Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Eloem skrev:Tänk om man hade kunnat sticka ett par så'na här till jul: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 3&t=192259. Får hoppas på att snälla Farmor ställer upp. Skulle gärna vilja ha ett par själv oxå... Och är alldeles säker på att 14-åringen skulle älska dem.
Visst är de häftiga, jag har absolut ingen ork att sticka sådana, men de skulle vara roliga att ha!
Användarens profilbild
Av Majaå
puppan skrev:Wow vad snygga knyttet! :love:

Min sjal blir inget bra så jag repar nog upp.
Hittade istället den här när jag bildgooglade och ska försöka mig på ngt liknande tror jag, även om mitt garn inte är lika tjockt.
Men vad är halvpatent?
Bild
Snygg! Är det en Moebiussjal? Har stickat en sån (men med tunnare garn - och mindre stickor :D ) och den funkar finfint som bärskydd också! Gott om värme runt barnet och så lite snyggt vriden sådär framtill!
Bissa skrev:
Juliusdotter skrev:
Smilla103 skrev:
emmy_ackevik skrev:
Knyttet & K skrev:
Smilla103 skrev:Hur stora ärtpåsar syr ni?
Är det ngn som har foto... jag vill gärna ha lite inspiration...
Bild

Jag kommer inte riktigt ihåg hur stora jag sydde dem, kanske 12-13 cm

Vilka fina ärtpåsar, ska ta tag i mina med. Läste i förra årets tråd och där tror jag att de flesta hade klippt tyget 12,5 och 1cm sömsmån.
Tack båda två!!

Jättefina ärtpåsar!! ...Nu ska här göras ärtpåsar!!
Vad använder man dem till? :hide:
Vi balanserar med våra :lol:
Bild

Jag fyllde med bönor som stått lite för långt inne i ett skåp lite för länge :oops: men jag ska köpa en säck vete att fylla med i fortsättningen :tumup:
Lite OT, men min dotter, 4 år kommenterar bilden: Vilken COOL mamma! :app:
Användarens profilbild
Av Smyfröken
Ni som sytt ärtpåsar. Vad tipsar ni om för fyllnad när man ska ha den i frysen för att kurera bulor??
Skruttbullen är i krypartagen och sliter men får inte riktigt till det sista knycket vilket resulterar i små framstupningar ibland... Det går så fort.....fast man kollar och försöker vara med när det händer så dunkar hon i golvet ibland iallafall.... Därav behov av kylda påsar.. :oops:
Användarens profilbild
Av Grönöga
Smyfröken skrev:Ni som sytt ärtpåsar. Vad tipsar ni om för fyllnad när man ska ha den i frysen för att kurera bulor??
Skruttbullen är i krypartagen och sliter men får inte riktigt till det sista knycket vilket resulterar i små framstupningar ibland... Det går så fort.....fast man kollar och försöker vara med när det händer så dunkar hon i golvet ibland iallafall.... Därav behov av kylda påsar.. :oops:
Jag har bara testat att fylla med vete men det tycker jag funkar bra att både värma och kyla, håller temp länge.
Användarens profilbild
Av Smyfröken
Grönöga skrev:
Smyfröken skrev:Ni som sytt ärtpåsar. Vad tipsar ni om för fyllnad när man ska ha den i frysen för att kurera bulor??
Jag har bara testat att fylla med vete men det tycker jag funkar bra att både värma och kyla, håller temp länge.
:tumup: Jag har fått en påse matvete som är köpt på typ Ica. Funkar det eller ska det vara någon speciell vete??
Användarens profilbild
Av ellla
Smyfröken skrev:
Grönöga skrev:
:tumup: Jag har fått en påse matvete som är köpt på typ Ica. Funkar det eller ska det vara någon speciell vete??
Matvete fungerar bra, men är betydligt dyrare än fodervete :)
Användarens profilbild
Av zink
Just ja, dax å kolla i denan tråd ju! För en GDS:are light är det dags först nu... ;-) Suttit å blädrat i Panduro och Slöjd-Detaljer för inspiration :mums:
Användarens profilbild
Av zink
emmy_ackevik skrev:
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 8985&start

Va fina dom va!! Är det svårt?
Nix, superlätt. Funkar att göra med barn av rätt ålder och .....e.h personlighet oxå ;-)

Klicka på länken ovan så har du instruktionen i TS i den tråden!
Användarens profilbild
Av Amiechan
noranora skrev:Försöker klura på saker man kan göra till vuxna och som inte tar så mycket tid. Jag har ont om både tid och pengar :lol:
Jag läste om de här i chilitråden: http://www.recept.nu//1.153044/jacob_wi ... inger_girl
Det borde ju vara en rätt effektiv GDS-julklapp? Speciellt om man gör stora satser i matberedaren och ger bort till halva släkten. 8)

Bild
Användarens profilbild
Av Grönöga
Hrm, satt och skrev ner julklappslista igår, det verkar bli t shirtar som grundpresent till alla i år! :tumup: Får se om barnen tröttnar, men tänkte om man gör på olika sätt och sprider ut målandet/tryckandet över jul så kanske det funkar. Det jag funderar mest på är känslan av att det inte riktigt duger med hemmagjort, att det behövs kompletteras med något köpt. Jag tror det ligger mycket hos mig, maken ser inga problem i att hans syskonbarn bara får hemgjort av oss medan våra får köpta leksaker av hans syskon. :hmm: och egentligen skulle jag vilja känna så också, på det stora hela kostar det lika mycket ju.

Hur tänker ni kring det här?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?