Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Molitor
Hej!
Jag skulle vilja ha lite erfarna råd om hur jag bäst fortsätter bära min 11 månaders 13 kilo tunga baby? Jag skulle vilja bära både fram och bak men kanske mest på ryggen eftersom jag får så ont i ryggen av att ha henne fram. Jag har letar och läst men vet inte riktigt vad jag ska köpa. Någon som vill hjälpa?
Användarens profilbild
Av yonohanna
Tråkigt att det känns så jobbigt!
Men sjalar tycker jag avlastar bra, o olika knytningar finns ju beskrivet på sjalbarns framsida. Så får man testa sej fram vad som funkar bäst antar jag... Vi är alla olika :)
Jag har oxå en Beco Butterfly 2, en sele som man kan bära både bak o fram ned som med alla selar. Den är smidig att få på, o mjukt vadderad mot både mej o bejbi.

Beroende på din kroppstyp så passar olika selar bra...
Enligt mej passar Becon bra på små och stora bärare.
Ergon bättre på större bärare.
Meitais på alla men avlastar inte fullt så bra (men är jättesmidiga).

Hmm ja kanske liten vägledning jag vet inte, men lycka till :heart:
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Jag bär oftast min strax över 11kg tunga dotter i manduca på ryggen.
Bor man nära någon butik så som baby design, knyt ann eller liknande så är mitt tips att åka dit och prova vad som sitter bäst på dig.
Användarens profilbild
Av Marina
För tyngre barn tycker jag inte becon fungerar, då är manducan bättre (om du inte är väldigt liten då är den svår att spänna åt), midjebältet är viktigt när barnen blir tyngre. Edenbaby har en bra översikt över flera olika selar.
Av Molitor
Tack för era svar!
Jag bor tyvärr inte så nära någonstans där de säljer annat än Baby Björn :)
Jag har en tunn gauze men tycker att den är för smal för att det ska funka på lillan. Jag tycker också att det är oerhört svårt att knyta upp henne på ryggen utan hjälp. Hon är för liten för att man ska kunna säga till henne att vara still. Jag har även använt ringsjal och Baby Björnsele men Baby Björn är hon för stor för plus att hon ändå hängde i skrevet på den.
Jag funderar på Manducan. Jag vill gärna kunna bära henne så länge som möjligt. Den verkar vara ett bra alternativ. Jag är ganska bred och sambon är väldigt lång :) Becon verkar ju vara så väldigt dyr dessutom men den kanske har bättre andrahandsvärde.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?