Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sia
Tänkte sy en dyna till en antilopstol, men vad ska jag använda som stoppning?
plattvadd i flera lager, kuddstoppning eller ska jag köpa billigaste stolsdynor från jysk å slakta?
Den här modellen tänkte jag: ¨
Bild
Bild stulen från http://designkarinr.blogg.se
Senast redigerad av Sia den sön nov 13, 2011 17:00, redigerad totalt 1 gånger.
Mammut skrev:Jag skulle ta platt skumgummi att stoppa med. Eller nä.. förmodligen skulle jag köpa dynan som hör till på Ikea, och sy ett överdrag. :tumup:
Fast dynan som hör till är ju inte alls sådär bra.
Användarens profilbild
Av MOE
Jag tror att någon form av skumgummi ger bäst stöd och det är väl bla det man är ute efter? (förutom att den blir båda finare och skönare än IKEAs egna förstås) Jag tror att vadd kan bli knöligt, särskilt efter några tvättar.
Användarens profilbild
Av Mammut
FruFrid skrev:
Mammut skrev:Jag skulle ta platt skumgummi att stoppa med. Eller nä.. förmodligen skulle jag köpa dynan som hör till på Ikea, och sy ett överdrag. :tumup:
Nähä, är det den som är uppblåsbar? Har lite dålig koll märker jag nu...
Men skumgummi verkar bäst då. Men tänk på att fästa tyget i själva dynan då, för annars är det lätt att det korvar ihop sig när man tvättar den och det är ett elände att få till den rätt inne i tyget. Jag sydde en sittdyna, och man bara :gaah: :evil: efter tvätten.
Av Sia
Mammut skrev: Men tänk på att fästa tyget i själva dynan då, för annars är det lätt att det korvar ihop sig när man tvättar den och det är ett elände att få till den rätt inne i tyget. Jag sydde en sittdyna, och man bara :gaah: :evil: efter tvätten.
:notes:
Användarens profilbild
Av puppan
Jag sydde en väldigt enkel modell till vår tripp trapp.
Som ett örngott med två lika stora skumgummibitar i så att dynan bara var som en rät vinkel. Ena skumgummibiten var ryggstöd och den andra var sittdel och så tog jag ut dem när överdraget skulle tvättas.
Av Sia
Jag är klar nu!
Det blev två lager plattvadd i sitsen, tre lager plattvadd i "armstödsvingarna" och lös stoppning i ryggdelen.
Längst ner på baksidan av ryggen sydde jag i en dragkedja så att man kan justera rygg-vadden med handen och plocka ur vadd när barnet växer. :tumup:
Bild kommer efter helgen eftersom det är en present.
Användarens profilbild
Av MOE
Mammut skrev:
FruFrid skrev:
Nähä, är det den som är uppblåsbar? Har lite dålig koll märker jag nu...
De slutade med den uppblåsbara för nästan 3 år sedan. Det var jättesynd, för den nya med stoppning är värdelös och alldeles för mjuk och ostadig.
Användarens profilbild
Av MOE
Sia skrev:Jag är klar nu!
Det blev två lager plattvadd i sitsen, tre lager plattvadd i "armstödsvingarna" och lös stoppning i ryggdelen.
Längst ner på baksidan av ryggen sydde jag i en dragkedja så att man kan justera rygg-vadden med handen och plocka ur vadd när barnet växer. :tumup:
Bild kommer efter helgen eftersom det är en present.
Låter smart! :tumup: Hoppas vi får se bild.
Av Sia
Såhär snygg blev den!!
Jag kan inte tro det själv hur bra den blev!!
Självklart ska barnet sitta i barbamamas knä när mamman samlar på barbapapa-prylar!
Bild
Användarens profilbild
Av Stark
Sia skrev:Såhär snygg blev den!!
Jag kan inte tro det själv hur bra den blev!!
Självklart ska barnet sitta i barbamamas knä när mamman samlar på barbapapa-prylar!
Bild
:vågen: Skitsnygg! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?