Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Trulsamin skrev:Nu har jag äntligen tagit bild på min sjal jag virkat :vågen:

Bild
Snygg!!! :love: Jag har precis blivit klar med en (exakt?) likadan.

Bild
Virkad i Noro Sekku.
Av mly
Sjalette skrev:Jag vill virka en sån här http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobb ... hp?id=1371. Det ser inte så svårt ut men jag förstår inte! Det är fruktansvärt irriterande. Det blir bara en missbildad prästkrage!!

Punkt 1 förstår till och med jag så den kan vi stryka.

Punkt 2 är mer problematisk.. "Virka 3 lm, *vira garnet runt virknålen, stick ner den inne i ringen och plocka upp garnet så att det nu ligger 3 varv på virknålen, ta garn igen och dra igenom alla 3 så att det bildas en halvstolpe (=hst)*. Gör ytterligare en halvstolpe, virka 2 luftmaskor."

Att göra en halvstolpe förstår jag (tror jag) men sen kommer "virka 2 luftmaskor". Okej, två luftmaskor virkas efter.

Punkt 3 gör det hela obegripligt för mig!
"Virka 3 hst, därefter 2 lm. Upprepa denna punkt ytterligare 2 gånger så att du får en liten fyrkant."
Ska luftmaskorna bara hänga? Ska det vara 3 lm + 2 lm efter 3 hst? Var ska de 2 lm från punkt 2 ta vääägen? :hmm:

Hjääälp! :siishah:
Sökte efter en bättre bild för att kunna förklara, men hittade en bättre förklaring än vad jag någonsin skulle kunna lyckas med, titta här och se om det blir mer begripligt. Annars fråga igen. Lycka till!!
http://polliver.blogspot.com/2009/08/vi ... sruta.html
Användarens profilbild
Av Trulsamin
melon skrev:

Bild

Bild
Virkad i Noro Sekku.
ser ut som att dina kanter kanske är virkasde annorlunda, annars är de likadana :vågen: Vilken fin blå du hittat till din :love:
Av Annamamman
Sjalette skrev:
emmy_ackevik skrev:
Sjalette skrev:Jag vill virka en sån här http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobb ... hp?id=1371. Det ser inte så svårt ut men jag förstår inte! Det är fruktansvärt irriterande. Det blir bara en missbildad prästkrage!!

Punkt 1 förstår till och med jag så den kan vi stryka.

Punkt 2 är mer problematisk.. "Virka 3 lm, *vira garnet runt virknålen, stick ner den inne i ringen och plocka upp garnet så att det nu ligger 3 varv på virknålen, ta garn igen och dra igenom alla 3 så att det bildas en halvstolpe (=hst)*. Gör ytterligare en halvstolpe, virka 2 luftmaskor."

Att göra en halvstolpe förstår jag (tror jag) men sen kommer "virka 2 luftmaskor". Okej, två luftmaskor virkas efter.

Punkt 3 gör det hela obegripligt för mig!
"Virka 3 hst, därefter 2 lm. Upprepa denna punkt ytterligare 2 gånger så att du får en liten fyrkant."
Ska luftmaskorna bara hänga? Ska det vara 3 lm + 2 lm efter 3 hst? Var ska de 2 lm från punkt 2 ta vääägen? :hmm:

Hjääälp! :siishah:
Sökte efter en bättre bild för att kunna förklara, men hittade en bättre förklaring än vad jag någonsin skulle kunna lyckas med, titta här och se om det blir mer begripligt. Annars fråga igen. Lycka till!!
http://polliver.blogspot.com/2009/08/vi ... sruta.html
Men den berättar inte vad jag har två luftmaskor till! Ska dom liksom vara en del av halvstolpet? :hmm:
De två luftmaskorna blir hörnet, där du på nästa varv virkar två grupper med halvstolpar med ....just precis.... två luftmaskor emellan. Hoppas dusnart får til ldet. Mormorsrutor är kul att virka, tycker jag.
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag testar dubbelvirkning, det är skoj.
Användarens profilbild
Av Cillan
MuuM skrev:Jag testar dubbelvirkning, det är skoj.
Det prova rjag oxå för första gången. Ska göra en grytlapp till mamma, med två färger fick jag för mig. Men blä så många ändar det blev hela tiden å jag som hatar att fästa ändar. Annars var det en kul grej med en färg på ena sidan och en färg på andra sidan.
Användarens profilbild
Av melon
Trulsamin skrev:
melon skrev:

Bild

Bild
Virkad i Noro Sekku.
ser ut som att dina kanter kanske är virkasde annorlunda, annars är de likadana :vågen: Vilken fin blå du hittat till din :love:
Japp, det är bokstäver på min kant:
Bild
Användarens profilbild
Av melon
Cillan skrev:
Det prova rjag oxå för första gången. Ska göra en grytlapp till mamma, med två färger fick jag för mig. Men blä så många ändar det blev hela tiden å jag som hatar att fästa ändar. Annars var det en kul grej med en färg på ena sidan och en färg på andra sidan.
Dubbelvirkning låter skoj, är det som dubbelstickning? Detta måste undersökas :vågen:
Av Enid
Molinia skrev:

Bild
Vilka härliga färger! Jättefin! :love:
:love: En sån skulle jag vilja ha! Vad är det för garn?

Jag håller på att sticka två liknande till A och M i grönt bomullsgarn.
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
Cillan skrev:
Dubbelvirkning låter skoj, är det som dubbelstickning? Detta måste undersökas :vågen:
Inte riktigt men skoj!

Cilla, jag tyckte det var vansinne att klippa av trådarna efter ett varv jag lät den tråd som inte användes följa med "i mitten". Dvs stack ner nålen i en maskbåge, lät den andra tråden ligga under nålen när jag tog den nedre, bakre, maskbågen. Funkar finfint.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
melon skrev:
Trulsamin skrev:
melon skrev:

http://i113.photobucket.com/albums/n228 ... /044-3.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-g9Z5g1rGR-0/T ... nono_2.jpg

Virkad i Noro Sekku.
Japp, det är bokstäver på min kant:
Bild
Men vad står det :hmm:
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?