- sön nov 06, 2011 07:07
Jag fick inte många napp i denna tråd http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... kp%C3%A5se
, så jag har suttit och knåpat på ett eget mönster. Jag är ganska klar med själva mönstret, men så slogs jag av en tanke. Tänk om jag är helt fel ute? Så nu behöver jag lite input.
Den ska främst användas av F som tyvärr vägrar det mesta i klädväg nu för tiden (skor, jacka, vantar och mössa). . Vi är ute i ca 1 timme tidigt på morgonen varje vardag, så jag hade tänkt något som håller henne varm. Helst med dragsko runt huvudet så att jag kan dra åt så att hon inte fryser.
Jag har tänkt mig en åkpåse anpassad till P&Ts avsmalnande front och med avtagbar "lucka" i fram. Den är väldigt avancerad
med en massa instickningar osv så att den följer vagnens form, men nu börjar jag fundera på om jag bara ska göra en lång rektangel istället? C provade den jag gjort (jag gör ett mönster i lakansväv) och hon tyckte det var för smalt vid fötterna. Visserligen kommer hon inte åka så himla mycket i den, men det vore ju bra om den fungerade för båda tjejerna. Jag har även ett vindskydd som ska passa över åkpåsen, men man kan ju pula ner den lite under vindskyddet.
Vad hade ni gjort?

Den ska främst användas av F som tyvärr vägrar det mesta i klädväg nu för tiden (skor, jacka, vantar och mössa). . Vi är ute i ca 1 timme tidigt på morgonen varje vardag, så jag hade tänkt något som håller henne varm. Helst med dragsko runt huvudet så att jag kan dra åt så att hon inte fryser.
Jag har tänkt mig en åkpåse anpassad till P&Ts avsmalnande front och med avtagbar "lucka" i fram. Den är väldigt avancerad

Vad hade ni gjort?