Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!

Jag har bett svärmor köpa en Butterfly 2 till oss då jag tror att den kommer att vara enklare nu när lillen (7 månader och 9,5kg) dels börjar bli tung och dels börjar tycka att det är roligt att sitta på ryggen.

Idag har vi en Gemini som vi är supernöjda med, men på mig så glider axelbanden lite när jag bär på ryggen och jag vågar inte använda den till ryggbärande när jag inte har tillgång till mjukt underlag för på- och avtagning.

Är en Butterfly verkligen bättre? Hur enkelt är det att få upp den på ryggen när man är ute någonstans själv?

Jag var ganska övertygad om att vi skulle ha mer nytta av en Butterfly, men nu har svärmor fått höra i butiken att de är så lika och att det är onödigt att vi köper en ny. Till saken hör att svärmor tycker att vi bär lite för mycket och att vår son borde vänja sig vid att åka vagn... så jag är ganska övertygad om att hon tolkat informationen från butiken ganska fritt.

Tacksam för råd!
Jag har iofs bara testat BB2 en kort stund men har en Gemini som jag använder på ryggen och visst glider banden, tyckte BB2 kändes betydligt stadigare. Dessutom är Geminin ganska låg i ryggen och har man en unge som kastar sig bakåt känns den lite osäker, vi tänkte köpa en Boba istället som jag hoppas ska räcka länge. Undrar vilken affär som tycker de är likvärdiga? :hmm:
Jag tycker också att Beco Butterfly är mycket enklare att sätta upp på ryggen i än Beco Gemini. (Undrar också lite vilken butik som tyckte att de var så lika?) Nu säljer jag iofs både Beco Butterfly och Gemini och får väl anses lite partisk i frågan, men jag har också provat dem en hel del. Jag tycker Geminin är smidigast och bäst för små barn, helt klart i min åsikt den enklaste selen då man slipper babyinlägg till små bebisar. Men har man ett större barn som man ska sätta upp på ryggen, skulle jag nog säga att Geminin absolut inte är den bästa ergonomiska selen. Butterfly är den som är lättast att använda på ryggen om man tycker det känns lite läskigt att svinga runt barnet på ryggen. I Butterflyn sitter barnet fast i selen på ett helt annat sätt än vad det gör i någon annan ergonomisk sele som jag känner till (rätta mig om jag har fel!). Och den är bredare och har ett stabilare nackstöd, vilket gör att man med fördel ganska enkelt kan sätta upp även ganska små barn (från ca 4 månader) på ryggen själv i den. Det skulle jag inte så gärna göra i Beco Gemini. Så jag skulle förenklat säga: ryggbärande - Beco Butterfly vs bära små barn 1-6 månader: Beco Gemini
Tack alla!

Svärmor är i New York (minns inte vad butiken hette) och vi har nu bett henne köpa selen. Just säkerheten, axelband som förhoppningsvis inte glider samt högre ryggpanel är ju det vi är ute efter! Andra eventuella likheter är bara bra för vi gillar Geminin.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?