Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har träffat på en bärintresserad mamma med en tvååring. :app: Hon har burit lite på mage, troligen i en Beco Butterfly 1. Nån sele iallafall. Nu är hon eventuellt sugen på att testa att bära igen.Jag har dålig koll på bärande av större barn. Vad ska jag rekommendera för bärdon? Och om sjal - vilka knytningar? I vilka situationer bär ni era tvååringar och större? Och hur stora barn kan man bära?

Jag undrar också hur man bäst tar på Beco Butterfly 2 med ett större barn på ryggen? När jag sätter upp E spänner jag fast henne, sätter henne i soffan och hänger på mig henne som en ryggsäck. Funkar det att göra likadant med en tvååring, eller är det bättre att göra på annat sätt? Jag tänker spontant att det kan vara svårt att få till midjebältet med en tvååring, om man gör som jag gör. Vad säger ni?

Just en snygg sjal-missionär som inte ens har koll på grejerna, haha. Men Det är ju roligt att hjälpa till när man kan, om än med lite hjälp av SB :wink:
Vad kul att få missionera!

Min tvååring, som blev buren från födseln och överallt vi skulle tills hon var ca året gammal, vill bara buren i undantagsfall som typ när hon är sjuk... Och i så fall vill hon helst bli mysburen i sjal på magen, vilket jag inte orkar så länge. När vi är på utflykt utan vagn hoppar hon dock upp på ryggen i sele, sjal el MT emellanåt, när hon blivit trött i benen. Enklast med selen och att hon själv klättrar upp på ryggen, annars har jag oftast skuffat henne runt från höften (under armen liksom) med midjebandet löst spänt, tar på mig axelbanden och spänner sedan höftband och axelband. Gjorde jag mig någorlunda förstådd?
Jag tar också på mig becon som en ryggsäck. Jag korsar armarna och svingar runt barnet. Roligaste momentet enligt henne! Fast barnet är 14 månader, bara, men jag antar att jag gör likadant om ett år om jag inte bytt sele då.
Majaå skrev:Vad kul att få missionera!

Min tvååring, som blev buren från födseln och överallt vi skulle tills hon var ca året gammal, vill bara buren i undantagsfall som typ när hon är sjuk... Och i så fall vill hon helst bli mysburen i sjal på magen, vilket jag inte orkar så länge. När vi är på utflykt utan vagn hoppar hon dock upp på ryggen i sele, sjal el MT emellanåt, när hon blivit trött i benen. Enklast med selen och att hon själv klättrar upp på ryggen, annars har jag oftast skuffat henne runt från höften (under armen liksom) med midjebandet löst spänt, tar på mig axelbanden och spänner sedan höftband och axelband. Gjorde jag mig någorlunda förstådd?
:iagree:

så gör jag också för att få upp henne på ryggen när hon ska upp i selen på ryggen, själva skuffandet alltså :D men jag spänner fast selen runt midjan och så skuffar jag runt henne själv, tills hon kommit rätt över selen på ryggen :tumup:

annars är det lite myssjalning som gäller, vilket dock inte går längre, för foglossning, men hade T fått bestämma hade vi myst i sjal på magen ofta :loving:
Felix åker ju en hel del. Inte för att han tar initiativ till det utan mer att han ratar vagnen. Boba 2G eller Patapum Toddler är de jag har testat som han sitter bäst i. När han åker? I affärer eller när vi ska gå kortare sträckor men på begränsad tid eller om vi ska gå långt.

Antingen hoppar han upp själv när jag sitter på huk eller så svingar jag upp honom.
Efter sommaren vill min Lilla (drygt 2 år) helst sitta på magen.
Oftast blir det Mei Tai; om vi ska halvlångt, som till dagis, vilket tar ca 15 min om jag bär. Ibland går hon hela vägen själv, ibland delar -då tar det liiite längre tid :) )
eller Japanskt med ringsjalen (perfekt när det är mycket upp och ner och hit och dit, typ i väntrum, när man ska checka in bagage, lämna biljetter etc).
Gillar att de tar så lite plats i väskan, eftersom jag inte vet om de kommer till användning öht just den dagen.

Om det är en skogsutflykt, när jag mer säkert vet att jag kommer bära (och alltså inte riskerar släpa med mig selen i onödan) så har jag precis börjat använda min Boba 2G. Funkade jättebra!
Jag spänner magbältet som det ska sitta och hasar runt barnet "under armen" till ryggen.

Om vagnen är med tar jag oftast en långsjal. Funkar bra som filt / skugga i vagnen, om det inte blir bära av.

Beco Butterfly (utlånad sedan ett halvår, vet inte hur den funkar nu) lärde mig få upp på ryggen. Lilla ville inte alls öva med mig med sjal eller provsele i butik. Men när jag spänt fast henne i Becon och svingat upp (under glada skratt och tjut från Lilla) några veckor så kändes det enkelt att börja hasa runt henne och ha Mei Tai på ryggen.

Men som sagt, nu vill hon helst sitta på magen, och det är inte alls så krångligt med stor unge på magen, som jag tänkte först. Myyyysigt :love: att småprata!

Med andra ord - man "behöver" alla sorters bärdon - alltid - säger sjal- :twisted: !!
Majaå skrev:Vad kul att få missionera!

Förstår! Fast jag tror inte det funkar med den där extra insatsen som är i Beco Butterfly 2. Men jag tror eg inte den är den bästa till storbarn! :hmm:
HoyaBella skrev:Efter sommaren vill min Lilla (drygt 2 år) helst sitta på magen.
Oftast blir det Mei Tai; om vi ska halvlångt, som till dagis, vilket tar ca 15 min om jag bär. Ibland går hon hela vägen själv, ibland delar -då tar det liiite längre tid :) )
eller Japanskt med ringsjalen (perfekt när det är mycket upp och ner och hit och dit, typ i väntrum, när man ska checka in bagage, lämna biljetter etc).
Gillar att de tar så lite plats i väskan, eftersom jag inte vet om de kommer till användning öht just den dagen.

Om det är en skogsutflykt, när jag mer säkert vet att jag kommer bära (och alltså inte riskerar släpa med mig selen i onödan) så har jag precis börjat använda min Boba 2G. Funkade jättebra!
Jag spänner magbältet som det ska sitta och hasar runt barnet "under armen" till ryggen.

Om vagnen är med tar jag oftast en långsjal. Funkar bra som filt / skugga i vagnen, om det inte blir bära av.

Beco Butterfly (utlånad sedan ett halvår, vet inte hur den funkar nu) lärde mig få upp på ryggen. Lilla ville inte alls öva med mig med sjal eller provsele i butik. Men när jag spänt fast henne i Becon och svingat upp (under glada skratt och tjut från Lilla) några veckor så kändes det enkelt att börja hasa runt henne och ha Mei Tai på ryggen.

Men som sagt, nu vill hon helst sitta på magen, och det är inte alls så krångligt med stor unge på magen, som jag tänkte först. Myyyysigt :love: att småprata!

Med andra ord - man "behöver" alla sorters bärdon - alltid - säger sjal- :twisted: !!
:tumup:

Man kan aldrig få för många bärdon! :app:
mammatillE skrev:
HoyaBella skrev:Efter sommaren vill min Lilla (drygt 2 år) helst sitta på magen.

:tumup:

Man kan aldrig få för många bärdon! :app:
:D Det kändes riktigt bra när jag skrivit det inlägget - plötsligt verkar det ju helt logiskt att jag har samlat på mig så himla många bärdon - och bara fortsätter trots att ungen ju börjar bli rätt stor... :lol:
lättaste och skönaste att bära det stora sjalbarnet i tycker jag är våran melkaj mei tai!
(har precis beställt en toddler också :love: )
tycker mei tai är lätt att alltid få bra, jag får inte alltid sjal bra på ryggen med vild två åring :whut:
sitter bättre och avlastar bättre en sele, enligt mig i alla fall

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?