- mån nov 07, 2011 20:45
elara skrev:Har inga själv men klämt på dem i affären måååånga gånger, och ettuina är ju så snygga att man kan ha dem till aftonklänningen (för det bär jag så ofta) istl för den lilla handväskan. Det jag saknar är stopparna som knitpro har att sätta på vajrarna (fattar ni) så man kan använda, stickorna till ett nytt projekt. Men inte är jag en sån som har flera projekt igång samtidigt, näää.melon skrev: FörlåtJag vet inte faktiskt, jag har ropat på Elara som har ett set, jag hoppas hon kommer hit och hjälper till lite.
Jag har addis bambu-klickstickor (natura tror jag varianten heter). Skillnaden mot mina knitpro är:
1: De är inte lika vassa
2: De har inte samma koniska form på övergången mellan sticka och vajer, utan är mer trappstegsformad (stör inte mig, men stör säkert någon)
3: De har den fantastiska klick-ihop-utan-verktyg-sammansättningen med vajern. Detta är det bästa i kråksången, för att i och med att de sitter ihop med en tryck+vrid+släpp-fjäder, kan de inte oförhappandes börja dela på sig som knitpro gärna gör (och allra helst när man stickar med tunnaste lace-garnet, och det letar sig in där i skarven och man hinner sabba både garnet och sin mentala hälsa innan man fått loss sk*ten).
I övrigt är vajrarna lika mjuka, finishen på bambustickorna är lika fin som på knitpros trävariant (inte lika färgglad, dock), och fodralet är mycket snyggare.
Om man vill att de ska vara vassa finns det en lace-variant på addi click-stickorna.
Och: Nej, jag säljer inte addi click-stickor, även om det kan verka så.
De rostar inte.