Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av loa
Ska ut och resa med barnen när den minsta är c:a 1 månad gammal. Har bärt de andra i långsjal, och det blir det för nykomlingen också, men skulle vilja ha en resesjal som är enkel att ta av och på, in och ut bebisen i. Det ska bytas mellan flyg buss och diverse transportmedel så det är viktigt att det är smidigt, särskilt som jag åker ensam med alla tre barnen. Har en ergo men har inte så lust att använda sele till så små. Funderar på ringsjal, vilken ska jag isåfall välja? TAr gärna emot råd och tips.
Av tjoffsann
Jag har inget svar på frågan... men funderar också på om man skulle skaffa en ringsjal till en nyfödd och i så fall vilken :wink:
Av astekl07
Jag har precis skaffat en Dolcino, och den tycker jag verkar väldigt bra, men jag har inte provat någon annan ringsjal. Kan dock säga att den känns väldigt fin och bra om man tittar på själva tyget och då jämför jag med Zara, Hoppe och Stork Leo.
Av Franneke
Tass! Supernyfiken på tips från Mamma Eli!
Av Isadora
Till en så liten hade jag valt trikåsjal. Finns inget smidigare än att ha sjalen färdigknuten, och bara i och ur med bebisen vid behov. :) Men själv önskar jag mig en Dolcino ringis. Har en Bärabarn, som jag också tycker väldigt mycket om. Men jag tror en diagonalvävd avlastar bättre, och blir mjukare och skönare.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Här är bilder på min bästa ringsjal som jag tycker har varit helt fantastisk! Jag har haft två olika av samma modell, hoppediz båda två.

Sjalen är sydd med lång vikning som bildar ett mjukt lager över axeln. Vikningen är gjord två gånger så det bildar tre lager på var sida - iåt och sen utåt igen i tredjedelar. Jättesvårt att förklara men kanske inte så svårt om man tittar och provar. :wink:
Jag har provat flera olika vikningar och inte gillat någon eftersom jag har lite känsliga axlar och nacke, men denna älskar jag!

Bild
Bild
Bild
Bild
Av Franneke
Mamma Eli: Jag förstår inte riktigt bara av beskrivningen, men ska testa så kanske jag kan klura ut det...

Men jag undrar, vad är det för avstånd mellan ringarna och sömmen?
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Franneke skrev:Mamma Eli: Jag förstår inte riktigt bara av beskrivningen, men ska testa så kanske jag kan klura ut det...

Men jag undrar, vad är det för avstånd mellan ringarna och sömmen?
Drygt 20 cm har jag för.mig, men mät för säkerhets skull hur långt det ska vara på dig för att du ska få sömmen på andra sidan axeln. Ska försöka beskriva bättre senare. :wink:
Av loa
Tack för tips! :tumup: Tar gärna emot fler!

Ska kolla upp dolcino. Har jag nog inte hört om förut. hoppas tyget är mjukt, bra för nyfödingar tycker jag, ge gärna info när du prövat ut den.

Mamma Eli: Du ska möjligtvis inte sälja en sån där hemmagjord till en icke-sykunnig medsyster? :)

Trikåsjal har jag och vävd, samt har rest med dem, men det blir för varmt att ha på sig hela tiden och för krångligt att ta på och av vid alla byten. Söker därför enklare variant. Men för dagar flest är jag enig med att trikåsjal är super med nyfödd!
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Los - tyvärr har jag ingen hemma! Den ena är såld och den andra utlånad. Sen jag fick tvillingar har brösten inte fått vara gömda och ringsjal har inte varit något alternativ. Min femåring halvt bodde dock i dessa när han var mindre. :wink:
Användarens profilbild
Av Kristina
Har du funderat på bärpåse? En som passar riktigt bra är smidigare att bära en riktigt liten i tycker jag, och det är lättare att få till, både mage mot mage och halvsittande i påsen (se bild). Enda nackdelen är att det är smidigare att amma i ringsjal.

Bild
Av loa
Ja, kunde tänkt mig bärpåse också, så länge det går att ha ganska nyfödda små i. Har du tips på något bra märke? Med ett tyg som stöttar bra men samtidigt är mjukt?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Till bebisar har jag använt rebozo ringsjal, tunn, lätt och tar liten plats då den inte används. Lätt att justera och finns i massor av fina färger :love: billiga brukar de vara också. Föredrar de med metallringar (finns med plast också).
Annars gillar jag BB-sling, fast då gärna till lite större barn.
Användarens profilbild
Av Kristina
loa skrev:Ja, kunde tänkt mig bärpåse också, så länge det går att ha ganska nyfödda små i. Har du tips på något bra märke? Med ett tyg som stöttar bra men samtidigt är mjukt?
jag hade en peek-a-nånting, minns inte namnet exakt. I fleece, jättemjuk & mysig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?