- lör okt 22, 2011 10:04
Jag har redan börjat ångra mitt garnval, har hittat ett nytt i silke och merino som skulle vara MYCKET finare såklart
edit: jäkla mobilskrälle som inte citerar rätt..
sofin skrev:Vad är det för garn du kör med då?linafelicia skrev:Jag plockade upp 77 maskor!!! Och sen ska man ju öka typ 50% så nu har jag 115, det är asmycket, jag stickar och stickar och stickarmelon skrev:Jo, jag tänkte att om jag skulle sticka en till hade jag ökat mer på andra varvet efter upplockningen.husmodern skrev:Topp!linafelicia skrev:Jag hade velat ha den mycket större och hängigare, mer som på bilden på mönstret.Ånej, nu blev jag orolig att jag oxå har tagit för tjockt garn! Jag har köpt debbie bliss tweedgarn, man ska ha stickor 5 till det.. är det för tjockt månne?
Och tack melon för förklaringen, nu fattar jag!![]()
Ang storleken så tror jag ni ska plocka upp fler maskor än vad hon anger, eller öka fler, för jag gjorde enligt mönstret och fick en ganska tajt mössa.
Jag stickade min i Lovisa och jag tror att jag hade stickor 5. När jag plockat uppmaskor hade jag 55 st tror jag och det är ju inte mycket för en mössa.
Hoppas garnet räcker bara.
Jag har redan börjat ångra mitt garnval, har hittat ett nytt i silke och merino som skulle vara MYCKET finare såklart

edit: jäkla mobilskrälle som inte citerar rätt..