Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
esarina skrev:
SCSI skrev:oh!
Bild
BildBild
Om man vill ha en användning utöver leksak. :) (Botten och översta biten på samma PET-flaska passar bra till päron.)

Spetsskålar med trälim :notes:
Ja - det var precis vad jag tänkte på jag med, fast jag hade inte nåt användningsområde uttänkt. Men äppelskydd, så klart! Måste fixa ett nån dag till bonus att ha i skolväskan! :vågen:
Av anpa
Vad fina saker ni gör!!!
Har en lista på saker som skall sys i julklapp:
ipad-fodral
iphone-fodral
2 st onepiece
en turkos klänning med hello kitty
en sparkdräkt
2 st hoodie, varav en med byxor till
ett par mjukisbrallor strl vuxen
ett par mjukisbrallor strl barn

och säkert har jag glömt något :D
hoppas på att få till bilder framöver!!

tidigare år har jag sytt vetevärmare och kassar också
sofin skrev:
Mumskickan skrev:
yonohanna skrev:
sofin skrev:Förra året köpte jag små söta virkade dukar och doppade i trälim och vattenblandning, lade dukarna över små glaskoppar och lät torka över natten. Och tadaaaa!! Jättefina skärmar till värmeljus (med lilla glaskoppen i). Eller söta små skålar att ha icke-klibbiga saker i :P Gjorde en stor till min mamma som jag lade över en stor glasskål och lät torka. Den har hon alla möjliga små prylar i och den står i bokhyllan och är fin.

Typ såna här:
Bild

Såg också att nån gjort "snöflingor" av små virkade dukar. Kan ju vara sött som julprydnad :D Bara att ha på trälim och låta torka plant.
Jag tycker oxå domhär blev jättefina :)
Men jag undrar lite mer ingående hur man gör.
Doppar duken i trälim o sen i vattenbad...
Så du har två skålar med ena lim o andra vatten :hmm: Som du doppar duken i innan tork?
Nä jag är nog ute o cyklar :rodna: hiih hjälp mej :vågen:
Jag tror att man blandar trälim och vatten som man doppar duken i
Ja, jag hade nog ingen exakt blandning utan improviserade lite. Jag klämde ut trälim och spädde med vatten tills det blev rinnande. Sen lät jag dukarna ligga i blandningen en stund, typ 10 minuter, så de hann suga upp blandningen.
Tack va snälla ni är!
Nu har jag bättre koll, så jag ska absolut försöka fåtill några fina skålar :tumup:
Användarens profilbild
Av sofin
esarina skrev:
SCSI skrev:oh!
Bild
BildBild
Om man vill ha en användning utöver leksak. :) (Botten och översta biten på samma PET-flaska passar bra till päron.)

Spetsskålar med trälim :notes:
Men.. man syr ihop för hand antar jag. Gör man hål i flaskan innan eller? Fiffigt är det i alla fall :D
Bra idéer!

jag tycker fortfarande (som i mitt problem i förra årets julklapps-tråd) att det är svårt att hitta på till killar/män. Det gäller iofs köpa saker också...
Några förslag?

Jag fick nyss idén att sy en påse i enfärgat tyg och föra över en av dotterns teckningar på. Ev. brodera strecken. Vad tror ni?
Evasleva skrev:Bra idéer!

jag tycker fortfarande (som i mitt problem i förra årets julklapps-tråd) att det är svårt att hitta på till killar/män. Det gäller iofs köpa saker också...
Några förslag?

Jag fick nyss idén att sy en påse i enfärgat tyg och föra över en av dotterns teckningar på. Ev. brodera strecken. Vad tror ni?
Mössa, vantar, sockor, förkläde, plånbok, necessär, kryddor, smaksatta oljor mm
Och jag bara ändrar mig hela tiden :roll:
Idag har jag iaf gjort några mössor. :tumup:
Av anpa
Evasleva skrev:Bra idéer!

Några förslag?

Min man ska få ett iPadfodral och ett telefonfodral. Annars har jag sytt förkläden och mössor också. Har köpt (då jag inte är så bra på att sticka) stickade sockor till alla män runt mig från en duktig bloggerska också :-).. Min (manlige) kusin har önskat sig mjukisbrallor som jag ska sy.
Hoppas att du får nån idé.. Håller annars med om att det är jättesvårt till just män. Tänkte köpa en reflexväst till min man eftersom han springer mycket, men det hann han köpa själv, så tycker jag ofta att det är.. Annars brukar det bli böcker och filmer till min pappa och bror, inte så kul, men det är vad de önskar sig så :roll:
yonohanna skrev:
FrokenG skrev:Jag håller på med ett ljudmemory till sonen!
Vad är det förnåt? :shifty:
Fyra par tändsticksaskar med tändstickor, makaroner, skumgodis och inget i som jag klär in i papper som sonen har fått måla med vattenfärger på. Sen skakar man dem och försöker hitta vilken som låter likadant :tumup:
FrokenG skrev:
yonohanna skrev:
FrokenG skrev:Jag håller på med ett ljudmemory till sonen!
Vad är det förnåt? :shifty:
Fyra par tändsticksaskar med tändstickor, makaroner, skumgodis och inget i som jag klär in i papper som sonen har fått måla med vattenfärger på. Sen skakar man dem och försöker hitta vilken som låter likadant :tumup:
Vilken underbar idé! DET ska jag nog göra och ge bort också! Vi har hur mycket tändsticksaskar som helst!
Nu måste jag sätta mig och göra en lista på allt jag tänker tillverka till jul. Och såklart få tummen ur att börja med det, det är ju inte så mycket tid kvar!
Av corona
yonohanna skrev:
puppan skrev:
yonohanna skrev::rodna: Jag undrar om någon kan låna ut en liten form att göra hjärtans-sockerbitar med?
Jag vill så gärna göra, o hittar inget billigt ställe att handla på... o har de lite tufft ekonomiskt.
Jag betalar såklart frakten, eller tar emot tips på vart jag kan köpa billiga :rodna:
Hur små vill du ha dem?

Det billigaste är nog iskubsformer men då blir sockerbitarna ganska stora.

Jag tänkte nog köpa en sådan här:
http://www.kakburken.se/product_info.ph ... 9f730f2462
Dom är ju jättebra!! Tack för bästa tipset :heart:
DOm jag hittade innan kostade 255kr :shock: o det kändes lite mycket...

Jag bjöd just hem dessa på Tradera:

Bild

Kan de fungera tro?
Användarens profilbild
Av sofin
• Jag har letat reda på söta koppar nu och ska göra små ljus av dem.
• Några små burkar att blanda varm choklad-mix i är också fixade
• Och idag stickade jag klart och sydde ihop en "Snood" som brorsans tjej ska få. I ljusblått sammetsgarn, hihi! Den är jättegosig!

BildBild
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 20
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?