Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Snurrfian
Nu har jag använt sökfunktionen men har inte riktigt fått svar på det jag ville veta... ;)
Jag har köpt en beg Ergo äldre modellen och den ska ju vara från 5 månader, men hänger det enbart på längden eller är det något mer som gör att man säger 5 månader? Min lillkille är tre månader nu, är nästan 68 cm lång och väger närmare 8 kilo... Han var rätt så stor redan när han föddes ja...
Jag har provat att ha honom i Ergo bara för att testa och det kändes som det fungerade bra den lilla stunden men jag har inte vågat prova längre stunder för som sagt står det ju fem månader...

Lite vimsigt men jag får skylla på sömnbristen... :oops:
Användarens profilbild
Av sus
Jag började använda sytemin till Majken när hon var 3,5 månader. Hon var då helt stadig i nacken och det är väl det viktigaste förutom att barnet ska ha så långa ben att måttet från knäveck till knäveck är längre än vad selen är bred, om du förstår. Smalbenen ska alltså kunna hänga rakt ner.
Sen får man väl från barn till barn känna efter om de verkar bli trötta i ryggen efter ett tag, jag upplevde aldrig att Majken blev det men då bar jag henen inte längre än kanske 30-40 minuter åt gången.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Ok, ja stadig i nacken är han och långa ben har han... Han nästan ha 62 tröjor men byxor i i 68 är nästan alltid för korta... :roll: Jag får väl prova lite här hemma så jag inte är så beroende av den...
Användarens profilbild
Av aha
Det är säkert ok att använda den om han sitter bra och håller huvudet.
Tror att 5 månader är satt för att barnen ska ha blivit tillräckligt stadiga och få tillräckligt långa lårben.

Nu har jag en Ergo NG och jag tror nästan att den kräver ännu längre ben eftersom den är skålad. En tjej med ett 4 månaders barn provade den.
Det gick inte eftersom barnet blev sittande med benen rakt ut. Fanns inte tillräcklig längd för att få ner underbenen.

Selen ska ju vara ergonomisk så för den skulle tror jag inte det är någon fara bara barnet sitter bra.
Användarens profilbild
Av maimiti
aha skrev:Det är säkert ok att använda den om han sitter bra och håller huvudet.
Tror att 5 månader är satt för att barnen ska ha blivit tillräckligt stadiga och få tillräckligt långa lårben.

Nu har jag en Ergo NG och jag tror nästan att den kräver ännu längre ben eftersom den är skålad. En tjej med ett 4 månaders barn provade den.
Det gick inte eftersom barnet blev sittande med benen rakt ut. Fanns inte tillräcklig längd för att få ner underbenen.

Selen ska ju vara ergonomisk så för den skulle tror jag inte det är någon fara bara barnet sitter bra.
Vår grabb är åtta månader (idag faktiskt) och han har fortfarande benen rakt ut, med en liiiten böjning. Skålningen på NG är rätt djup, men jag antar att det är för att den ska passa även större barn.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Om benen inte är nog långa kan man ha dom inne så här:

Bild

Bara barnet blivit stadigt i nacken. Även med huvudstödet uppe ger det inte riktigt samam stöd som en sjal i x-omslut för ryggrad och nacke, så för helt små babysar skulle jag inte rekommendera det.

Det finns en insats som gör att den ska funka från nyfödd:

Bild

Den ska komma till sverige nu i november.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Så där ska nog testa oxå, jag provade lite här hemma och sittdelen går från knäveck till knäveck och sen hänger restän ner... :roll: Men det känns som om det är lite för mycket tyg mellan knäna om ni förstår hur jag menar...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?