster och knyter ändana i det man redan har på bröstet från ryggknytningen. Det behövs en ganska lång sjal för att kunna knyta upp två barn i varje fall om det är lite större barn.
bild två? Är det en sjal för båda? Hur?
thanisa skrev:Vilken mysig sjal.
5 eller 6-åring på ryggen och en ettåring på magen.
AislinCarys skrev:Tack för alla härliga bilder!Jag får ont i ländryggen om jag bär för länge - tänk som att vara gravid. Sen beror det lite på vad jag gör, men oftast får jag inte ont i axlarna, men efter ett tag kan jag bli rejält trött. Det är nog så med både ryggen och axlarna, dvs att jag blir trött och inte så mycket att det gör ont. Jag tror det beror på längden på barnet och inte så himla mycket på vikten.
Jag ha skrivit en text till, men ville fråga er alla som också burit/bär äldre barn:
Tycker du att det gör ont någonstans att bära?
Vad tycker du är fördelarna med att bära ett äldre barn?
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?