Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Åh vilken fin sofin!
Hur har du gjort den?
corona skrev:
yonohanna skrev:
puppan skrev:
yonohanna skrev::rodna: Jag undrar om någon kan låna ut en liten form att göra hjärtans-sockerbitar med?
Jag vill så gärna göra, o hittar inget billigt ställe att handla på... o har de lite tufft ekonomiskt.
Jag betalar såklart frakten, eller tar emot tips på vart jag kan köpa billiga :rodna:
Hur små vill du ha dem?

Det billigaste är nog iskubsformer men då blir sockerbitarna ganska stora.

Jag tänkte nog köpa en sådan här:
http://www.kakburken.se/product_info.ph ... 9f730f2462
Dom är ju jättebra!! Tack för bästa tipset :heart:
DOm jag hittade innan kostade 255kr :shock: o det kändes lite mycket...

Jag bjöd just hem dessa på Tradera:

Bild

Kan de fungera tro?
Det borde det väl men vad är det för material, tänker om det blir svårt att få ut dem? :hmm:
Användarens profilbild
Av sofin
puppan skrev:Åh vilken fin sofin!
Hur har du gjort den?
Tjocka stickor och som sagt sammetsgarn (loppisfynd), sen lade jag bara upp lagom antal maskor i bredd och stickade och stickade helt vanliga räta tills längden var bra. Sen sydde jag ihop och det var allt.
Användarens profilbild
Av melon
Grönöga skrev:
corona skrev:
yonohanna skrev:
puppan skrev:
yonohanna skrev::rodna: Jag undrar om någon kan låna ut en liten form att göra hjärtans-sockerbitar med?
Jag vill så gärna göra, o hittar inget billigt ställe att handla på... o har de lite tufft ekonomiskt.
Jag betalar såklart frakten, eller tar emot tips på vart jag kan köpa billiga :rodna:
Hur små vill du ha dem?

Det billigaste är nog iskubsformer men då blir sockerbitarna ganska stora.

Jag tänkte nog köpa en sådan här:
http://www.kakburken.se/product_info.ph ... 9f730f2462
Dom är ju jättebra!! Tack för bästa tipset :heart:
DOm jag hittade innan kostade 255kr :shock: o det kändes lite mycket...

Jag bjöd just hem dessa på Tradera:

Bild

Kan de fungera tro?
Det borde det väl men vad är det för material, tänker om det blir svårt att få ut dem? :hmm:
Det där är väl såna där utstickare till tårtor? Smart!! I skaftet sitter ju en utpetare så det blir nog en lätt kaka ;) som man brukar säga. Sockerbitarna håller ihop bättre om du trycker ihop dem så mycket som det går.
Av corona
melon skrev:Det där är väl såna där utstickare till tårtor? Smart!! I skaftet sitter ju en utpetare så det blir nog en lätt kaka ;) som man brukar säga. Sockerbitarna håller ihop bättre om du trycker ihop dem så mycket som det går.
Jag tänkte det... pack kompakt som f*n och sen är det "bara" att trycka ut dem...
53kr med frakten inräknad...helt okej :tumup:
corona skrev:
melon skrev:Det där är väl såna där utstickare till tårtor? Smart!! I skaftet sitter ju en utpetare så det blir nog en lätt kaka ;) som man brukar säga. Sockerbitarna håller ihop bättre om du trycker ihop dem så mycket som det går.
Jag tänkte det... pack kompakt som f*n och sen är det "bara" att trycka ut dem...
:tumup:
corona skrev:
Smart och prisvärt!
Jag förstod inte riktigt vad det var för något :hide:
Julklappar till mormor och farmor är klara. Runda blockljus som de stora kidsen (tillsammans med Majaå) fick måla med vattenfärger (blandat med en hel del tvål) samt göra handavtryck på. Sen skrev jag sonens namn och -11 på. Jättefina! Han målade även ett stort blockljus som jag ritade streck på och skrev npgra datum på som vi ska ha som adventsljus :tumup:
Av corona
puppan skrev:
corona skrev:
Smart och prisvärt!
Jag förstod inte riktigt vad det var för något :hide:
En mojäng som jag tror att man kan göra såna där söta hjärtformade sockerbitar med.. :tumup:
Användarens profilbild
Av Majaå
FrokenG skrev:Julklappar till mormor och farmor är klara. Runda blockljus som de stora kidsen (tillsammans med Majaå) fick måla med vattenfärger (blandat med en hel del tvål) samt göra handavtryck på. Sen skrev jag sonens namn och -11 på. Jättefina! Han målade även ett stort blockljus som jag ritade streck på och skrev npgra datum på som vi ska ha som adventsljus :tumup:
Kan intyga att det blev riktigt snyggt! Och färgglatt (både på ljus och omgivningen, tack för uppstädningen, FrokenG :D ). Vad kul det är att pyssla! :app:
Användarens profilbild
Av puppan
Nu har jag beställt tyg och mönster från stocff och stil för att sy onepiece till mina små.

Och så beställde jag två tunikamönster och tyg till mig också. :shock: Hur ska det gå. :wink:
Användarens profilbild
Av sofin
chicaboom skrev:Funderar också på att sticka disktrasor i mosstickning, men vet inte vad som är bäst, rent bomullsgarn eller nåt med bambu i kanske? :hmm:
Har läst på lite om det faktiskt :D Bambu är ju lite antiseptiskt så det är nog super. Jag kör en bomull/lin blandning för linet torkar superfort men bomullen hjälper ju till att suga upp lite mer.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 20
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?