Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av kilimanjaro
Jag har hittat världens finaste bruna ullkappa, tyvärr verkar den ha stått i ett soligt skyltfönster för den är ganska blekt på några ställen. Kan det gå att färga den? Den har en krage i äkta päls som kanske komplicerar saken.
Kan den gå att fixa?
Användarens profilbild
Av Fryle
Utan att egentligen svara på din fråga vill jag säga att det som är ojämnt färgat/blekt innan färgning även är det efteråt.
Av kilimanjaro
Fryle skrev:Utan att egentligen svara på din fråga vill jag säga att det som är ojämnt färgat/blekt innan färgning även är det efteråt.
Ja, fast det skulle vara schysst om den bara såg ojämn ut istället för dassig och dammig som den tyvärr gör nu.
Användarens profilbild
Av dolvis
Ull ska inte vara några problem att färga eftersom det är naturmaterial, problemet brukar vara sömmar som ofta är i tråd av icke färgbart material, foder och detaljer som den där pälskragen. Den måste du nog ta bort i så fall under färgningen.
Och så tål ju inte ullplagg att färgas varmt i maskin som det ofta går ut på med färger man köper, då valkar det ju sig. Så då är det nog jättegrytan på spisen och röra försiktigt/flytta runt tyget under tiden som gäller. Låter som ett rätt svårt projekt tycker jag. :?
Av kilimanjaro
dolvis skrev:Ull ska inte vara några problem att färga eftersom det är naturmaterial, problemet brukar vara sömmar som ofta är i tråd av icke färgbart material, foder och detaljer som den där pälskragen. Den måste du nog ta bort i så fall under färgningen.
Och så tål ju inte ullplagg att färgas varmt i maskin som det ofta går ut på med färger man köper, då valkar det ju sig. Så då är det nog jättegrytan på spisen och röra försiktigt/flytta runt tyget under tiden som gäller. Låter som ett rätt svårt projekt tycker jag. :?
Mm, det låter komplicerat. Jag har den på mig idag för att känna efter om jag kan ha den som den är men jag vet inte. Det trista är att den är helt oanvänd så den är verkligen i nyskick, förutom då att den är blekt :|. Får fundera vidare, det bästa skulle vara om man bara kunde spraya på lite brun färg där det är ojämnt :lol:
Av Sofie
Hm, du kan inte skära ut en schablon (medaljong/geometrisk/blomma) och stöppla på tygfärg som klarar ull i en väldigt närliggande brun färg i rader uppifrån och ner eller så. Fixera genom att stryka?
Borde maskera färgskillnader lite?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?