Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sofin
mandisg skrev:Igår var det ett barn på förskolan som påpekade att han tagit på selen bak och fram. Han hade väl aldrig sett ett barn bli buret på ryggen förut :)
Haha.. ja, så kan man ju också tänka :D
Användarens profilbild
Av sofin
Var på öppna förskolan i torsdags, har inte varit där på ett tag. När jag ska gå swishar jag upp Minna i meitaien på ryggen varpå "fröken" kommenterar: -Ja, just ja!! Det var du som hade en sån där, ehm, med såna där långa band! Ja, och hjälp behöver du såklart inte, va!?

:D
Användarens profilbild
Av Helma
I dag när jag gick för att hämta Moa på skolan stod det en pappa och ett barn utanför en annan del av skolan och väntade. Då sa barnet:
"Pappa varför har hon en sådan lila och ser tjock ut."
Jag berättade varför jag såg tjock ut, och då var jag inte så konstig längre :wink:
Av Hell Cat
Björklöv skrev:
moggleif skrev:Bärsele och ryggsäck är temat.
Gillar att gå på fotboll och i allsvenskan är det visitation innan man kommer in på arenan. De vill även titta i medhavda väskor. Denna gången tog jag A på ryggen i en sele. Mycket riktigt ville de också kolla i min väska. Blev tillsagd av tre personer att jag minsann var tvungen att låta dem kolla min väska och inte bara skratta och säga lycka till åt dem. Men de tyckte i alla fall att det var roligt att de inte funderade på fötterna som stack fram på mina sidor, som alla också hadd sett men inte kopplat riktigt.
Lite som när jag skulle gå genom säkerhetskontrollen på Bromma flygplats med en sovande K i sele på ryggen, då en kvinnlig väktare plötsligt dyker upp och ber mig ta av ryggsäcken. Så jag vrider lite på mig så hon bättre ska se min "ryggsäck" och svarar att man brukar inte få skicka barn genom bagageröntgen 8)
- Nej men, där var det visst nån som sov gott! var hennes reaktion :vågen: Nu ser jag ju att det är fötterna som sticker fram på sidan ...
Fast när vi skulle till Kanarieöarna fick vi inte gå igenom säkerhetskontrollen med Arvid på ryggen för SELEN skulle minsann åka genom röntgenapparaten :roll:
Av Sarah79
Roligaste: En "fyllehund" utbrister: Först skulle du ha den i magen, och nu när du inte får det så
ska du tvunget ha den på magen. Blir du aldrig nöjd? och så log han finurligt :)
Dotterns klasskamrater: -Åh titta..han kan öppna ögonen! (han somnar oftast på vägen till skolan som tar mindre än en minut att gå, men i dag höll han sig vaken hela långa biten dit :P )

Vanligaste: -Åh vad mysigt

Tråkigast: -Får han luft där inne?
Av Elaela
Hilda skrev:
Sarah79 skrev:Tråkigast: -Får han luft där inne?
Svar: Nej, men han klarar sig ändå :wink:
Eller: Nej, men han har fortfarande gälar. :wink:
Av Sarah79
Elaela skrev:
Hilda skrev:
Sarah79 skrev:Tråkigast: -Får han luft där inne?
Svar: Nej, men han klarar sig ändå :wink:
Eller: Nej, men han har fortfarande gälar. :wink:
:Hahaa:
Har börjat bära lilla E i sjalen till dagis när vi lämnar storebror nu, ena fröken/förskoleläraren idag:
-Åh det är lite sådär afrikanskt det där! :)

Annars är det mest kommentarer om att det ser mysigt och skönt ut att sitta så nära! Bara mamma som är rädd att jag ska tappa henne ;)
Häromdagen bar jag N i sjal, skulle hämta posten. När jag går förbi grannhuset (de är ute och rensar i trädgården) säger man alltid "hej" och kanske växlar vänligheter. Damen/Tanten frågar om det är svårt att få i N i sjalen. Jag svarar att nää,det är det inte.
Hon säger att det ser väldigt mysigt ut och säger "att sådant fanns minsann inte på min tid. Tänk vad det hade underlättat om det gjort det"
Jag ler och håller med och hon tillägger igen hur mysigt det ser ut, busar lite med N och så går jag nöjt iväg och hämtar posten :D
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?