Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sarah79
Varje dag, är det någon som vågar fråga, påpeka, klanka, grina eller bara helt enkelt berätta,
så då tänkte jag det kunde vara kul att dela med sig (med lite inspiration från värsta/vanligaste/bästa tråden).

:loving:

Jag kan ju själv börja med dagens första kommentar, som skedde efter lämning av min stora på skolan
och som gjorde mig varm i hjärtat :heart:

En kvinna som också lämnat sitt barn (alt barnbarn),
haffade mig på skolgården och sa på sin knaggliga svenska
- Det är så vackert, jag har gjort en tavla med en kvinna som bär sitt barn i sjal. Det ser så tryggt och mysigt ut :heart:

Kan man bli annat än glad?
Användarens profilbild
Av chrissiya
Men åh så fint sagt! :tumup:

Det är samma här, alltid någon som är nyfiken. På min föräldragrupp idag fick jag beröm över hur fint och mysigt det såg ut med bebis i sjal.
När jag sedan var och handlade kom det fram en äldre dag, klappar mig på armen och säger något i stil med "där har ditt barn det verkligen bra, så fint att se men ovanligt idag att se...".
Kommer fram till kassan och kassörskan ler och hon säger också att det ser så mysigt ut för bebisen.

Hur kommer det sig då att fler inte sjalar med sina barn?! :lol:
Av Sarah79
chrissiya skrev:Men åh så fint sagt! :tumup:

Det är samma här, alltid någon som är nyfiken. På min föräldragrupp idag fick jag beröm över hur fint och mysigt det såg ut med bebis i sjal.
När jag sedan var och handlade kom det fram en äldre dag, klappar mig på armen och säger något i stil med "där har ditt barn det verkligen bra, så fint att se men ovanligt idag att se...".
Kommer fram till kassan och kassörskan ler och hon säger också att det ser så mysigt ut för bebisen.

Det kan man undra?! :hmm:
Deras förlust tycker jag :)

Vad gulligt av damen, det är oftast dom som vågar säga ngt har jag märkt :vågen:
Användarens profilbild
Av chrissiya
Sarah79 skrev:

Vad gulligt av damen, det är oftast dom som vågar säga ngt har jag märkt :vågen:
Ja ,de brukar vara mer raka än jag trodde om dem ;)
De som ser mest frågande/fundersamma och tittar konstigt är mammor runt min åldersgrupp (jag är 27).
Fråga något istället! :)
Av Sarah79
chrissiya skrev:
Sarah79 skrev:

Ja ,de brukar vara mer raka än jag trodde om dem ;)
De som ser mest frågande/fundersamma och tittar konstigt är mammor runt min åldersgrupp (jag är 27).
Fråga något istället! :)
Tjejerna i min ålder glor lika mycket (32) Generellt känns det som att yngre och äldre tycker
det ser mysigt ut och är positiva till det. Varför??
I dag ska jag ta sjalen till dotterns gympa ist för vagnen, det ska bli kul o se vad det blir för
kommentarer (vilket det säkert blir)
Återkommer om ett par timmar
Användarens profilbild
Av chrissiya
Väntar med spänning på hur det reagerades :)
Användarens profilbild
Av SCSI
Hm, få se nu... tanten i kassan på netto kommenterar inte bärandet längre, så hon flörtade bara med bäbis och var lite besviken att hon inte fick nåt skratt idag. Han var trött och ögonen gick i kors på honom... På hemköp undrade hon i kassan om det inte börjar bli tungt för mig nu (jo, det är därför jag oftast bär på ryggen, då är det inte så farligt). Nere på sambons kontor mötte jag en afrikansk man som glatt pekade och sa nåt om "som i afrika!" (varför är det alltid afrikanska män som kommenterar, undrar jag? Det är ju inte direkt de som bär barnen skulle jag tro...)

Sen hörde jag mest folk som kommenterade att jag hade en liten björn på ryggen när jag var ut en sväng med bäbis i lurvoverall i selen...
Av Sarah79
SCSI skrev:Hm, få se nu... tanten i kassan på netto kommenterar inte bärandet längre, så hon flörtade bara med bäbis och var lite besviken att hon inte fick nåt skratt idag. Han var trött och ögonen gick i kors på honom... På hemköp undrade hon i kassan om det inte börjar bli tungt för mig nu (jo, det är därför jag oftast bär på ryggen, då är det inte så farligt). Nere på sambons kontor mötte jag en afrikansk man som glatt pekade och sa nåt om "som i afrika!" (varför är det alltid afrikanska män som kommenterar, undrar jag? Det är ju inte direkt de som bär barnen skulle jag tro...)

Sen hörde jag mest folk som kommenterade att jag hade en liten björn på ryggen när jag var ut en sväng med bäbis i lurvoverall i selen...

Skrattar åt sista kommentaren, hur gulligt som helst :heart:

Blev inte så mycket kommentarer i dag som jag trodde, kan nog bero på att de flesta barn verkar vara sjuka :(
Enda jag fick
- Förstör han inte sina höfter när han sitter så?

Fast jag fick provat min nya sjal i dag och känna på den lite, och me :loving: (hoppediz )
Även om det var lite mer tyg, bredare än de andra, men så mycket mer gosigare och stadigare
Användarens profilbild
Av namera
Bibliotekarierna på stadsbiblioteket brukar ofta kommentera att det ser mysigt ut med sjalbärande. Likaså de äldre kassörskorna i livsmedelsbutiken. Helt klart är det äldre kvinnor som är mest pratsamma och positiva, äldre herrar är tvärtom.

När jag var på tvåmånaderskontroll med lillebror och bar honom i sjal sa dock läkaren (man i pensionsåldern) att "där har han det bra" och "jag önskar jag mötte fler föräldrar som bar sina barn nära sådär, det skulle världen må bra av". Jag fick lust att kyssa hans skalliga huvud. :lol:
Av Sarah79
namera skrev:Bibliotekarierna på stadsbiblioteket brukar ofta kommentera att det ser mysigt ut med sjalbärande. Likaså de äldre kassörskorna i livsmedelsbutiken. Helt klart är det äldre kvinnor som är mest pratsamma och positiva, äldre herrar är tvärtom.

När jag var på tvåmånaderskontroll med lillebror och bar honom i sjal sa dock läkaren (man i pensionsåldern) att "där har han det bra" och "jag önskar jag mötte fler föräldrar som bar sina barn nära sådär, det skulle världen må bra av". Jag fick lust att kyssa hans skalliga huvud. :lol:
Det skulle jag gjort :o
Vilken go gubbe.

Dagens första kommentar - Vad bra att bära sådär, slipper han frysa så kalla morgnar som denna. Varmt och gosigt :heart:
Användarens profilbild
Av chrissiya
Sarah79 skrev:
namera skrev:Bibliotekarierna på stadsbiblioteket brukar ofta kommentera att det ser mysigt ut med sjalbärande. Likaså de äldre kassörskorna i livsmedelsbutiken. Helt klart är det äldre kvinnor som är mest pratsamma och positiva, äldre herrar är tvärtom.

Det skulle jag gjort :o
Vilken go gubbe.

Dagens första kommentar - Vad bra att bära sådär, slipper han frysa så kalla morgnar som denna. Varmt och gosigt :heart:
Vad gulligt av läkaren! Och han har så rätt :)
Äldre herrar glor mer , typ "vad det ser konstigt/obehagligt ut"
Jag är lite ego och bär henne oftast när man ska till stan, bara för att jag ska få ha henne nära. Värmer det henne är det ju bara ett plus i kanten, hihi :heart:
Användarens profilbild
Av fabriksmoln
Min granne blir alltid :loving: när vi sjalar E. Hon hade minsann hemmagjord sjal till sina barn för 40 år sen, berättade att folk skrattade åt henne :( men att hon blev så glad av att se att det finns fler :vågen:

Annars tycker jag att det är gulligt när högstadieelever råkar förbi och säger "så ska jag också ha min bebis :loving: :loving: "
Av Sarah79
:heart: :heart: :heart:
Barnens kommentarer är gulligast :) När jag hämtade i dag var där ett gäng treor kanske som
tittade på G, la huvudet på sne och sa aaaaaww och började prata om amning. Pojkar då alltså.
Det tyckte jag var gulligt! Att de började diskutera hans mat :)

Ute med hunden precis innan träffade jag på en medelålders man också med hund som jag brukar snacka med,
och han var uppriktigt intresserad av allt, hur han satt fast, säkerheten, mm, så vi stod nog o babblade en
tjugeminuter eller ngt om sjalandet och fördelarna mm(vilket jag tycker är mysigt då jag inte har ngn annan omkring mig som sjalar och mina vänner är nog rätt trötta på mitt tjat)
Av Hilda
Sarah79 skrev: Ute med hunden precis innan träffade jag på en medelålders man också med hund som jag brukar snacka med,
och han var uppriktigt intresserad av allt, hur han satt fast, säkerheten, mm, så vi stod nog o babblade en
tjugeminuter eller ngt om sjalandet och fördelarna mm(vilket jag tycker är mysigt då jag inte har ngn annan omkring mig som sjalar och mina vänner är nog rätt trötta på mitt tjat)

Känner igen det där! Våra bekanta börjar numer skruva besvärat på sig när ordet "sjal" dyker upp... :)
Skall nu införskaffa en eller två patapums, tror det är lite lättare för folk att förhålla sig till :) (Inte för vännernas godkännandes skull, såklart, utan för att de verkar prisvärda och smidiga!)
Av Sarah79
Hilda skrev:
Känner igen det där! Våra bekanta börjar numer skruva besvärat på sig när ordet "sjal" dyker upp... :)
Skall nu införskaffa en eller två patapums, tror det är lite lättare för folk att förhålla sig till :) (Inte för vännernas godkännandes skull, såklart, utan för att de verkar prisvärda och smidiga!)
En sån har jag aldrig prövat så berätta gärna :)

Mycket folk på stan i dag, måååånga blickar, men väldigt få kommentarer.
En o annan tyckte det såg mysigt ut :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?