Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lokes mamma
Hej!

Kan någon hjälpa mig? Kan ingenting om sjalar! :roll:

Har en son 8 månader på 7 kg som jag burit i en trikåsjal (hud mot hud, prematurbaby) och nu under sommaren i en sele på grund av att sjalen blev för varm.

Nu tycker inte jag att selen är så bekväm längre, får ont i axlarna. Men vad ska jag ha att bära i nu? Har kikat på vävda sjalar. Vad ska man ha???? Är det svårt att knyta en vävd sjal, har fått för mig att man ska ha trikå om man är nybörjare!?

Vad skulle ni välja av Stork, Hoppendiz eller Ellevill? :hmm:

Någon kunnig som vill ge lite råd? :)
Användarens profilbild
Av Lokes mamma
Tack tack för svar. :)

Ser att du bor i Dalarna, ja men då kan du få knyta åt mig! :vågen:

Ok Blev lite konfunderad då alla sjalarna hade samma pris, då är Hoppediz den jag ska sikta på. Har funderat ett dygn nu så dom kanske är sålda redan. Förresten vad får man betala för begagnat?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag skulle testa lite olika innan, dra ihop en liten sjalträff där du bor =) Jag tycker tex att min gauze är mkt skönare än hoppen. Vad har du för sele?
Av Madde O
Det är svårt att säga vilken sjal du kommer trivas bäst i... Antagligen tycker du bäst om den som är snyggast :D Sant men tråkigt svar :/

Fast jag förstår ju också fördelen med att ha olika färger på längderna så att sjalen inte snor sig. Första gången jag testade med vävd sjal så tyckte jag att det var mycket tyg och det kändes jobbigt, men skillnaden på stödet man får i jämförelse med trikåsjalen väger upp det hela. Kan kännas aningens lättare med en sjal som har sneda ändar! Av de sjalar jag har så väljer jag Zara'n nästan alltid eftersom jag gillar färgen och stödet bäst i den. Den som jag skulle köpt som första sjal efter trikån är min Ellevill Paisley eftersom den är mjuk och väldigt tunn (lite för tunn kan jag nästan tycka). Så skulle jag gjort om jag visste vad jag vet nu... Så en Paisley kanske kan vara något också? Eller sjalträff först!
Användarens profilbild
Av Lokes mamma
Jennelii skrev:Jag skulle testa lite olika innan, dra ihop en liten sjalträff där du bor =) Jag tycker tex att min gauze är mkt skönare än hoppen. Vad har du för sele?
Ja du..... nu är selen ute i bilen har jag har faktiskt ingen aning om vad det är. :rodna: Den är ganska vadderad och stadig, med två spännen på varje sida babyn plus en bred rem bakom rygg/nacke som man fäster i höjd med dreggellappen ungefär. Den har breda vadderade band över axlarna som korsas på ryggen med rejäla plastspännen. Den är stadig och bra fast inte till Loke som väger lite och börjar röra på sig. Om jag ska gå med hundarna måste jag ha fler händer, känner att jag vill ha en hand på Loke. Känns inte säkert eller hur jag ska beskriva det. Sjalen gav mer trygghet kändes det som. :wink:
Användarens profilbild
Av Lokes mamma
Madde O skrev:Det är svårt att säga vilken sjal du kommer trivas bäst i... Antagligen tycker du bäst om den som är snyggast :D Sant men tråkigt svar :/

Fast jag förstår ju också fördelen med att ha olika färger på längderna så att sjalen inte snor sig. Första gången jag testade med vävd sjal så tyckte jag att det var mycket tyg och det kändes jobbigt, men skillnaden på stödet man får i jämförelse med trikåsjalen väger upp det hela. Kan kännas aningens lättare med en sjal som har sneda ändar! Av de sjalar jag har så väljer jag Zara'n nästan alltid eftersom jag gillar färgen och stödet bäst i den. Den som jag skulle köpt som första sjal efter trikån är min Ellevill Paisley eftersom den är mjuk och väldigt tunn (lite för tunn kan jag nästan tycka). Så skulle jag gjort om jag visste vad jag vet nu... Så en Paisley kanske kan vara något också? Eller sjalträff först!
Sjalträff blir svårt, känner ingen som bär i sjal här. :hmm: Finast!!! :lol: Alla är ju fina! :D Oj oj oj det här blir inte lätt.
Av Madde O
Det är väl ett par mil men kan kanske vara värt ett åka på en SB-träff i Falun eller Borlänge?
Användarens profilbild
Av Lokes mamma
Madde O skrev:Det är väl ett par mil men kan kanske vara värt ett åka på en SB-träff i Falun eller Borlänge?
Det skulle vara kul. Det är väl inte mer än en timme med bilen och jag måste lämna tillbaka lite attiraljer till 33:an/neonatal som vi har kvar än. Antar att det finns info här om dessa träffar!?
Användarens profilbild
Av Lokes mamma
fjällrävsmamma skrev:sjalträff: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... &start=930

jag bor 1,5 mil från H-mora, så det blir då två timmar i bil för dig :roll: men tänkte ha en träff här i morgon, om någon tänker dyka upp. Här finns Hoppediz, Didymos (indio, ellips, nautil med silk och kashmir), Ellevill (Zara och Karma) och en ergosele :tumup: ja, plus en MT som min kompis har sytt och lite ringisar :vågen:
Japp där skulle jag ha varit ser jag :D Vi har förstås inte möjlighet till någon utflykt vi har babymassage gång 3 av 5. Tyvärr!
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Av sjalarna du nämnt har jag bara provat hoppe och ellevill och tycker ellevill är absolut skönaste sjalen! Tycker dessutom inte att den är svår att knyta på något sätt, snarare tvärtom eftersom att den inte glider som andra sjalar kan göra.

Men jag vill också slå ett slag för MaiTai som jag tycker är det som avlastar absolut bäst och dessutom är det lätt att knyta.
Av Sofie
Och jag slår ett slag för storken!! :lol:
Fantastisk avlastning, räcker länge upp i ålder. Väl knuten kan den sitta i timmar, jag känner knappt att jag bär med den!
Användarens profilbild
Av Lokes mamma
HannaGerda skrev:Av sjalarna du nämnt har jag bara provat hoppe och ellevill och tycker ellevill är absolut skönaste sjalen! Tycker dessutom inte att den är svår att knyta på något sätt, snarare tvärtom eftersom att den inte glider som andra sjalar kan göra.

Men jag vill också slå ett slag för MaiTai som jag tycker är det som avlastar absolut bäst och dessutom är det lätt att knyta.
Hm, svårt fall doktorn grät :lol: Vad får man betala för en ellevill tro, begagnad då? Har hittat en blå jag föll för. :D
Användarens profilbild
Av Lokes mamma
Sofie skrev:Och jag slår ett slag för storken!! :lol:
Fantastisk avlastning, räcker länge upp i ålder. Väl knuten kan den sitta i timmar, jag känner knappt att jag bär med den!
Finns en som jag funderar på men jag tror den är för kort. Hur lång ska den va?? Fattar inte hur jag bedömer det riktigt. :rodna:
Användarens profilbild
Av Lokes mamma
Ibland går det fort. I förrgår ägde jag en trikåsjal och nu sitter jag här med en ringsjal, en ellevill och en från bära barn. :oops:

Jättenöjd med lånhsjalen so far, stor skillnad mot trikå. Känner mig lycklig över att det gick så bra att knyta på sig en aktiv Loke så snabbt. :vågen:

Gillar inte ringsjalen, för stora ringar och obekväm. Kanske träningssak!? Men nu kan jag prova runt och lämna tillbaka selen jag lånat. :app:

Happy happy!! :lol:
Användarens profilbild
Av SCSI
Lokes mamma skrev: Gillar inte ringsjalen, för stora ringar och obekväm. Kanske träningssak!? Men nu kan jag prova runt och lämna tillbaka selen jag lånat. :app:

Happy happy!! :lol:
Grattis till sjalarna! :app: Leta lite på forumet (eller om nån annan som inte mobilsurfar ids hjälpa mig här?) efter att bära japanskt och testa det innan du avfärdar ringsjalen, tycker jag. :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?