Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av hälsingemamma
har efter 3 års funderingar beslutat mig (trorjag...) att skaffa mig en bärsjal.
mitt yngsta barn är 9 mån,
kan någon med egen erfarenhet ge mig råd om vilken,
eller är mitt barn för stort?
var på underbarabarn mässan ifredags och träffade en mamma som tipsade om hoppediz, håller ni med?
provade där en bärabarn ringsjal som i och för sig var bättre än jag trott men jag vill ha något som avlastar mer.
jag har tidigare bara använt selar babybjörn och skogsnäs, men tycker de är obekväma främst för mina axlar men när det gäller bb även trång och obekväm för mina barn.

tacksam för tips och råd
Användarens profilbild
Av Ester
ditt barn är inte för stort.

Om det är sjal du vill ha och få mYCKET sjal för pengarna skulle jag rekommendera en storchenwiege, och gärna en begagnad som är ingådd och mjuk och go.

För kortare turer är ringsjal bra som komplment, och för längre turer skulle jag rekommendera en vävd långsjal eller en ergonomisk sele typ patapum, ergo eller sutemi.

Själv funderar jag på en MEi Tai/ABC-sele som ytterligare komplement till min sele.....

tja....som du märker kan listan göras lång......helt beroende på när du vill kunna bära och hur och hur länge...
Användarens profilbild
Av Ester
VAr i Hälsingland bor du?

Kanske vi kan skicka hem en sjal/sel-människa hem till dig så du får prova lite olika innan du bestämmer dig
Användarens profilbild
Av amöba
Välkommen hit hälsingemamma!

Jag kan hålla med den som rekommenderade dig en Hoppediz. Har iofs inte erfarenhet av några andra sjalar än den (förutom ett par hemgjorda ringsjalar), men jag är väldigt nöjd med min hoppis hittills! Skaffade den för någon månad sedan, när tösen var 6 månader. Det är klart att ju tyngre barnet bli desto hellre vill man bära på ryggen och att svinga upp barnet på ryggen kräver både mod och övning. Men det går!! Och man har ju möjlighet att bära på fler olika sätt med en sjal än vad man har med en sele. Själv är jag sugen på att skaffa en sele också, lite för att jag tror att maken kan tänka sig att bära mer med en sele, men mest för de tillfällen då man kan behöva komma i och ur sitt bärredskap lite snabbare och enklare.

Om det tog sex månader för mig att bestämma vilken sjal jag ville ha, hur lång tid kan det då ta att hitta "rätt" bärsele? ;)
Användarens profilbild
Av amöba
Förresten så finns en Hoppediz Dehli till salu här (längsta varianten). Kolla under säljes!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?